Átfogó műanyagcsökkentési programba kezdett a Spar
A környezet megóvása érdekében az áruházlánc mérsékelte egyes saját márkás ásványvizei palacksúlyát, illetve több gyümölcsöt is kisebb súlyú nejlontasakba vagy lebomló szalaggal csomagol.
A Spar kiemelt figyelmet fordít arra, hogy érdemben mérsékelje a lassan lebomló vagy nehezen újrahasznosítható hulladékot. A vállalat például a saját márkás zöldség-gyümölcs árui közül egyes almák műanyag csomagolását csökkentette szeptember második felétől. Az átcsomagolással megközelítőleg a felére esett vissza a felhasznált műanyag mennyisége, a tavalyi értékesítés alapján ez éves szinten mintegy 1092 kilogramm csökkenést eredményez. A korábban fürtönként zacskózott biobanánt pedig szeptember végétől csak egy szalagfáslival kötözik át, ezzel is megkülönböztetve azt a nem biobanántól. A jelenlegi beszerzési mennyiségből kiindulva ezzel egy évben több mint 1 tonna műanyag megtakarításához segíti a vállalatot.
A Spar egyes saját márkás ásványvizeinek PET-palackjai is 2012–2018 között jelentősen veszítettek a súlyukból. A mérséklés eredményeképp 2018-ban több mint 80 tonnával kevesebb műanyag került felhasználásra a palackgyártás során, mint 2012-ben. A vállalat célja a 2019–2022-es időszakra, hogy amelyik víz esetében lehetséges, ez az érték a 30%-ot közelítse meg.
A Spar további újításokkal is hozzájárult a környezeti terhelés csökkentéséhez. Az áruházlánc üzleteiben 2019-től már kizárólag papírtartókban kaphatóak a tojások. A vásárlók 2018 óta papír szigetelőszatyrokba tehetik a mirelit árukat a műanyag mélyhűtőtáskák helyett. Az áruházakban a pékáruk vásárlásakor a tekercses nejlonzacskók mellett betekintőablakos papírzacskókat alkalmaznak. Az újabb idei lépésekkel a cég bevásárlótáska-kínálata pedig hamarosan 100%-ban műanyagmentessé válik. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre profibban vásárolunk
Rendhagyó helyszínen, a SPAR Regnum Húsüzem és Oktatóközpontban tartotta meg…
Tovább olvasom >A SPAR újabb lépést tett a digitalizáció felé
A SPAR folytatja digitális innovációit Magyarországon. Az elektronikus polccímkék használata tíznél is…
Tovább olvasom >Új és megújuló SPAR-áruházak
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: mintegy 580…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >