Átfogó műanyagcsökkentési programba kezdett a Spar
A környezet megóvása érdekében az áruházlánc mérsékelte egyes saját márkás ásványvizei palacksúlyát, illetve több gyümölcsöt is kisebb súlyú nejlontasakba vagy lebomló szalaggal csomagol.
A Spar kiemelt figyelmet fordít arra, hogy érdemben mérsékelje a lassan lebomló vagy nehezen újrahasznosítható hulladékot. A vállalat például a saját márkás zöldség-gyümölcs árui közül egyes almák műanyag csomagolását csökkentette szeptember második felétől. Az átcsomagolással megközelítőleg a felére esett vissza a felhasznált műanyag mennyisége, a tavalyi értékesítés alapján ez éves szinten mintegy 1092 kilogramm csökkenést eredményez. A korábban fürtönként zacskózott biobanánt pedig szeptember végétől csak egy szalagfáslival kötözik át, ezzel is megkülönböztetve azt a nem biobanántól. A jelenlegi beszerzési mennyiségből kiindulva ezzel egy évben több mint 1 tonna műanyag megtakarításához segíti a vállalatot.
A Spar egyes saját márkás ásványvizeinek PET-palackjai is 2012–2018 között jelentősen veszítettek a súlyukból. A mérséklés eredményeképp 2018-ban több mint 80 tonnával kevesebb műanyag került felhasználásra a palackgyártás során, mint 2012-ben. A vállalat célja a 2019–2022-es időszakra, hogy amelyik víz esetében lehetséges, ez az érték a 30%-ot közelítse meg.
A Spar további újításokkal is hozzájárult a környezeti terhelés csökkentéséhez. Az áruházlánc üzleteiben 2019-től már kizárólag papírtartókban kaphatóak a tojások. A vásárlók 2018 óta papír szigetelőszatyrokba tehetik a mirelit árukat a műanyag mélyhűtőtáskák helyett. Az áruházakban a pékáruk vásárlásakor a tekercses nejlonzacskók mellett betekintőablakos papírzacskókat alkalmaznak. Az újabb idei lépésekkel a cég bevásárlótáska-kínálata pedig hamarosan 100%-ban műanyagmentessé válik. (x)
Kapcsolódó cikkeink
INTERSPAR – stabilitás és minőség 30 éve
Az INTERSPAR 30 éves jubileuma nem csupán egy ünnep, hanem…
Tovább olvasom >Új és megújuló SPAR-áruházak
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: mintegy 580…
Tovább olvasom >A sport mint stratégiai márkaélmény
Ma már a sport messze nem pusztán szponzorációs felület: komplex,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >