Átalakulóban van a dél-koreai sör- és highball koktél-piac
Átalakulóban van Dél-Korea hagyományosan a helyi és multinacionális italgyártó óriáscégek uralta italszektora a kézműves italoknak a Z-generáció és az ezredfordulósok körében egyre növekvő népszerűségének köszönhetően.
Mára számos kézműves sör, highball és sojus kapható az üzletekben és a szektor a hagyományos nagyvállalatok és a kézműves startupok közötti ádáz csata helyszíne lett.
Ahogy a lehetőségek bővültek, úgy jelent meg egyre több sörfőzde, mint például az Andongban fiatal vállalkozók által alapított 2020company sörfőzde, amely egy helyben termesztett gabonaszirup és aszalt szilva felhasználásával készített sörrel nyerte el a fiatal, új ízeket kereső fogyasztók tetszését.
A kézműves sörök trendjével párhuzamosan a dobozos highball italok iránt is megnőtt a kereslet Koreában, és néhány kisebb vállalkozás erre felfigyelve igyekszik élni a kínálkozó lehetőséggel. Így tett a Brewguru sörfőzde is, amely a koreai MI-technológiai startuppal, az Upstage-el együttműködve fejlesztett új whisky koktélt AskUp Lemon Sparkle Highball néven.
Az AskUp ízének és nevének kidolgozásában az Upstage által működtetett, ChatGPT-alapú koreai chatbot segített, és a termék a múlt hónapban került bevezetésre Korea legnagyobb kényelmi üzletláncában, a GS25-ben. Ez a fogyasztók új generációja számára is releváns és érdekes ital közvetlenül a mesterséges intelligencia iránt érdeklődő fogyasztókat szólítja meg.
A Brewguru vezérigazgatója, Park Sang-jae a Korean Economic Daily-nek elárulta, hogy „az AskUp Lemon Sparkle Highball kifejlesztése mindössze egy órát vett igénybe az MI-vel folytatott számos beszélgetést követően”.
Szerinte az italkínálattal ismerkedő új fogyasztók számára ez már csak azért is izgalmas, mert ez „a világ első mesterséges intelligenciával készített highballja”, és a dél-koreaiak egyre inkább törekednek arra, hogy bővítsék a repertoárjukat – magyarázta Sang-jae.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázása
Fontos, hogy az agráriumban minél többen kihasználják a digitális technológia…
Tovább olvasom >Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban
Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >