Átmentek a hajfestékek a fogyasztóvédelmi teszten
Átmentek a hajfestékek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) tesztjén, egyetlen vizsgált termékben sem volt kimutatható káros anyag – derül ki a NFH közleményéből, amelyet kedden juttatott el az MTI-hez.
A tájékoztatás szerint mind a harminc ellenőrzött termék ammónia és hidrogén-peroxid tartalma megfelelt a határértékeknek, amelyeket az Európai Parlament és Tanács kozmetikai termékekről szóló rendelete határozott meg. A rendeletben a tiltott anyagok listáján szereplő, a hajfestékek használatakor képződő, rákkeltő aromás amin elnevezésű anyag egyetlen termékből sem volt kimutatható – írják.
Az NFH azért tartotta fontosnak ezen a termékek laboratóriumi vizsgálatát a közlemény szerint, mert a hajfestékek színezék részében ammónia fordul elő, míg a színelőhívó szerekben hidrogén-peroxid van jelen. Ezek a kémiai anyagok erősen irritáló, illetve maró hatásúak, a megengedett legnagyobb koncentráció az ammónia esetén 6 százalék, míg hidrogén-peroxid esetében 12 százalék – tájékoztat a hatóság.
A rendelet azt is előírja, hogy a figyelmeztető feliratot kell elhelyezni a terméken, ha az 2 százaléknál több ammóniát tartalmaz, vagy hidrogén-peroxid található benne. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH 2023-ba
Mint minden évben, idén is közzétette a Gazdasági Versenyhivatal az…
Tovább olvasom >Állást hirdető vendéglátóhelyeket vizsgált a NAV, nem voltak bejelentve a dolgozók
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az elektronikus álláskereső platformok…
Tovább olvasom >Azonnali hatállyal bezártak egy II. kerületi éttermet súlyos higiéniai problémák miatt
Azonnali hatállyal felfüggesztette a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) egy Hidegkúti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >