Átalakítja működését a Pernod Ricard a szeszesitalok visszaeső eladásai miatt
A francia Pernod Ricard – a világ második legnagyobb nyugati szeszesital-gyártója – átszervezési tervet jelentett be, melynek célja, hogy az eladások visszaesése okán a szervezet működését rugalmasabbá és egyszerűbbé tegye.
A cég a márkáit két fő üzletágba, a Gold és a Crystal divízióba csoportosítja – derül ki a Reuters által látott belső prezentációból.
Az európai szeszipari cégek – így a Pernod Ricard is – a keresletcsökkenéssel küzdenek olyan kulcspiacokon, mint Kína és az Egyesült Államok, ahol az infláció és az általános gazdasági aggodalmak visszafogták a fogyasztói költéseket. Emellett a nemzetközi kereskedelmi vámok is negatívan hatottak az eladásokra.
A cég már korábban bejelentett leépítéseket Kínában, miután magas dömpingellenes vámokat vetettek ki a Martell konyakra. Továbbá célul tűzte ki, hogy 2029-ig 1 milliárd eurós költségcsökkentést hajt végre.
A „Tomorrow 2” nevű projekt keretében a vállalat központosítja az adminisztratív feladatokat, a márkák pedig nem külön működnek a továbbiakban. Az átszervezés „távozásokhoz” is vezet majd, bár konkrét létszámról nem érkezett hír.
A Gold divízióba kerül többek között a Martell konyak, a Jameson ír whiskey és a pezsgők, míg a Crystal alá tartozik az Absolut vodka, a Havana Club rum és francia aperitifek.
A változások 2025 utolsó negyedévében lépnek életbe.
Kapcsolódó cikkeink
Papíralapú kupakot és palackot tesztel az Absolut Vodka
Újabb lépést tett az Absolut Vodka a teljesen bioalapú csomagolás…
Tovább olvasom >Különleges palacksorozatot készített az Absolut a Tomorrowland 2025 tiszteletére
Az Absolut bemutatta első, limitált kiadású palack-sorozatát, amelyet a Tomorrowland…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >