Átalakul a brit Tesco
Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedő vállalata, a Tesco átalakítja szerkezetét, a változó fogyasztói szokásokra reagálva – írja a Reuters nyomán az origo.
A brit Tesco mintegy 4 500 munkahelyet szüntet meg a 153 Metro üzleteiben, az az a forgalmas csomópontok közelében lévő középméretű boltjaiban. A szupermarket lánc a szigetország legnagyobb magánszektorbeli munkáltatója, és hatékonyságán kíván javítani, mivel a vásárlók inkább naponta térnek be az üzletekbe és nem tartanak heti- vagy nagybevásárlásokat.
Továbbá a webáruházak elterjedése, valamint a konkurens láncok, mint az Aldi és a Lidl térnyerése is szerkezetátalakításra készteti a szupermarket láncot.
A Metro üzleteket eredetileg a hetente bevásárló ügyfeleknek szánták, de a Tesco szerint a vásárlói szokások megváltoztak és egyre inkább naponta ugranak be vásárolni az emberek.
Korábban az alkalmazottak az áruházakban szakosodhattak is, mint például a borértékesítés, de mostantól az a cég elvárása, hogy minden munkavállaló minden területhez értsen.
„Ebben a kihívást jelentő, változó kiskereskedelmi környezetben tovább kell vizsgálnunk üzleteink működtetésének modelljét” – nyilatkozta a Tesco UK vezetője, Jason Tarry.
A Tescónak 27,2 százalékos a piaci részesedése – a Kantar szektorkutató legfrissebb adatai szerint – és az elmúlt években jócskán lehagyta legfontosabb riválisait, a Sainsbury’st, az Asdát és Morrisonst is. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >