Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 04. 19. 17:16

Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év promóciója 2024” verseny, amelynek eredményei a témában tartott egésznapos konferencián, a Promóciók napján láttak napvilágot, április 18-án.

Az idei megmérettetésre 6 kategóriában 28 pályázat érkezett a márkák gyártói, lebonyolító ügynökségek, illetve kereskedők részéről, de természetesen különdíjak is átadásra kerültek. Az eredmények a 14 tagú szakmai zsűri értékelése, valamint a Kantar Hoffmann piackutató által 4 fókuszcsoportban történt vizsgálatok alapján születtek meg.

Az idén megrendezett Promóciók napja programra összeállított konferencia a „Sikeres promóciók: Megbízhatóság, Valóság, Hitelesség. És az AI?” címet kapta, nem véletlenül!

Az eseményt hagyományosan idén is egész napos szakmai program kísérte „Sikeres promóciók: Megbízhatóság, Valóság, Hitelesség. És az AI?” címmel.

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője

A megnyitóban Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője kitért az aktuális piaci helyzetből adódóan a promóciók súlyának ismételt emelkedésére, és az idei megmérettetés tapasztalataira – köztük a konferencia címét is adó megbízhatóság, hitelesség fontosságára és az AI fokozott jelenlétére.

Turcsán Tünde, a CPS GfK-Yougov ügyvezető igazgatója

A nyitó előadást idén Turcsán Tünde, a CPS GfK-Yougov ügyvezető igazgatója tartotta kik, hol, mikor, mennyit és miért vásároltak promóciókban a háztartások adatai alapján. A számok kiemelten fontosak, hiszen 2023-ban már a teljes forgalom 32%-át a promóciós értékesítés adta. Nagy hangsúlyt kaptak a korosztályi különbségek is, meglepetésként a 40 év alattiak körében bővült leginkább a promóciós vásárlás, több, mint 5%-al emelkedett náluk az arány. A TOP 3 promóciós forma: a végösszegkedvezmény, a pontgyűjtőkártya beváltás és az 1+1 akciók. Sajnos, a következő időszakra sem várható csökkenő trend, mivel a háztartások az előttünk álló 6 hónapban továbbra is várják az akciókat (67%), prémiumról olcsóbbra tervez váltani (52%), olcsóbb üzletre tervez váltani (50%).

Dr. Csenterics András, PwC Legal ügyvédje

A PwC Legal ügyvédje, Dr. Csenterics András bemutatta az idén március 13-án az Európai Parlament által elfogadott mesterséges intelligenciáról szóló rendeletet a marketingeseket érintő részletek kiemelésével, kiváltképp a tiltott AI gyakorlatokat, mint például a manipulatív technikák alkalmazását és a szubliminált üzeneteket.

Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója

Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója ezután részletesen elemezte mind a 28 „Év promóciója” versenyre benyújtott pályázatot a fókuszcsoportokban megkérdezett vásárlók elmondásai alapján. A délelőtt folyamán az általános információk kerültek bemutatásra, majd a továbbiakban kategóriánkénti bontásban a díjátadó blokkjai szerint. Ahogy az már hagyomány, a promóciókról mind a kiemelt pozitívumok, mint a vásárlók által fejlesztendőnek ítélt elemek említésre kerültek, vásárlói ötletekkel kísérve. Összességében megállapítható volt, hogy míg 2022-ben a vásárlók promóció-éhségben szenvedtek, vagyis nem találkoztak kellő számú promóciós ajánlattal, addig 2023-ban promóciós dömpinget tapasztaltak, és ennek megfelelően erősen kritikussá is váltak (ismét). Gyanakvó magatartással, hitelességet megkérdőjelzően, türelmetlenül, negatív hangulatban várják a promóciókat, megnövekedett igénnyel a fenntarthatóság, a játék, a szolidaritás irányába.

Kerek István AI üzletfejlesztési szakértő

Kerek István AI üzletfejlesztési szakértő, az Everengine tulajdonosa és a ChatGPT magyarul FB-csoport alapítója, gyakorlati példákkal mutatta be a mesterséges intelligencia jelenlétét mindennapjainkban. Ki gondolná, hogy 1956 óta velünk van az AI és legalább 20 éve kvázi tudattalanul használjuk is – igaz más formában. A jelenlévőket mindenképp használatra ösztönző prezentációban megtudhattuk, hogy egy marketinges a mindennapi munkájában hol és hogyan tudja segítségül hívni az AI-t.

Vaszary Ádám, Positive Adamsky operatív igazgatója

A Positive Adamsky operatív igazgatója és egyben a Signature 40 alapítója, Vaszary Ádám ügynökségi oldalról mutatott nemzetközi példákat az AI használatára. Ryan Reynolds, Shah Rakh Khan, JLo is feltűntek a prezentációban. Az előadásban hangsúlyt kapott, hogy bár a figyelem az AI generált hirdetésekre irányul majd a jövőben, ugyanakkor párhuzamosan már megjelentek a „kézműves” reklámok is, mint érték. Ami nem változik, hogy fókuszban lesz továbbra is a hatékonyság, az ügyfélelégedettség, és a többcsatornás elköteleződés.

Dr. Fazekas Ildikó, Önszabályozó Reklámtestület igazgatója

A konferencia szakmai előadásainak sorát az Önszabályozó Reklámtestület igazgatója, Dr. Fazekas Ildikó fellépése zárta, a nyertes és különdíjas pályázatokat bemutató, záró prezentációk előtt. Mondhatnánk, hogy felkerült az i-re a pont, hiszen egy csokorba gyűjtve megtudhatták a jelenlévők a promóciók jelenleg érvényben lévő szabályozásának minden részletét, tematizáltan, konkrét példákat és ellenpéldákat említve.

Rókusfalvy Lily moderátor

 

 

 

A díjátadót és a Promóciók napja eseményt Rókusfalvy Lily moderálta.

Az esemény szakmai támogatói, mint a POPAI Magyarország Egyesület és a Trade Marketing Klub különdíjakkal is képviseltették magukat az eseményen.

 

A Promóciók Napjáról részletesen beszámolunk a Trade magazin 6-7. nyomtatott és digitális lapszámában, ahol nem csak az előadásokról lehet majd bővebben olvasni, de röviden bemutatjuk a dobogós és különdíjas promóciókat is.

2024-ben 18 díj került kiosztásra az „Év promóciója” napján

A szakmai Zsűri és Partnereink nevében is gratulálunk minden Díjazottnak!

„ÉV PROMÓCIÓJA 2024” verseny eredményei

(Az alábbiakban a díjazottak nevére kattintva a prezentáció megtekinthető.)

Élelmiszer kategória

l. helyezett POS Services Kft. és Nissin Foods Kft. Nissin Tour De Cup

II. helyezett Pick Szeged Szalámigyár és Húsüzem Zrt. PICK Szalámik. Életre Szóló Ízemlékek – Vászontáska Összecsomagolás

III. helyezett és Trade Marketing Klub különdíj In-Food 2000 Kft. Rio Mare & Rummo – Olasz ízek ha találkoznak

III. helyezett Eisberg Hungary Kft. Május – A salátázás hónapja

Trade Magazin különdíj MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. és Tricky Communications Kft. Nyereménykassza 2023 nyereményjáték

HoReCa kategória

I. helyezett Screvo App Kft. – Legyél a legnagyobb bulik Meistere!

II. helyezett Rewart Kft. Nyerj a Guinness-szel páros dublini utazást!

Ital kategória

I. helyezett Heinemann Testvérek Kft Legyél Rocksztár! Jim Beam & Tankcsapda

I. helyezett Márka Üdítőgyártó Kft. és SKY Marketing Communications Kft. 50 a Márka. Nyertél már ma?

II. helyezett ACG Reklámügynökség Kft. és A4C Marketing Kft. Nyissatok és nyerjetek!

III. helyezett és POPAI különdíjas Coca-Cola HBC Magyarország Kft. és Displaygyár Kft. Coca-Cola Always On

Kereskedelmi kategória

I. helyezett Rewart Kft., Mastercard Magyarország Kft. és Penny-Market Kft. Állítsuk a feje tetejére a világot!

II. helyezett Auchan Magyarország Kft. VIP Vásárlók Éjszakája

III. helyezett és Trade magazin különdíjas ROSSMANN Magyarország Kereskedelmi Kft. és Promolab.io Kft. Októberi nyerő órák! nyereményjáték

Non-food  kategória (háztartási vegyiáru és kozmetika)

I. helyezett és CSR különdíjas Henkel Magyarország Kft. Pink Október a Henkellel

II. helyezett Essity Hungary Kft. Költs okosan! Zewa országos nyereményjáték

Online / Digitális kategória

I. helyezett POS Services Kft. ValMar x Burger King influencer kampány és koncert

II. helyezett Screvo App Kft. Légy az otthoni bulik Meistere!

A pályázat kiírója

A verseny szakmai támogatói
Popai Hungary green120   
A verseny támogatói
  magyarbrandsJOmagyarbrandsJO
A verseny kutatási partnere

Kapcsolódó cikkeink