Átalakulóban van a dél-koreai sör- és highball koktél-piac
Átalakulóban van Dél-Korea hagyományosan a helyi és multinacionális italgyártó óriáscégek uralta italszektora a kézműves italoknak a Z-generáció és az ezredfordulósok körében egyre növekvő népszerűségének köszönhetően.
Mára számos kézműves sör, highball és sojus kapható az üzletekben és a szektor a hagyományos nagyvállalatok és a kézműves startupok közötti ádáz csata helyszíne lett.
Ahogy a lehetőségek bővültek, úgy jelent meg egyre több sörfőzde, mint például az Andongban fiatal vállalkozók által alapított 2020company sörfőzde, amely egy helyben termesztett gabonaszirup és aszalt szilva felhasználásával készített sörrel nyerte el a fiatal, új ízeket kereső fogyasztók tetszését.
A kézműves sörök trendjével párhuzamosan a dobozos highball italok iránt is megnőtt a kereslet Koreában, és néhány kisebb vállalkozás erre felfigyelve igyekszik élni a kínálkozó lehetőséggel. Így tett a Brewguru sörfőzde is, amely a koreai MI-technológiai startuppal, az Upstage-el együttműködve fejlesztett új whisky koktélt AskUp Lemon Sparkle Highball néven.
Az AskUp ízének és nevének kidolgozásában az Upstage által működtetett, ChatGPT-alapú koreai chatbot segített, és a termék a múlt hónapban került bevezetésre Korea legnagyobb kényelmi üzletláncában, a GS25-ben. Ez a fogyasztók új generációja számára is releváns és érdekes ital közvetlenül a mesterséges intelligencia iránt érdeklődő fogyasztókat szólítja meg.
A Brewguru vezérigazgatója, Park Sang-jae a Korean Economic Daily-nek elárulta, hogy „az AskUp Lemon Sparkle Highball kifejlesztése mindössze egy órát vett igénybe az MI-vel folytatott számos beszélgetést követően”.
Szerinte az italkínálattal ismerkedő új fogyasztók számára ez már csak azért is izgalmas, mert ez „a világ első mesterséges intelligenciával készített highballja”, és a dél-koreaiak egyre inkább törekednek arra, hogy bővítsék a repertoárjukat – magyarázta Sang-jae.
Kapcsolódó cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >