Átalakulnak az utazási szokások
2016-ban várhatóan tovább erősödik az egyéni turizmus, még inkább előtérbe kerülnek a személyre szabott utazások. Az elmúlt két évben az európaiak 41%-a választott inkább egyéni utazást, és mindössze 36% csoportos üdülést, holott ezt megelőzően a szervezett utak voltak a népszerűbbek – derül ki a turisztikai iparág német szakértői és az Avis Autókölcsönző által végzett felmérésből. Az Avis saját tapasztalatai is alátámasztják ezt a tendenciát: az egyéni utak felé terelődött utazási szokások következtében az autókölcsönzés egyre hangsúlyosabb szerephez jut.
„A turisztikai iparág talán az egyik legnagyobb változással találta szembe magát a 1990-es évek óta, ami a nyaralási foglalásokat illeti. Az emberek egyre több kalandot, izgalmat és nagyobb szabadságot keresnek utazásaik során, így a szervezett üdülési csomagok egyre kevésbé vonzóak számukra” – hívja fel a figyelmet Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző ügyvezetője. Kiemeli: míg korábban a bérautókat jellemzően a reptér és a szállás közötti transzfer-utakra kérték az ügyfelek, mára a kölcsönautó a nyaralás egy kiemelten fontos tényezőjévé lépett elő. Ezáltal ugyanis garantált a szabadság alatti függetlenség és adott a lehetőség a saját utak felfedezésére, valamint élményvezetésre. „Az élményautózás nem új fogalom a szakma számára.
Az Avis szakemberei tavaly a különböző nemzetközi autóipari fórumok, klubok véleményei, valamint a médiában korábban megjelent információk során 25 olyan utat azonosítottak, melyek mind vezetéstechnikai, mind pedig környezeti szempontból a világ legjobb vezetési élményét kínálják. A képzeltbeli dobogó első helyén a portugáliai Pinhão-ba vezető N-222 Pesoda Régua végzett” – emeli ki Haraszti Géza.
Az Avis tapasztalati szerint a Top 5 európai célpont az európai turisták számára nem sokat változott, még mindig Spanyolország, Olaszország, Anglia, Franciaország és Görögország a sláger célpont. Az utóbbi időben azonban megnőtt az érdeklődés Lengyelország, a Skandináv országok és Európán kívül Dél-Afrika iránt is.
A megváltozott igényekhez kell igazodniuk a jövőben a kölcsönzőknek is, hogy minél könnyebb és egyszerűbb legyen az autók átvétele, leadása, a foglalás menete. Szélesíteni kell a szolgáltatások körét, ki kell aknázni az online felületek és a mobil alkalmazások lehetőségeit, valamint újfajta kedvezmények bevezetése is várható – véli a szakember. Tapasztalat, hogy az utazások során az ügyfelek egyre inkább igénylik az internethez való kapcsolódás lehetőségét, hogy szinte azonnal megoszthassák tapasztalataikat, élményeiket, fényképeiket. A Facebook egyik legutóbbi statisztikája szerint az utazások a hozzászólások és posztok egyik legnépszerűbb témái. A felhasználók legalább kétszer fellépnek közösségi profiljukra a nyaralás ideje alatt – összegez az ügyvezető.
—
Kapcsolódó cikkeink
Az új pápa megválasztása fellendítette Róma idegenforgalmát
XIV. Leó pápát ábrázoló ajándéktárgyak tömege lepte el a Vatikán…
Tovább olvasom >Csütörtöktől fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája
Elsősorban a hazai turistákra, valamint a környező országokból érkező vendégekre…
Tovább olvasom >Újra a csúcson a nemzetközi turizmus
Év elején kiderült, hogy 2024 új rekordéve volt a hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sushi-álmok – A nap képe
Véletlenül találtunk a neten Alexandra Naylorra, a németországi Ulmban alkotó,…
Tovább olvasom >Új fejezet a prémium élelmiszerek piacán: a Chef Market megvásárolta a Culinaris nagy- és kiskereskedelmi üzletágát
Jelentős átalakulás zajlik a prémium élelmiszerek hazai piacán: a Chef…
Tovább olvasom >Az új pápa megválasztása fellendítette Róma idegenforgalmát
XIV. Leó pápát ábrázoló ajándéktárgyak tömege lepte el a Vatikán…
Tovább olvasom >