Átalakítja működését a Pernod Ricard a szeszesitalok visszaeső eladásai miatt
A francia Pernod Ricard – a világ második legnagyobb nyugati szeszesital-gyártója – átszervezési tervet jelentett be, melynek célja, hogy az eladások visszaesése okán a szervezet működését rugalmasabbá és egyszerűbbé tegye.
A cég a márkáit két fő üzletágba, a Gold és a Crystal divízióba csoportosítja – derül ki a Reuters által látott belső prezentációból.
Az európai szeszipari cégek – így a Pernod Ricard is – a keresletcsökkenéssel küzdenek olyan kulcspiacokon, mint Kína és az Egyesült Államok, ahol az infláció és az általános gazdasági aggodalmak visszafogták a fogyasztói költéseket. Emellett a nemzetközi kereskedelmi vámok is negatívan hatottak az eladásokra.
A cég már korábban bejelentett leépítéseket Kínában, miután magas dömpingellenes vámokat vetettek ki a Martell konyakra. Továbbá célul tűzte ki, hogy 2029-ig 1 milliárd eurós költségcsökkentést hajt végre.
A „Tomorrow 2” nevű projekt keretében a vállalat központosítja az adminisztratív feladatokat, a márkák pedig nem külön működnek a továbbiakban. Az átszervezés „távozásokhoz” is vezet majd, bár konkrét létszámról nem érkezett hír.
A Gold divízióba kerül többek között a Martell konyak, a Jameson ír whiskey és a pezsgők, míg a Crystal alá tartozik az Absolut vodka, a Havana Club rum és francia aperitifek.
A változások 2025 utolsó negyedévében lépnek életbe.
Kapcsolódó cikkeink
40 év után újra Keith Haring ikonikus dizájnja az Absolut Vodka palackján
Limitált kiadású palackkal tiszteleg az Absolut Vodka a legendás amerikai…
Tovább olvasom >Papíralapú kupakot és palackot tesztel az Absolut Vodka
Újabb lépést tett az Absolut Vodka a teljesen bioalapú csomagolás…
Tovább olvasom >Különleges palacksorozatot készített az Absolut a Tomorrowland 2025 tiszteletére
Az Absolut bemutatta első, limitált kiadású palack-sorozatát, amelyet a Tomorrowland…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >