Átadták a Magyar Turizmus Minőségi Díjakat
Átadták a Magyar Turizmus Minőségi Díjakat, a 2016-os pályázaton 16 szolgáltató – 13 szálláshely és 3 vendéglátóhely – érdemelte ki az elismerést – jelentette be Gajda Tibor, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese a díjátadón, csütörtökön Budapesten.
Jelenleg már 74 szálloda és 23 étterem bejáratánál látható a díjazottaknak járó kiemelt minőséget tanúsító tábla és oklevél.
Gajda Tibor bejelentette: az MTÜ szeptemberben megkezdi a teljes magyar védjegyrendszer átalakítását, áttekintik a jelenlegi védjegyeket, és a kor turisztikai igényeihez igazítják őket. Hozzátette: javaslatot tesznek a még nem létező minősítési rendszerek kialakítására és bevezetésére is. Ezek között a családbarát szálláshelyek, vendéglátóhelyek, vagy turisztikai látnivalók megkülönböztetését emelte ki.
A Magyar Turizmus Minőségi Díj sajátossága, hogy a pályázókkal nemcsak áttekintik a feltételeknek való megfelelést, hanem szakmai tanácsadással is segítik a szolgáltatókat minőségi munkájukban. A minőségi fejlesztésekkel jobb piacra jutási lehetőségeket biztosítanak a kis-, és középvállalkozásoknak. A díj hozzájárul a magyar turizmus versenyképességének erősítéséhez – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes.
Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke elmondta: a minőségbiztosítási rendszer önkéntes jelentkezésen alapul, és az utazók számára garanciát jelent a választott szolgáltatás igénybevételekor. Reményét fejezte ki, hogy a szálláshelyek fejlesztését célzó, most elindult Kisfaludy-programban a minőségi fejlesztésekkel még több szálloda pályázhat a Magyar Turizmus Minőségi díjra.
A Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázatot évente hirdeti meg az MTÜ, a 2017-es pályázatra nevezni augusztus végéig lehet a minosegidij.itthon.hu honlapról letöltött jelentkezési nyilatkozat kitöltésével. A díj három évig érvényes, nyertese ez idő alatt jogosult a Q-logó, és a cím használatára. Az érvényességi idő alatt a díjazottaknál bármikor végezhetnek utóellenőrzést, indokolt esetben a díj vissza is vonható.
Számos szolgáltató már kétszer is kiérdemelte a díjat, az érvényességi idő meghosszabbítására szolgáló pályázaton is sikerrel szerepelt, 2016-ban öt szálloda kapta meg újból az elismerést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Időben kezdik
Kortársaiktól tanulják meg a helyes táplálkozást az iskolások a Magyar…
Tovább olvasom >Érzelmek és emlékek
A desszertnek érzelmeket, emlékeket kell ébreszteni – ez Tiziano Mita…
Tovább olvasom >