Átlag felett nőtt a forgalom, értékben is, mennyiségben is
A szájvíz éves piaca 3 milliárd forint felett mozog. Az átlag felett növekvő kategóriákhoz tartozik. Idén január–április során bolti eladása mind értéket, mind mennyiséget tekintve 3 százalékkal emelkedett, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
A bevétel 89 százalékán három üzlettípus osztozott ez év január–április között. Drogériára 36, hipermarketre 32 százalék jutott, míg patikára 21 százalék.
A gyártói márkák piaci részesedése értékben 93 százalékot ért el tavaly, ahogyan egy évvel előtte is.Hornok Orsolya, Nielsen
A szájvíz – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése
(százalékban)
Bolttípus |
2012. január–április |
2013. január–április |
2500 nm felett | 33 | 32 |
401–2500 nm | 8 | 9 |
201–400 nm | 1 | 1 |
51–200 nm | 1 | 1 |
50 nm és kisebb | 0 | 0 |
Drogéria | 34 | 36 |
Patika | 23 | 21 |
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >