Átlagosnál jobb trendek
A 200 négyzetméteres és kisebb üzletek összesen 27 százalékkal részesedtek a Nielsen által mért élelmiszerek értékben mért bolti forgalmából, az idei első háromnegyed év adatai szerint. Ugyanakkor a cukorka kiskereskedelmi eladásából 36 százalék jutott rájuk.
Mintegy tizenötmilliárd forint a cukorka idei első kilenc hónapos piaca; amely érték szempontjából 3, mennyiséget tekintve 1 százalékkal emelkedett legutóbb január–szeptember között, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezek a trendek valamivel kedvezőbbek, mint a Nielsen által mért kilencven élelmiszerkategória átlaga (értékben plusz 2, mennyiségben mínusz 1 százalék).
A gyártói márkák részaránya értéket tekintve 81 százalék az idei első félévben, ahogyan a múlt évi első hat hónap során is.
Szintén egyik első félévről a másikra 24 százalékkal csökkent a cégek költése cukorka tévéreklámjaira. A Nielsen közönségmérés idén január–júniusban 2,2 milliárd forintot regisztrált, listaáron. Meg kell azonban jegyezni, hogy a valós költés ennél alacsonyabb, mert a tévétársaságok kedvezményeket szoktak adni a hirdetőknek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >