Átlagosnál nagyobb a kisboltok piacrésze
Az előző hasonló időszakhoz viszonyítva értékben 6 százalékkal emelkedett a fűszer kiskereskedelmi forgalma 2013. december – 2014. március között. Négy hónap alatt a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint a forgalom értékben megközelítette az 5 milliárd forintot. Mennyiséget tekintve 4 százalékos emelkedést regisztráltunk.
A Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória átlagához hasonlítva a fűszerek bolti eladása kevésbé koncentrált. Ebből a szempontból, értéket tekintve, figyelemre méltóan alacsony a fűszereknél a 401–2500 négyzetméteres csatorna 31 százalékos részaránya. Viszont az ennél kisebb boltok piaci részesedése nagyobb az élelmiszerek átlagánál.
Ami a gyártói márkákat illeti: 2013. december – 2014. március között a fűszer értékben mért bolti eladásából 71 százalék jutott rájuk; ez 3 százalékponttal kevesebb, mint az előző hasonló periódusban.
A Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve fűszerre listaáron mintegy 370 millió forint tévéreklámköltés jutott tavaly, szintén listaáron számolva; 5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
Barta Mónika, ügyfélkapcsolati igazgató, Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Nem minden boltban használható a 30 ezer forintos nyugdíjas élelmiszer-utalvány
Szeptember 1. és október 15. között kézbesítik azt a 30…
Tovább olvasom >K&H:egyre több hazai kkv keresi az EU-s pályázati lehetőségeket
Újra fellángolt a pályázási kedv a hazai kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >