Átlag felett nőtt a forgalom, értékben is, mennyiségben is
A szájvíz éves piaca 3 milliárd forint felett mozog. Az átlag felett növekvő kategóriákhoz tartozik. Idén január–április során bolti eladása mind értéket, mind mennyiséget tekintve 3 százalékkal emelkedett, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
A bevétel 89 százalékán három üzlettípus osztozott ez év január–április között. Drogériára 36, hipermarketre 32 százalék jutott, míg patikára 21 százalék.
A gyártói márkák piaci részesedése értékben 93 százalékot ért el tavaly, ahogyan egy évvel előtte is.Hornok Orsolya, Nielsen
A szájvíz – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése
(százalékban)
Bolttípus |
2012. január–április |
2013. január–április |
2500 nm felett | 33 | 32 |
401–2500 nm | 8 | 9 |
201–400 nm | 1 | 1 |
51–200 nm | 1 | 1 |
50 nm és kisebb | 0 | 0 |
Drogéria | 34 | 36 |
Patika | 23 | 21 |
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Marad az árréstop, az NGM elégedett
A kormány az élelmiszerek, a háztartási cikkek, a banki számladíjak…
Tovább olvasom >Halasztás jött, felkészülés maradt: így készülnek a magyar vállalatok az ESG-kötelezettségekre az Omnibus fényében
A fenntarthatósági kötelezettségek teljesítésének elhalasztása lehetőséget teremt a cégek számára…
Tovább olvasom >290 millió forint a hétvégi adománygyűjtésen
244 tonna élelmiszeradományt adtak össze a vásárlók pénteken és szombaton…
Tovább olvasom >