Átadták a Metrans Kft. új terminálját Csepelen
Átadták a német Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) AG magyar leányvállalata, a Metrans Kft., új, 50 millió eurós beruházással megvalósult intermodális terminálját szerdán Csepelen, ami a cég negyedik szárazföldi csomópontja – jelentette be Angela Titzrath, a Hamburger Hafen und Logistik AG elnöke.
fotó: metrans.hu
Hozzátette: a vasúti és közúti fuvarozást kombináló új, 165 ezer négyzetméteres terminál stratégiailag kiemelten fontos a vállalatnak. A konténeres szállítás területén jelentős előrelépést jelent a fejlesztés, amely fontos közlekedési csomópontban van. A beruházás kevesebb, mint két év alatt elkészült.
Angela Titzrath közölte, a csoport tavaly 390 millió euró árbevételt ért el, a cégnek 60 saját mozdonya van, és 2400 vasúti kocsija. Hosszú távon gondolkodnak Magyarországon, az ország kiváló infrastruktúrával rendelkezik, benne a Duna kiemelt része az európai szállítási utaknak. A csepeli terminál az észak-európai kikötők és délkelet-Európa fontos közlekedési útvonalainak metszéspontjában van.
Németh Szilárd, a Fidesz országgyűlési képviselője az átadásra küldött levelében azt írta: ez lett Közép-Európa egyik legjelentősebb logisztikai központja az egykori Csepel-művek területén, ami Csepel számára is nagy eredmény. A logisztikai fejlesztések jelentősen javítják az ország versenyképességét, és úgy vélte, a fejlesztés hozzájárul Magyarország céljának eléréséhez, hogy a kelet-nyugati, valamint az észak-déli áruforgalom központja legyen.
Morovik Attila, Csepel alpolgármestere a polgármester szavait közvetítve kiemelte: Csepel számára mérföldkő az új terminál, azon dolgoznak, hogy Csepel a környezetbarát modern ipar központja legyen. A fejlesztés mintegy 200 új munkahelyet, és beszállítói lehetőséget teremt a helyi vállalkozóknak, és további jelentős közérdekű támogatással segíti a kerület közlekedésfejlesztését.
Kiss Péter, a Metrans Danubia Kft. vezérigazgatója közölte: ez lett a cég 10. terminálja és új logisztikai bázisa, ami összeköti Magyarországot a mediterrán térség kikötőivel. A terminál a közúti forgalom vasútra terelésében fontos szerepet játszik, a beruházás első ütemét követően további fejlesztéseket terveznek.
A vezérigazgató az MTI-nek elmondta: Csepelen hat vágányon rakják át az árut, és két vágányon jutnak az üres konténerek a tárolóba. Jelenleg a Metransnak évi 170 ezer konténer forgalma van Magyarországon, ez 250 ezerre emelkedik és havi 250 vonatot tudnak kezelni, a beruházással. Tervük a trimodális szállítás megteremtése, hogy a Dunát is bekapcsolják – a vasúti- és a kamionforgalom mellett – a konténerszállításba. A 165 ezer négyzetméteres új terminálon lesz konténerjavító, és tárolni tudják a hűtőkonténereket is. Dolgozók létszáma első ütemben 200-zal bővül, ebből 180-at felvettek. A csoport 1500 dolgozót foglalkoztat – ismertette. A cégnek csepeli mellett Prágában, Ceská Trebovában és Dunajska Stredaban vannak hasonló szárazföldi csomópontjai. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Volvo 300 elektromos teherautóra kapott megrendelést a DSV-től
A Volvo Trucks és a DSV globális logisztikai vállalat 300…
Tovább olvasom >Aggódnak a kereskedők a konténeres árufuvarozás drágulása miatt
A nemzetközi kereskedelem kulcsfontosságú útvonalának számító Vörös-tengeri hajózási útvonal kiesése…
Tovább olvasom >Emelkedő bevétel mellett csökkent a Waberer’s eredménye az első negyedévben
A Waberer’s International Nyrt. 196,7 millió euró árbevételt ért el…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >