Átadták a Coca-Cola raktárbázisát Dunaharasztiban
Az olyan beruházásoknak is köszönhetően, mint a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. raktárának építése Dunaharasztiban, a magyar export elérheti az idén a 100 milliárd eurót – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a beruházás átadása alakalmából tartott sajtótájékoztatón a cég telephelyén szerdán.
MTI Fotó: Illyés Tibor
A miniszter elmondta: a kétmilliárd forintos beruházással épített új raktárral a Coca-Cola HBC dunaharaszti élelmiszeripari raktárbázisa lett Magyarországon a legnagyobb. Hozzátette, minden nemzetgazdaság erejét jól mutatja, hogy az olyan világmárkák, mint a Coca-Cola mennyire vannak jelen az országban.
A magyarországi kivitel értéke 2016-ban 92,990 milliárd euró, az idei első félévben pedig 50,990 milliárd euró volt.
A miniszter kitért arra is, hogy a magyar nemzetgazdaságban szerencsére jelen van több világmárka, például az Audi, a Legó és a Coca-Cola is, amelyek befektetéseinek köszönhetően lesz képes a magyar gazdaság elérni a 100 milliárdos exportot. Hozzátette, a Coca-Cola HBC például 25 európai országba exportálja a Magyarországon gyártott termékeit.
A Coca-Cola befektetései is azt bizonyítják, hogy Magyarország a legvonzóbb befektetési régió a térségben. Nem elhanyagolható, hogy a cég alapanyag szükségletének kétharmadát magyar beszállítóktól szerzi be, ilyen az alma és a cukor is, és ezt az arányt növelni is szeretnék – fűzte hozzá Szijjártó Péter.
A beruházással egy 6500 négyzetméteres raktárat épített fel dunaharaszti központjában a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. A 12 méter magas épületben 12 ezer raklapon összesen 8,4 millió liter termék fér el. Az összességében több mint öt futballpálya méretű létesítmény 30 ezernél több kereskedelmi egységet szolgál ki.
Minas Agelidis, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter végezetül átadta a raktárcsarnokot, amelyet a vendégek és a sajtó képviselői megtekinthettek.
A Coca-Cola HBC Magyarország 2012-ben elsőként kötött stratégiai megállapodást a kormánnyal. Azóta a cég mintegy 15 milliárd forint beruházást hozott Magyarországra, árbevétele 87,5 milliárdról 106 milliárd forintra, az általa befizetett adó pedig 17,7 milliárdról 25 milliárdra nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek a Coca-Cola ikonikus „neves” palackjai!
Emlékszel még arra, amikor a saját vagy szeretteid nevét szúrhattad…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >Brandépítés a fesztiválokon
A fesztiválok mára a márkák számára nem csupán szponzorációs felületek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >