Átalakulóban van a dél-koreai sör- és highball koktél-piac
Átalakulóban van Dél-Korea hagyományosan a helyi és multinacionális italgyártó óriáscégek uralta italszektora a kézműves italoknak a Z-generáció és az ezredfordulósok körében egyre növekvő népszerűségének köszönhetően.
Mára számos kézműves sör, highball és sojus kapható az üzletekben és a szektor a hagyományos nagyvállalatok és a kézműves startupok közötti ádáz csata helyszíne lett.
Ahogy a lehetőségek bővültek, úgy jelent meg egyre több sörfőzde, mint például az Andongban fiatal vállalkozók által alapított 2020company sörfőzde, amely egy helyben termesztett gabonaszirup és aszalt szilva felhasználásával készített sörrel nyerte el a fiatal, új ízeket kereső fogyasztók tetszését.
A kézműves sörök trendjével párhuzamosan a dobozos highball italok iránt is megnőtt a kereslet Koreában, és néhány kisebb vállalkozás erre felfigyelve igyekszik élni a kínálkozó lehetőséggel. Így tett a Brewguru sörfőzde is, amely a koreai MI-technológiai startuppal, az Upstage-el együttműködve fejlesztett új whisky koktélt AskUp Lemon Sparkle Highball néven.
Az AskUp ízének és nevének kidolgozásában az Upstage által működtetett, ChatGPT-alapú koreai chatbot segített, és a termék a múlt hónapban került bevezetésre Korea legnagyobb kényelmi üzletláncában, a GS25-ben. Ez a fogyasztók új generációja számára is releváns és érdekes ital közvetlenül a mesterséges intelligencia iránt érdeklődő fogyasztókat szólítja meg.
A Brewguru vezérigazgatója, Park Sang-jae a Korean Economic Daily-nek elárulta, hogy „az AskUp Lemon Sparkle Highball kifejlesztése mindössze egy órát vett igénybe az MI-vel folytatott számos beszélgetést követően”.
Szerinte az italkínálattal ismerkedő új fogyasztók számára ez már csak azért is izgalmas, mert ez „a világ első mesterséges intelligenciával készített highballja”, és a dél-koreaiak egyre inkább törekednek arra, hogy bővítsék a repertoárjukat – magyarázta Sang-jae.
Kapcsolódó cikkeink
Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >A magyar cégek több mint kétötöde alkalmaz mesterséges intelligenciát
A mesterséges intelligencia immár nemcsak ígéret vagy jövőkép, hanem a…
Tovább olvasom >AI, biztonság, élmény: így választunk ma úti célt
Ma már nem elég tudni, hová utazunk – egyre fontosabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >