Átalakul a közösségi agrár- és bormarketing
A közösségi agrár- és bormarketing-feladatokat az Agrármarketing Centrum helyett a Magyar Turizmus Zrt. látja majd el – derül ki egy kormányhatározatból, mely a forgalomba hozatali járulékfizetési kötelezettség megszüntetésével gyakorlatilag megszünteti az eddig ismert bormarketingkasszát.
„A járulék állandó viták kereszttüzében állt, a pénzek elköltése túlzottan bürokratikus volt, még akkor is, ha az elmúlt egy évben sokat gyorsítottunk ezen a folyamaton” – nyilatkozta a Világgazdaságnak Simon Péter. A bormarketing feladatait eddig ellátó Agrármarketing Centrum igazgatója szerint emiatt dönthetett úgy a kormányzat, hogy fontosabb érdek ezen összegek borászoknál hagyása, és hogy a marketinget adóbevételekből finanszírozza majd.” Simon hangsúlyozta: jelentős, azonnali változást nem okoz a döntés.
„Az éremnek két oldala van. Bormarketingre nyilván szükség van, de a fixen megállapított hozzájárulás a kisebb termelőknek sok problémát jelentett, nagy kiadás volt, így aránytalan volt a rendszer – nyilatkozta lapunknak Kiss Csaba antalfai borász. Szerinte ráadásul a pénzek elköltése is követhetetlen volt.
A Magyar Turizmus Zrt.-nél egyelőre nem nyilatkoznak a témáról.
(Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >