Átlag felett nőtt a rovarirtók forgalma
A rovarirtók piaca 11 százalékkal bővült értékben a 2008. március–2009. februári időszakban, az előző évhez képest. Így a Nielsen adatai szerint a kiskereskedelem éves forgalma meghaladta a 3 és fél milliárd forintot. A mennyiségi növekedés mértéke 7 százalék.Összességében a Nielsen által mért 60 háztartásivegyiáru- és kozmetikum kategória kiskereskedelmi forgalma értékben átlagosan 3 százalékkal nőtt, mennyiségben pedig 6 százalékkal csökkent ebben az időszakban. Így megállapítható, hogy a rovarirtó-kategória piaca az átlagosnál kedvezőbben alakult.
A kategóriában a repülőrovar-irtók a legkeresettebbek; értékben 51, mennyiségben pedig 58 százalék a piaci részesedésük. Mindkét mutató némi növekedést jelez az előző évhez képest. A mászórovarirtók részaránya értékben 1 százalékponttal csökkent, 21 százalékra. Ezt az 1 százalékpontot a rovarriasztók vették el, köszönhetően főképp a testre kenhető, fújható szegmensnek. A molyirtók stabilan állnak 13 százalékon.
Megfigyelhető, hogy az aeroszolok piacrésze némileg csökkent. Ugyanakkor az elektromos rovarirtók piacrésze kis mértékben nőtt.
A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak 3,6 százalékkal emelkedtek egyik évről a másikra. Ez megfelel a háztartási vegyi áruk átlagának.
A láncok saját márkás termékeinek részaránya 1 százalék alatt maradt, mind a mennyiségi, mind az értékbeli eladást tekintve.
A rovarirtópiacon a vegyiáru-szaküzletekre 32, hipermarketekre 31 százalék jutott a kiskereskedelmi forgalomból, értékben. A hipermarketek súlya 1 százalékponttal nőtt az előző évhez képest.
A vegyiáru-szaküzletek mutatója 1 százalékponttal lett nagyobb. Ez elmarad a csatorna összes vegyi árura vetített növekedésétől.
Rovarirtók kiszerelési egységben mért kiskereskedelmi forgalmából a szegmensek piaci részesedése, mennyiséget tekintve, százalékban
Szegmens 2007. március–2008. február 2008. március–2009. február
Molyirtó 12 11
Repülőrovar-irtó 56 58
Mászórovarirtó 22 20
Rovarriasztó 10 11
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >