Átalakulnak az utazási szokások
2016-ban várhatóan tovább erősödik az egyéni turizmus, még inkább előtérbe kerülnek a személyre szabott utazások. Az elmúlt két évben az európaiak 41%-a választott inkább egyéni utazást, és mindössze 36% csoportos üdülést, holott ezt megelőzően a szervezett utak voltak a népszerűbbek – derül ki a turisztikai iparág német szakértői és az Avis Autókölcsönző által végzett felmérésből. Az Avis saját tapasztalatai is alátámasztják ezt a tendenciát: az egyéni utak felé terelődött utazási szokások következtében az autókölcsönzés egyre hangsúlyosabb szerephez jut.
„A turisztikai iparág talán az egyik legnagyobb változással találta szembe magát a 1990-es évek óta, ami a nyaralási foglalásokat illeti. Az emberek egyre több kalandot, izgalmat és nagyobb szabadságot keresnek utazásaik során, így a szervezett üdülési csomagok egyre kevésbé vonzóak számukra” – hívja fel a figyelmet Haraszti Géza, az Avis Autókölcsönző ügyvezetője. Kiemeli: míg korábban a bérautókat jellemzően a reptér és a szállás közötti transzfer-utakra kérték az ügyfelek, mára a kölcsönautó a nyaralás egy kiemelten fontos tényezőjévé lépett elő. Ezáltal ugyanis garantált a szabadság alatti függetlenség és adott a lehetőség a saját utak felfedezésére, valamint élményvezetésre. „Az élményautózás nem új fogalom a szakma számára.
Az Avis szakemberei tavaly a különböző nemzetközi autóipari fórumok, klubok véleményei, valamint a médiában korábban megjelent információk során 25 olyan utat azonosítottak, melyek mind vezetéstechnikai, mind pedig környezeti szempontból a világ legjobb vezetési élményét kínálják. A képzeltbeli dobogó első helyén a portugáliai Pinhão-ba vezető N-222 Pesoda Régua végzett” – emeli ki Haraszti Géza.
Az Avis tapasztalati szerint a Top 5 európai célpont az európai turisták számára nem sokat változott, még mindig Spanyolország, Olaszország, Anglia, Franciaország és Görögország a sláger célpont. Az utóbbi időben azonban megnőtt az érdeklődés Lengyelország, a Skandináv országok és Európán kívül Dél-Afrika iránt is.
A megváltozott igényekhez kell igazodniuk a jövőben a kölcsönzőknek is, hogy minél könnyebb és egyszerűbb legyen az autók átvétele, leadása, a foglalás menete. Szélesíteni kell a szolgáltatások körét, ki kell aknázni az online felületek és a mobil alkalmazások lehetőségeit, valamint újfajta kedvezmények bevezetése is várható – véli a szakember. Tapasztalat, hogy az utazások során az ügyfelek egyre inkább igénylik az internethez való kapcsolódás lehetőségét, hogy szinte azonnal megoszthassák tapasztalataikat, élményeiket, fényképeiket. A Facebook egyik legutóbbi statisztikája szerint az utazások a hozzászólások és posztok egyik legnépszerűbb témái. A felhasználók legalább kétszer fellépnek közösségi profiljukra a nyaralás ideje alatt – összegez az ügyvezető.
—
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét…
Tovább olvasom >Nacsa Lőrinc: turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon
Turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon, amihez a vallási turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >