Átlagosnál jobb trendek
A 200 négyzetméteres és kisebb üzletek összesen 27 százalékkal részesedtek a Nielsen által mért élelmiszerek értékben mért bolti forgalmából, az idei első háromnegyed év adatai szerint. Ugyanakkor a cukorka kiskereskedelmi eladásából 36 százalék jutott rájuk.
Mintegy tizenötmilliárd forint a cukorka idei első kilenc hónapos piaca; amely érték szempontjából 3, mennyiséget tekintve 1 százalékkal emelkedett legutóbb január–szeptember között, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezek a trendek valamivel kedvezőbbek, mint a Nielsen által mért kilencven élelmiszerkategória átlaga (értékben plusz 2, mennyiségben mínusz 1 százalék).
A gyártói márkák részaránya értéket tekintve 81 százalék az idei első félévben, ahogyan a múlt évi első hat hónap során is.
Szintén egyik első félévről a másikra 24 százalékkal csökkent a cégek költése cukorka tévéreklámjaira. A Nielsen közönségmérés idén január–júniusban 2,2 milliárd forintot regisztrált, listaáron. Meg kell azonban jegyezni, hogy a valós költés ennél alacsonyabb, mert a tévétársaságok kedvezményeket szoktak adni a hirdetőknek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >A minőség és az ár alapján választanak a húsvéti édességek közül a vásárlók
A tudatosság jegyében telik az idei húsvéti szezon a hazai…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >