Átlag felett fogytak a szépségápoló szerek
Háztartási vegyi áruval és kozmetikummal az idei első félévben a kiskereskedelem mintegy 186 milliárd forint forgalmat ért el; 5 százalékkal többet, mint tavaly január–június között. Mennyiséget tekintve 2 százalékkal kevesebbet adtak el a boltokban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen hetven termékkategóriát mérő Kiskereskedelmi Indexe.
Értékben az átlagot meghaladó növekedést ért el a legnagyobb forgalmú tíz kategória közül az öblítő, dezodor és tusfürdő. Mindhárom kategóriára jellemző, hogy újonnan bevezetett termékek növelték a forgalmat. A tusfürdőnél kis mértékben csökkent az átlagár is, mivel teret nyertek a nagyobb kiszerelések. Viszont az öblítőnél a kisebb kiszerelések kerültek előtérbe, ami viszont növelte az átlagárat.
A top tíz kategória közül kilenc teljesített az átlaghoz képest jobban: Összességében átlag felett azokból a kategóriákból adtak el többet leginkább, amelyek a szépségápolást szolgálják, mint például hajfesték vagy arckrémek. Forgalmukat érzékelhetően növeli, hogy a drogériákban különösen bővül irántuk a kereslet.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, a koncentráció mértéke változatlan maradt. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és a drogéria együtt ugyanúgy az értékben mért forgalom 86 százalékát vitték el, ahogy a tavalyi első félév során is. Annyi változott, hogy a hipermarket piaci részesedése 31 százalékról 30-ra
csökkent, míg a drogériáé nőtt, 35-ről 36 százalékra.
Kisboltokban a nagy forgalmú termékek közül viszonylag sokat vásárolnak papír zsebkendőből, általános tisztítószerből, öblítőből, mosogatószerből és toalettpapírból.
A régiók közül átlag felett nőtt háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a bolti eladás Délnyugat- és Északkelet-Magyarország mellett a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, míg átlagosan a délkeleti megyékben, átlag alatt pedig északnyugaton.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
DRS: most már tényleg új korszak kezdődik
2024. július 1-től egy új korszak kezdődik Magyarországon az italcsomagolások…
Tovább olvasom >Egyre átgondoltabb AI-fejlesztések zajlanak
Az innovációban élenjáró és a digitális átállást kiemelten kezelő cégeknél…
Tovább olvasom >KSH: a vendégéjszakák száma 13, a vendégeké 18 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest
2024 májusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,6…
Tovább olvasom >