Átalakul a brit Tesco
Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedő vállalata, a Tesco átalakítja szerkezetét, a változó fogyasztói szokásokra reagálva – írja a Reuters nyomán az origo.
A brit Tesco mintegy 4 500 munkahelyet szüntet meg a 153 Metro üzleteiben, az az a forgalmas csomópontok közelében lévő középméretű boltjaiban. A szupermarket lánc a szigetország legnagyobb magánszektorbeli munkáltatója, és hatékonyságán kíván javítani, mivel a vásárlók inkább naponta térnek be az üzletekbe és nem tartanak heti- vagy nagybevásárlásokat.
Továbbá a webáruházak elterjedése, valamint a konkurens láncok, mint az Aldi és a Lidl térnyerése is szerkezetátalakításra készteti a szupermarket láncot.
A Metro üzleteket eredetileg a hetente bevásárló ügyfeleknek szánták, de a Tesco szerint a vásárlói szokások megváltoztak és egyre inkább naponta ugranak be vásárolni az emberek.
Korábban az alkalmazottak az áruházakban szakosodhattak is, mint például a borértékesítés, de mostantól az a cég elvárása, hogy minden munkavállaló minden területhez értsen.
„Ebben a kihívást jelentő, változó kiskereskedelmi környezetben tovább kell vizsgálnunk üzleteink működtetésének modelljét” – nyilatkozta a Tesco UK vezetője, Jason Tarry.
A Tescónak 27,2 százalékos a piaci részesedése – a Kantar szektorkutató legfrissebb adatai szerint – és az elmúlt években jócskán lehagyta legfontosabb riválisait, a Sainsbury’st, az Asdát és Morrisonst is. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >