Átlag felett nőtt a forgalom
A tusfürdő beletartozik a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum között a tíz legnagyobb forgalmú kategóriába. Bolti eladása mintegy 16 milliárd forintot ért el 2015-ben. Ez plusz 10 százalékot jelent tavalyelőtthöz viszonyítva. Mennyiség szempontjából plusz 8 százalékot regisztráltunk.
Mindkét mutató jóval meghaladja a Nielsen által mért hetven vegyi kategória átlagát; értékben a plusz 6, mennyiségben pedig a 0 százalékot.
A bolttípusok piaci részesedésének mutatói azt tükrözik, hogy tusfürdőnél némileg változnak a vásárlási szokások. Ugyanis a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése 40 százalékról 38-ra csökkent egyik kumulált évről a másikra. Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok mutatója 3 százalék után 2 lett. Ezzel egy időben a drogéria részaránya 34-ről 36 százalékra emelkedett, a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatornáé pedig 13-tól 14-re.
Javult a gyártói márkák magas aránya. Ugyanis 2015-ben 89 százalékkal részesültek az értékben mért teljes forgalomból, szemben a tavalyelőtti 88 százalékkal. Tusfürdők tévéreklámjára a piaci szereplők a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve tavaly 2,4 milliárd forintot költöttek listaáron számolva; ahogyan egy évvel azelőtt is. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >VOSZ: rendkívül ambiciózus a hároméves bérmegállapodás
Rendkívül ambiciózusnak értékelte a hároméves bérmegállapodást a Vállalkozók és Munkáltatók…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: az áttörés még mindig várat magára
A K&H fenntarthatósági index legutóbbi eredményei alapján a fenntarthatóság iránti…
Tovább olvasom >