Átlagosnál nagyobb a kisboltok piacrésze
Az előző hasonló időszakhoz viszonyítva értékben 6 százalékkal emelkedett a fűszer kiskereskedelmi forgalma 2013. december – 2014. március között. Négy hónap alatt a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint a forgalom értékben megközelítette az 5 milliárd forintot. Mennyiséget tekintve 4 százalékos emelkedést regisztráltunk.
A Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória átlagához hasonlítva a fűszerek bolti eladása kevésbé koncentrált. Ebből a szempontból, értéket tekintve, figyelemre méltóan alacsony a fűszereknél a 401–2500 négyzetméteres csatorna 31 százalékos részaránya. Viszont az ennél kisebb boltok piaci részesedése nagyobb az élelmiszerek átlagánál.
Ami a gyártói márkákat illeti: 2013. december – 2014. március között a fűszer értékben mért bolti eladásából 71 százalék jutott rájuk; ez 3 százalékponttal kevesebb, mint az előző hasonló periódusban.
A Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve fűszerre listaáron mintegy 370 millió forint tévéreklámköltés jutott tavaly, szintén listaáron számolva; 5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
Barta Mónika, ügyfélkapcsolati igazgató, Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Lendülj formába idén tavasszal! – szakértői tippek az aktív életmódhoz
A tavasz közeledtével egyre többen érzik a vágyat, hogy új…
Tovább olvasom >A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >A hibrid modellben működő vállalatok bizakodóbbak
A kihívásokkal teli gazdasági környezetben a hibrid munkavégzés versenyelőnyt is…
Tovább olvasom >