Átalakulóban van a dél-koreai sör- és highball koktél-piac
Átalakulóban van Dél-Korea hagyományosan a helyi és multinacionális italgyártó óriáscégek uralta italszektora a kézműves italoknak a Z-generáció és az ezredfordulósok körében egyre növekvő népszerűségének köszönhetően.
Mára számos kézműves sör, highball és sojus kapható az üzletekben és a szektor a hagyományos nagyvállalatok és a kézműves startupok közötti ádáz csata helyszíne lett.
Ahogy a lehetőségek bővültek, úgy jelent meg egyre több sörfőzde, mint például az Andongban fiatal vállalkozók által alapított 2020company sörfőzde, amely egy helyben termesztett gabonaszirup és aszalt szilva felhasználásával készített sörrel nyerte el a fiatal, új ízeket kereső fogyasztók tetszését.
A kézműves sörök trendjével párhuzamosan a dobozos highball italok iránt is megnőtt a kereslet Koreában, és néhány kisebb vállalkozás erre felfigyelve igyekszik élni a kínálkozó lehetőséggel. Így tett a Brewguru sörfőzde is, amely a koreai MI-technológiai startuppal, az Upstage-el együttműködve fejlesztett új whisky koktélt AskUp Lemon Sparkle Highball néven.
Az AskUp ízének és nevének kidolgozásában az Upstage által működtetett, ChatGPT-alapú koreai chatbot segített, és a termék a múlt hónapban került bevezetésre Korea legnagyobb kényelmi üzletláncában, a GS25-ben. Ez a fogyasztók új generációja számára is releváns és érdekes ital közvetlenül a mesterséges intelligencia iránt érdeklődő fogyasztókat szólítja meg.
A Brewguru vezérigazgatója, Park Sang-jae a Korean Economic Daily-nek elárulta, hogy „az AskUp Lemon Sparkle Highball kifejlesztése mindössze egy órát vett igénybe az MI-vel folytatott számos beszélgetést követően”.
Szerinte az italkínálattal ismerkedő új fogyasztók számára ez már csak azért is izgalmas, mert ez „a világ első mesterséges intelligenciával készített highballja”, és a dél-koreaiak egyre inkább törekednek arra, hogy bővítsék a repertoárjukat – magyarázta Sang-jae.
Kapcsolódó cikkeink
AI a befektetések szolgálatában: új dimenziók a vagyonkezelésben
A K&H Alapkezelő, a KBC Csoport tagjaként már nyolc éve…
Tovább olvasom >Időutazó IPA
A Dreher Sörgyárak Sörműhelyének különleges márkája, az ANTL, 2021 óta…
Tovább olvasom >AI-képzést indít kiskereskedőknek a Google és a Német Kereskedelmi Szövetség
A Google és a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) közös kezdeményezésével…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >