Átalakul a brit Tesco
Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedő vállalata, a Tesco átalakítja szerkezetét, a változó fogyasztói szokásokra reagálva – írja a Reuters nyomán az origo.
A brit Tesco mintegy 4 500 munkahelyet szüntet meg a 153 Metro üzleteiben, az az a forgalmas csomópontok közelében lévő középméretű boltjaiban. A szupermarket lánc a szigetország legnagyobb magánszektorbeli munkáltatója, és hatékonyságán kíván javítani, mivel a vásárlók inkább naponta térnek be az üzletekbe és nem tartanak heti- vagy nagybevásárlásokat.
Továbbá a webáruházak elterjedése, valamint a konkurens láncok, mint az Aldi és a Lidl térnyerése is szerkezetátalakításra készteti a szupermarket láncot.
A Metro üzleteket eredetileg a hetente bevásárló ügyfeleknek szánták, de a Tesco szerint a vásárlói szokások megváltoztak és egyre inkább naponta ugranak be vásárolni az emberek.
Korábban az alkalmazottak az áruházakban szakosodhattak is, mint például a borértékesítés, de mostantól az a cég elvárása, hogy minden munkavállaló minden területhez értsen.
„Ebben a kihívást jelentő, változó kiskereskedelmi környezetben tovább kell vizsgálnunk üzleteink működtetésének modelljét” – nyilatkozta a Tesco UK vezetője, Jason Tarry.
A Tescónak 27,2 százalékos a piaci részesedése – a Kantar szektorkutató legfrissebb adatai szerint – és az elmúlt években jócskán lehagyta legfontosabb riválisait, a Sainsbury’st, az Asdát és Morrisonst is. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Szalagcsiszolót Clubcarddal 40% kedvezménnyel Szép-kártyára?
Április 1-től már a Tescónál is lehet SZÉP-kártyával fizetni a…
Tovább olvasom >600 ezer darab terméket mozgatnak naponta a Tesco új logisztikai központjában közel 200 áruház 24 órán belüli ellátására
Márciustól teljes kapacitással üzemel a Tesco tavaly novemberben átadott logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >