Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat
Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év promóciója 2024” verseny, amelynek eredményei a témában tartott egésznapos konferencián, a Promóciók napján láttak napvilágot, április 18-án.
Az idei megmérettetésre 6 kategóriában 28 pályázat érkezett a márkák gyártói, lebonyolító ügynökségek, illetve kereskedők részéről, de természetesen különdíjak is átadásra kerültek. Az eredmények a 14 tagú szakmai zsűri értékelése, valamint a Kantar Hoffmann piackutató által 4 fókuszcsoportban történt vizsgálatok alapján születtek meg.
Az eseményt hagyományosan idén is egész napos szakmai program kísérte „Sikeres promóciók: Megbízhatóság, Valóság, Hitelesség. És az AI?” címmel.
A megnyitóban Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője kitért az aktuális piaci helyzetből adódóan a promóciók súlyának ismételt emelkedésére, és az idei megmérettetés tapasztalataira – köztük a konferencia címét is adó megbízhatóság, hitelesség fontosságára és az AI fokozott jelenlétére.
A nyitó előadást idén Turcsán Tünde, a CPS GfK-Yougov ügyvezető igazgatója tartotta kik, hol, mikor, mennyit és miért vásároltak promóciókban a háztartások adatai alapján. A számok kiemelten fontosak, hiszen 2023-ban már a teljes forgalom 32%-át a promóciós értékesítés adta. Nagy hangsúlyt kaptak a korosztályi különbségek is, meglepetésként a 40 év alattiak körében bővült leginkább a promóciós vásárlás, több, mint 5%-al emelkedett náluk az arány. A TOP 3 promóciós forma: a végösszegkedvezmény, a pontgyűjtőkártya beváltás és az 1+1 akciók. Sajnos, a következő időszakra sem várható csökkenő trend, mivel a háztartások az előttünk álló 6 hónapban továbbra is várják az akciókat (67%), prémiumról olcsóbbra tervez váltani (52%), olcsóbb üzletre tervez váltani (50%).
A PwC Legal ügyvédje, Dr. Csenterics András bemutatta az idén március 13-án az Európai Parlament által elfogadott mesterséges intelligenciáról szóló rendeletet a marketingeseket érintő részletek kiemelésével, kiváltképp a tiltott AI gyakorlatokat, mint például a manipulatív technikák alkalmazását és a szubliminált üzeneteket.
Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója ezután részletesen elemezte mind a 28 „Év promóciója” versenyre benyújtott pályázatot a fókuszcsoportokban megkérdezett vásárlók elmondásai alapján. A délelőtt folyamán az általános információk kerültek bemutatásra, majd a továbbiakban kategóriánkénti bontásban a díjátadó blokkjai szerint. Ahogy az már hagyomány, a promóciókról mind a kiemelt pozitívumok, mint a vásárlók által fejlesztendőnek ítélt elemek említésre kerültek, vásárlói ötletekkel kísérve. Összességében megállapítható volt, hogy míg 2022-ben a vásárlók promóció-éhségben szenvedtek, vagyis nem találkoztak kellő számú promóciós ajánlattal, addig 2023-ban promóciós dömpinget tapasztaltak, és ennek megfelelően erősen kritikussá is váltak (ismét). Gyanakvó magatartással, hitelességet megkérdőjelzően, türelmetlenül, negatív hangulatban várják a promóciókat, megnövekedett igénnyel a fenntarthatóság, a játék, a szolidaritás irányába.
Kerek István AI üzletfejlesztési szakértő, az Everengine tulajdonosa és a ChatGPT magyarul FB-csoport alapítója, gyakorlati példákkal mutatta be a mesterséges intelligencia jelenlétét mindennapjainkban. Ki gondolná, hogy 1956 óta velünk van az AI és legalább 20 éve kvázi tudattalanul használjuk is – igaz más formában. A jelenlévőket mindenképp használatra ösztönző prezentációban megtudhattuk, hogy egy marketinges a mindennapi munkájában hol és hogyan tudja segítségül hívni az AI-t.
A Positive Adamsky operatív igazgatója és egyben a Signature 40 alapítója, Vaszary Ádám ügynökségi oldalról mutatott nemzetközi példákat az AI használatára. Ryan Reynolds, Shah Rakh Khan, JLo is feltűntek a prezentációban. Az előadásban hangsúlyt kapott, hogy bár a figyelem az AI generált hirdetésekre irányul majd a jövőben, ugyanakkor párhuzamosan már megjelentek a „kézműves” reklámok is, mint érték. Ami nem változik, hogy fókuszban lesz továbbra is a hatékonyság, az ügyfélelégedettség, és a többcsatornás elköteleződés.
A konferencia szakmai előadásainak sorát az Önszabályozó Reklámtestület igazgatója, Dr. Fazekas Ildikó fellépése zárta, a nyertes és különdíjas pályázatokat bemutató, záró prezentációk előtt. Mondhatnánk, hogy felkerült az i-re a pont, hiszen egy csokorba gyűjtve megtudhatták a jelenlévők a promóciók jelenleg érvényben lévő szabályozásának minden részletét, tematizáltan, konkrét példákat és ellenpéldákat említve.
A díjátadót és a Promóciók napja eseményt Rókusfalvy Lily moderálta.
Az esemény szakmai támogatói, mint a POPAI Magyarország Egyesület és a Trade Marketing Klub különdíjakkal is képviseltették magukat az eseményen.
A Promóciók Napjáról részletesen beszámolunk a Trade magazin 6-7. nyomtatott és digitális lapszámában, ahol nem csak az előadásokról lehet majd bővebben olvasni, de röviden bemutatjuk a dobogós és különdíjas promóciókat is.
A szakmai Zsűri és Partnereink nevében is gratulálunk minden Díjazottnak!
„ÉV PROMÓCIÓJA 2024” verseny eredményei
(Az alábbiakban a díjazottak nevére kattintva a prezentáció megtekinthető.)
Élelmiszer kategória
l. helyezett POS Services Kft. és Nissin Foods Kft. Nissin Tour De Cup
II. helyezett Pick Szeged Szalámigyár és Húsüzem Zrt. PICK Szalámik. Életre Szóló Ízemlékek – Vászontáska Összecsomagolás
III. helyezett és Trade Marketing Klub különdíj In-Food 2000 Kft. Rio Mare & Rummo – Olasz ízek ha találkoznak
III. helyezett Eisberg Hungary Kft. Május – A salátázás hónapja
Trade Magazin különdíj MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. és Tricky Communications Kft. Nyereménykassza 2023 nyereményjáték
HoReCa kategória
I. helyezett Screvo App Kft. – Legyél a legnagyobb bulik Meistere!
II. helyezett Rewart Kft. Nyerj a Guinness-szel páros dublini utazást!
Ital kategória
I. helyezett Heinemann Testvérek Kft Legyél Rocksztár! Jim Beam & Tankcsapda
I. helyezett Márka Üdítőgyártó Kft. és SKY Marketing Communications Kft. 50 a Márka. Nyertél már ma?
II. helyezett ACG Reklámügynökség Kft. és A4C Marketing Kft. Nyissatok és nyerjetek!
III. helyezett és POPAI különdíjas Coca-Cola HBC Magyarország Kft. és Displaygyár Kft. Coca-Cola Always On
Kereskedelmi kategória
I. helyezett Rewart Kft., Mastercard Magyarország Kft. és Penny-Market Kft. Állítsuk a feje tetejére a világot!
II. helyezett Auchan Magyarország Kft. VIP Vásárlók Éjszakája
III. helyezett és Trade magazin különdíjas ROSSMANN Magyarország Kereskedelmi Kft. és Promolab.io Kft. Októberi nyerő órák! nyereményjáték
Non-food kategória (háztartási vegyiáru és kozmetika)
I. helyezett és CSR különdíjas Henkel Magyarország Kft. Pink Október a Henkellel
II. helyezett Essity Hungary Kft. Költs okosan! Zewa országos nyereményjáték
Online / Digitális kategória
I. helyezett POS Services Kft. ValMar x Burger King influencer kampány és koncert
II. helyezett Screvo App Kft. Légy az otthoni bulik Meistere!
A pályázat kiírója
A verseny szakmai támogatói
A verseny támogatói
A verseny kutatási partnere
Kapcsolódó cikkeink
Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >A siker titka a kreativitás…
…erre szavaztak a Superbrands díjasok a díjátadó gála rögtönzött minifelmérésében.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >