Átláthatóbb árak az Airbnb-n: globálisan bevezetik a teljes költséget mutató rendszert
Mostantól világszerte minden felhasználó számára alapértelmezetté válik az Airbnb-n a teljes árakat megjelenítő rendszer, amely már a keresési fázisban feltünteti a szolgáltatási és takarítási díjakat is – közölte a szállásmegosztó platform hivatalos blogbejegyzésében.
Az újítás célja az árak összehasonlíthatóságának javítása, valamint a felhasználói élmény növelése. Az új ármegjelenítési rendszer a foglaláshoz kapcsolódó, adókon kívüli összes díjat tartalmazza, így a vendégek a kezdetektől fogva átlátható módon láthatják, pontosan mennyibe kerül majd az adott szálláshely.
Régiós tapasztalatokból globális megoldás
A teljes ár kijelzése nem újdonság mindenhol: Európa egyes részein, valamint Ausztráliában, Kanadában és Dél-Koreában már 2019 óta elérhető ez a funkció. Az Egyesült Államokban és további piacokon 2023-ban vezették be opcionális beállításként, amit a felhasználók dönthettek el, hogy szeretnének-e használni. A vállalat közlése szerint világszerte 17 millió vendég aktiválta ezt az opciót – ez a népszerűség vezetett a mostani, globális kiterjesztéshez.
Mi változik a gyakorlatban?
A frissítés eredményeként az Airbnb alapértelmezetten a teljes foglalási árakat fogja mutatni a keresési találatokban – kivéve az adókat, amelyek továbbra is külön kerülnek feltüntetésre. Így a rejtett költségek kizárásával átláthatóbbá válik a döntéshozatal, egyszerűbbé a költségtervezés és könnyebbé a különböző szálláshelyek közötti összehasonlítás.
„A vendégek mostantól mindenhol látni fogják a foglalásuk teljes árát – így minden eddiginél könnyebben tudják majd a költségvetésüknek megfelelő szállást kiválasztani” – írja közleményében az Airbnb.
Átláthatóság mint versenyelőny
Az új ármegjelenítési logika a felhasználói bizalom erősítését is szolgálja, hiszen az elmúlt években gyakori kritika érte a platformot a végösszegek utólagos „meglepetésszerű” emelkedése miatt. Az Airbnb mostani lépése egyértelműen reagál ezekre a visszajelzésekre, és a digitális szállásfoglalás piacán versenyelőnyt jelenthet az átláthatóságot kereső vendégek körében.
A módosítás globális bevezetése várhatóan pozitívan befolyásolja a platform használhatóságát és megbízhatóságát, miközben az árérzékeny felhasználók számára is komoly előnyt jelenthet a döntéshozatal során.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok fele kétévente utazik külföldre – sokan még mindig biztosítás nélkül
A hazai lakosság közel fele (44%) kétévente utazik külföldre, de…
Tovább olvasom >Visit Hungary: 45%-kal több vendégnek örülhettek a Balatonnál idén pünkösdkor
A június elején berobbant kánikula igazi úti lázat és ezzel…
Tovább olvasom >A horvát gazdasági miniszter szerint a turizmus miatt nőnek az árak Horvátországban
A turisztikai szezon miatt fellépő szezonális hatások okozzák az újabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Royal Mail-lel együttműködve csomagautomatákkal bővíti szolgáltatásait a brit Co-op
A Co-op az első brit kényelmi üzletlánc, amely új csomagautomata-hálózat…
Tovább olvasom >Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztéium
Magyarországon a kereskedelmi beruházások több, mint 10 százalékkal visszaestek, a…
Tovább olvasom >GKI: Távol még az árstabilitás – idén 4,3%-os árindex várható
2025 májusában a KSH 4,4%-os fogyasztói árindex emelkedésről számolt be,…
Tovább olvasom >