Átalakítja működését a Pernod Ricard a szeszesitalok visszaeső eladásai miatt
A francia Pernod Ricard – a világ második legnagyobb nyugati szeszesital-gyártója – átszervezési tervet jelentett be, melynek célja, hogy az eladások visszaesése okán a szervezet működését rugalmasabbá és egyszerűbbé tegye.
A cég a márkáit két fő üzletágba, a Gold és a Crystal divízióba csoportosítja – derül ki a Reuters által látott belső prezentációból.
Az európai szeszipari cégek – így a Pernod Ricard is – a keresletcsökkenéssel küzdenek olyan kulcspiacokon, mint Kína és az Egyesült Államok, ahol az infláció és az általános gazdasági aggodalmak visszafogták a fogyasztói költéseket. Emellett a nemzetközi kereskedelmi vámok is negatívan hatottak az eladásokra.
A cég már korábban bejelentett leépítéseket Kínában, miután magas dömpingellenes vámokat vetettek ki a Martell konyakra. Továbbá célul tűzte ki, hogy 2029-ig 1 milliárd eurós költségcsökkentést hajt végre.
A „Tomorrow 2” nevű projekt keretében a vállalat központosítja az adminisztratív feladatokat, a márkák pedig nem külön működnek a továbbiakban. Az átszervezés „távozásokhoz” is vezet majd, bár konkrét létszámról nem érkezett hír.
A Gold divízióba kerül többek között a Martell konyak, a Jameson ír whiskey és a pezsgők, míg a Crystal alá tartozik az Absolut vodka, a Havana Club rum és francia aperitifek.
A változások 2025 utolsó negyedévében lépnek életbe.
Kapcsolódó cikkeink
Különleges palacksorozatot készített az Absolut a Tomorrowland 2025 tiszteletére
Az Absolut bemutatta első, limitált kiadású palack-sorozatát, amelyet a Tomorrowland…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Spanyol vermutmárkát vett a Pernod Ricard
A francia Pernod Ricard 100%-os tulajdonrészt szerzett a St Petroni…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >