Átfogó műanyagcsökkentési programba kezdett a Spar
A környezet megóvása érdekében az áruházlánc mérsékelte egyes saját márkás ásványvizei palacksúlyát, illetve több gyümölcsöt is kisebb súlyú nejlontasakba vagy lebomló szalaggal csomagol.
A Spar kiemelt figyelmet fordít arra, hogy érdemben mérsékelje a lassan lebomló vagy nehezen újrahasznosítható hulladékot. A vállalat például a saját márkás zöldség-gyümölcs árui közül egyes almák műanyag csomagolását csökkentette szeptember második felétől. Az átcsomagolással megközelítőleg a felére esett vissza a felhasznált műanyag mennyisége, a tavalyi értékesítés alapján ez éves szinten mintegy 1092 kilogramm csökkenést eredményez. A korábban fürtönként zacskózott biobanánt pedig szeptember végétől csak egy szalagfáslival kötözik át, ezzel is megkülönböztetve azt a nem biobanántól. A jelenlegi beszerzési mennyiségből kiindulva ezzel egy évben több mint 1 tonna műanyag megtakarításához segíti a vállalatot.
A Spar egyes saját márkás ásványvizeinek PET-palackjai is 2012–2018 között jelentősen veszítettek a súlyukból. A mérséklés eredményeképp 2018-ban több mint 80 tonnával kevesebb műanyag került felhasználásra a palackgyártás során, mint 2012-ben. A vállalat célja a 2019–2022-es időszakra, hogy amelyik víz esetében lehetséges, ez az érték a 30%-ot közelítse meg.
A Spar további újításokkal is hozzájárult a környezeti terhelés csökkentéséhez. Az áruházlánc üzleteiben 2019-től már kizárólag papírtartókban kaphatóak a tojások. A vásárlók 2018 óta papír szigetelőszatyrokba tehetik a mirelit árukat a műanyag mélyhűtőtáskák helyett. Az áruházakban a pékáruk vásárlásakor a tekercses nejlonzacskók mellett betekintőablakos papírzacskókat alkalmaznak. Az újabb idei lépésekkel a cég bevásárlótáska-kínálata pedig hamarosan 100%-ban műanyagmentessé válik. (x)
Kapcsolódó cikkeink
10 előadó, 1 ügy, 1 SUPERALBUM – mert minden gyermek hangja számít
A Banana Records kiadó és kreatív ügynökség egy különleges zenei…
Tovább olvasom >A sport mint stratégiai márkaélmény
Ma már a sport messze nem pusztán szponzorációs felület: komplex,…
Tovább olvasom >INTERSPAR – stabilitás és minőség 30 éve
Az INTERSPAR 30 éves jubileuma nem csupán egy ünnep, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >