Átalakítja működését a Pernod Ricard a szeszesitalok visszaeső eladásai miatt

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 06. 27. 09:35

A francia Pernod Ricard – a világ második legnagyobb nyugati szeszesital-gyártója – átszervezési tervet jelentett be, melynek célja, hogy az eladások visszaesése okán a szervezet működését rugalmasabbá és egyszerűbbé tegye.

A cég a márkáit két fő üzletágba, a Gold és a Crystal divízióba csoportosítja – derül ki a Reuters által látott belső prezentációból.

Az európai szeszipari cégek – így a Pernod Ricard is – a keresletcsökkenéssel küzdenek olyan kulcspiacokon, mint Kína és az Egyesült Államok, ahol az infláció és az általános gazdasági aggodalmak visszafogták a fogyasztói költéseket. Emellett a nemzetközi kereskedelmi vámok is negatívan hatottak az eladásokra.

A cég már korábban bejelentett leépítéseket Kínában, miután magas dömpingellenes vámokat vetettek ki a Martell konyakra. Továbbá célul tűzte ki, hogy 2029-ig 1 milliárd eurós költségcsökkentést hajt végre.

A „Tomorrow 2” nevű projekt keretében a vállalat központosítja az adminisztratív feladatokat, a márkák pedig nem külön működnek a továbbiakban. Az átszervezés „távozásokhoz” is vezet majd, bár konkrét létszámról nem érkezett hír.

A Gold divízióba kerül többek között a Martell konyak, a Jameson ír whiskey és a pezsgők, míg a Crystal alá tartozik az Absolut vodka, a Havana Club rum és francia aperitifek.

A változások 2025 utolsó negyedévében lépnek életbe.

Kapcsolódó cikkeink