Átlag felett nőtt a forgalom, értékben is, mennyiségben is

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 09. 01. 22:11

A szájvíz éves piaca 3 milliárd forint felett mozog. Az átlag felett növekvő kategóriákhoz tartozik. Idén január–április során bolti eladása mind értéket, mind mennyiséget tekintve 3 százalékkal emelkedett, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

PT_szajapol23_opt

A bevétel 89 százalékán három üzlettípus osztozott ez év január–április között. Drogériára 36, hipermarketre 32 százalék jutott, míg patikára 21 százalék.

A gyártói márkák piaci részesedése értékben 93 százalékot ért el tavaly, ahogyan egy évvel előtte is.Hornok Orsolya, Nielsen

A szájvíz – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése
(százalékban)

Bolttípus

2012. január–április

2013. január–április

2500 nm felett 33 32
401–2500 nm 8 9
201–400 nm 1 1
51–200 nm 1 1
50 nm és kisebb 0 0
Drogéria 34 36
Patika 23 21

Forrás: Nielsen