Átlag felett fogytak a szépségápoló szerek

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 11. 22. 10:22

Háztartási vegyi áruval és kozmetikummal az idei első félévben a kiskereskedelem mintegy 186 milliárd forint forgalmat ért el; 5 százalékkal többet, mint tavaly január–június között. Mennyiséget tekintve 2 százalékkal kevesebbet adtak el a boltokban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen hetven termékkategóriát mérő Kiskereskedelmi Indexe.

Értékben az átlagot meghaladó növekedést ért el a legnagyobb forgalmú tíz kategória közül az öblítő, dezodor és tusfürdő. Mindhárom kategóriára jellemző, hogy újonnan bevezetett termékek növelték a forgalmat. A tusfürdőnél kis mértékben csökkent az átlagár is, mivel teret nyertek a nagyobb kiszerelések. Viszont az öblítőnél a kisebb kiszerelések kerültek előtérbe, ami viszont növelte az átlagárat.

A top tíz kategória közül kilenc teljesített az átlaghoz képest jobban: Összességében átlag felett azokból a kategóriákból adtak el többet leginkább, amelyek a szépségápolást szolgálják, mint például hajfesték vagy arckrémek. Forgalmukat érzékelhetően növeli, hogy a drogériákban különösen bővül irántuk a kereslet.

Ami a bolttípusok súlyát illeti, a koncentráció mértéke változatlan maradt. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és a drogéria együtt ugyanúgy az értékben mért forgalom 86 százalékát vitték el, ahogy a tavalyi első félév során is. Annyi változott, hogy a hipermarket piaci részesedése 31 százalékról 30-ra
csökkent, míg a drogériáé nőtt, 35-ről 36 százalékra.

Kisboltokban a nagy forgalmú termékek közül viszonylag sokat vásárolnak papír zsebkendőből, általános tisztítószerből, öblítőből, mosogatószerből és toalettpapírból.

A régiók közül átlag felett nőtt háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a bolti eladás Délnyugat- és Északkelet-Magyarország mellett a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, míg átlagosan a délkeleti megyékben, átlag alatt pedig északnyugaton.

Kapcsolódó cikkeink