Átgondoltan is lehet

Szerző: Trade Horeca Dátum: 2012. 08. 06. 10:38

Érdekes, a szakmában szokatlan módon elemzi a magyarországi vendéglátók forgalmának és a londoni olimpiának összefüggéseit, és hívja fel marketing munkájára, módszereire a figyelmet a Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület.

A szervezet szombaton, az MTI-nek küldött közleményében azt írta, itthon sok vendéglátóegység készül tudatosan az olimpiára. Emlékeztettek arra, hogy négy éve a vízilabda és az úszás televíziós közvetítései hozták a legnagyobb forgalmat; a bükfürdői vállalkozók szerint 20-25 százalékkal is több sör fogyott.

Közölték: Bükfürdőn kampányt indítottak a csökkenés megállítása érdekében, és úgy látják, hogy a cseh és német turisták minőségi kiszolgálása segíthet abban, hogy több sört igyanak, legalább a turisztikailag fontos övezetekben. A helyi vendéglátósok a Brit Sör- és Kocsmaszövetség elemzéseit is felhasználták mielőtt megfogalmazták sörstratégiájukat.

Közölték azt is, hogy a településen a sörfogyasztás népszerűsítése mellett nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy a minőségi magyar borokat megismertessék a turistákkal. Jelezték, jó példa erre a bükfürdői gyógy- és bornapok, amelyet idén nyáron hetedik alkalommal rendeznek meg; a több ezer külföldi vendéget is vonzó kétnapos programot az olimpia kezdetéhez igazították.

Az egyesület úgy látja, a helyi turisztikai szervezetek segíthetnek abban, hogy a hazai turisztikai régiók vendéglői, sörözői a szállodákkal együtt közös stratégiát alakítsanak ki annak érdekében, hogy profitálni tudjanak még egy olyan, több ezer kilométerre zajló eseményből is, mint mondjuk az Eb vagy az olimpia.

Kapcsolódó cikkeink