Átlag felett nőtt a forgalom
A tusfürdő beletartozik a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum között a tíz legnagyobb forgalmú kategóriába. Bolti eladása mintegy 16 milliárd forintot ért el 2015-ben. Ez plusz 10 százalékot jelent tavalyelőtthöz viszonyítva. Mennyiség szempontjából plusz 8 százalékot regisztráltunk.
Mindkét mutató jóval meghaladja a Nielsen által mért hetven vegyi kategória átlagát; értékben a plusz 6, mennyiségben pedig a 0 százalékot.
A bolttípusok piaci részesedésének mutatói azt tükrözik, hogy tusfürdőnél némileg változnak a vásárlási szokások. Ugyanis a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése 40 százalékról 38-ra csökkent egyik kumulált évről a másikra. Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok mutatója 3 százalék után 2 lett. Ezzel egy időben a drogéria részaránya 34-ről 36 százalékra emelkedett, a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatornáé pedig 13-tól 14-re.
Javult a gyártói márkák magas aránya. Ugyanis 2015-ben 89 százalékkal részesültek az értékben mért teljes forgalomból, szemben a tavalyelőtti 88 százalékkal. Tusfürdők tévéreklámjára a piaci szereplők a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve tavaly 2,4 milliárd forintot költöttek listaáron számolva; ahogyan egy évvel azelőtt is. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >