Átalakulóban van a dél-koreai sör- és highball koktél-piac
Átalakulóban van Dél-Korea hagyományosan a helyi és multinacionális italgyártó óriáscégek uralta italszektora a kézműves italoknak a Z-generáció és az ezredfordulósok körében egyre növekvő népszerűségének köszönhetően.
Mára számos kézműves sör, highball és sojus kapható az üzletekben és a szektor a hagyományos nagyvállalatok és a kézműves startupok közötti ádáz csata helyszíne lett.
Ahogy a lehetőségek bővültek, úgy jelent meg egyre több sörfőzde, mint például az Andongban fiatal vállalkozók által alapított 2020company sörfőzde, amely egy helyben termesztett gabonaszirup és aszalt szilva felhasználásával készített sörrel nyerte el a fiatal, új ízeket kereső fogyasztók tetszését.
A kézműves sörök trendjével párhuzamosan a dobozos highball italok iránt is megnőtt a kereslet Koreában, és néhány kisebb vállalkozás erre felfigyelve igyekszik élni a kínálkozó lehetőséggel. Így tett a Brewguru sörfőzde is, amely a koreai MI-technológiai startuppal, az Upstage-el együttműködve fejlesztett új whisky koktélt AskUp Lemon Sparkle Highball néven.
Az AskUp ízének és nevének kidolgozásában az Upstage által működtetett, ChatGPT-alapú koreai chatbot segített, és a termék a múlt hónapban került bevezetésre Korea legnagyobb kényelmi üzletláncában, a GS25-ben. Ez a fogyasztók új generációja számára is releváns és érdekes ital közvetlenül a mesterséges intelligencia iránt érdeklődő fogyasztókat szólítja meg.
A Brewguru vezérigazgatója, Park Sang-jae a Korean Economic Daily-nek elárulta, hogy „az AskUp Lemon Sparkle Highball kifejlesztése mindössze egy órát vett igénybe az MI-vel folytatott számos beszélgetést követően”.
Szerinte az italkínálattal ismerkedő új fogyasztók számára ez már csak azért is izgalmas, mert ez „a világ első mesterséges intelligenciával készített highballja”, és a dél-koreaiak egyre inkább törekednek arra, hogy bővítsék a repertoárjukat – magyarázta Sang-jae.
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >