Átalakul a közösségi agrár- és bormarketing
A közösségi agrár- és bormarketing-feladatokat az Agrármarketing Centrum helyett a Magyar Turizmus Zrt. látja majd el – derül ki egy kormányhatározatból, mely a forgalomba hozatali járulékfizetési kötelezettség megszüntetésével gyakorlatilag megszünteti az eddig ismert bormarketingkasszát.
„A járulék állandó viták kereszttüzében állt, a pénzek elköltése túlzottan bürokratikus volt, még akkor is, ha az elmúlt egy évben sokat gyorsítottunk ezen a folyamaton” – nyilatkozta a Világgazdaságnak Simon Péter. A bormarketing feladatait eddig ellátó Agrármarketing Centrum igazgatója szerint emiatt dönthetett úgy a kormányzat, hogy fontosabb érdek ezen összegek borászoknál hagyása, és hogy a marketinget adóbevételekből finanszírozza majd.” Simon hangsúlyozta: jelentős, azonnali változást nem okoz a döntés.
„Az éremnek két oldala van. Bormarketingre nyilván szükség van, de a fixen megállapított hozzájárulás a kisebb termelőknek sok problémát jelentett, nagy kiadás volt, így aránytalan volt a rendszer – nyilatkozta lapunknak Kiss Csaba antalfai borász. Szerinte ráadásul a pénzek elköltése is követhetetlen volt.
A Magyar Turizmus Zrt.-nél egyelőre nem nyilatkoznak a témáról.
(Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Fagyos tavasz, súlyos károk: összeomolhat a gyümölcstermés 2025-ben
Az áprilisi fagyok komoly pusztítást végeztek a magyar gyümölcstermesztésben: egyes…
Tovább olvasom >