Átadták „Az év legsikeresebb promóciója 2019” díjakat az online tartott szakmai napon
Izgalmas előadások, nagyszerű pályázatok, értékes díjak, büszke nyertesek, és közel 100 fő vett részt az első ONLINE promóciós szakmai napon. A Trade magazin szervezésében idén 12. alkalommal került megrendezésre a hagyományos fórum, szokatlan formában.
Az idei megmérettetésre egy új B2B kategória is megnyitásra került, így összesen 6 kategóriában 23 pályamunka érkezett az FMCG-piac szereplőitől. A 10 tagú szakmai zsűri értékelése, majd a Kantar Hoffmann piackutató által 4 fókuszcsoportban történt vizsgálatok eredménye után, április 30-án fény derült „Az év legsikeresebb promóciója 2019”-verseny helyezettjeire és különdíjasaira. Az eseményt hagyományosan idén is egész napos, de most online szakmai program kísérte. A díjazottak pedig idén először az esemény előtt megkapták okleveleiket és díjaikat, melyeket meg is mutathattak a képernyőkön keresztül a hallgatóságnak.
Fogyasztói percepciók, vásárlói preferenciák
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője bevezetőjében elmondta, hogy a korábbi években folyamatosan egyre tudatosabbá váltak a vásárlók, ami a promóciós érzékenységükön is látható nyomokat hagyott. Noha a promóciók minden fajtáját jól ismerik, a tavalyi kutatási eredményeket megerősítve, továbbra is az egyszerű mechanizmusú, szórakoztató, játékos promóciókat kedvelik a legjobban, amelyben a legcsábítóbb az azonnali ajándékok száma és köre. Jóhír, hogy a promóciók kedvelői a jelen hónapokat átmeneti időnek tartják, és a korlátozásokat követő időszakban örömmel fognak visszatérni kedvenc márkáik promócióihoz elhagyva a most szükségszerű bevásárlólistákat.
Turcsán Tünde, a GfK kereskedelmi vezetője kiemelte, hogy minden csatornában vannak egyedi kategóriák, amiket ott különösen akcióban keresnek a vásárlók, ugyanakkor a promóciós preferenciák korcsoportonként eltérést mutatnak. A vészhelyzetben tapasztaltak sokkal mélyebben és hosszabb távon ivódnak be a fogyasztók döntéseibe, ezért érdemes továbbra is láttatni a márkákat, a helyzetre szabottan.
Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízió igazgatója megerősítette, hogy a világjárványban is, bár más stílusban és tónusban, de folyamatos kommunikációt várnak el a fogyasztók. Az akciókat pedig támogatásként fogják fel a nehezedő gazdasági helyzetben. A pályamunkákat márkák említése nélkül, az általános tanulságok kiemelésével mutatta be a fókuszcsoportos kutatások alapján.
Izgalmak és megatrendek
Tari Annamária pszichoanalitikus a promóciók hatásmechanizmusa és a generációkra jellemző megatrendek bemutatása mellett kitért a jelen helyzet sarokpontjaira, például a karantinik problémájára is. Az infokommunikáció előretörése, az on- és offline világ összemosódása és a nárcisztikus vonások erősödése olyan trendek, amik alapjában is jellemzik napjainkat, de a krízis fel is erősítette őket.
Justin Sára és Molnár Máté, a Trade magazin két marketingese februárban az eladáshelyi kommunikációs eszközök legnagyobb, háromévente megrendezésre kerülő düsseldorfi EuroShop 2020 kiállításra látogattak el, és az ott gyűjtött tapasztaltakat mutatták be sok-sok képpel, videóval. A fenntarthatóság, a ledek és vizuális, kreatív eszközök, a technikai újdonságok nyomdokain vezették végig a kiállított innovációkat és világtrendeket.
Amire Ms Trade Marketing 2019 büszke lehet
Esztergályos Beáta, az Intersnack trade marketing managere a Trade Marketing Klub februári „Szerelmem” konferenciáján vette át a megtisztelő Év Trade Marketingese címet. Prezentációjában a területen töltött 22 évre tekintett vissza az Unileveres kezdetektől napjainkig. A főbb szakmai állomások és a megszerzett tapasztalatok mellett személyes életének meghatározóit is bemutatta. Kérdésre válaszolva elmondta, hogy szakmai bakancslistáján egy teljesen végig vitt kategória menedzsment projekt szerepel, ahol a kezdeti felmérésektől egészen a megvalósulás kielemzéséig eljuthat.
Helyezések és különdíjak
A szakmai előadások között kategóriánként kihirdetésre kerültek a dobogós helyezések. Az aranyérmesek és különdíjasok pedig be is mutatták a győztes pályamunkákat.
A nyertesek részletes, célokat, eszközöket, mechanizmusokat, eredményeket részletező prezentációjából ötleteket, inspirációt nyerhettek a résztvevők. Minden előadás után felmerültek kérdések, amelyek zöme a jelenre és a közel jövőre vonatkozott. A válaszokból kiderült, hogy a promóciókat, a koronavírus helyzetre hangolva, tovább folytatják a márkák és a kereskedők. A vásárlók azért is értékelik ezt, mert a normális, járvány előtti helyzetükre emlékezteti őket, ugyanakkor látják, hogy ők is fontosnak, számítanak.
A 2020-ban zajló promóciókat már most érdemes jól dokumentálni és előkészíteni a hamarosan meghirdetésre kerülő következő versenyfordulóra.
Az év legsikeresebb promóciója szakmai nap és az elhangzott előadások részletes összefoglalója a Trade magazin júniusban megjelenő 5-6. számában olvasható majd.
A 2019. év eredményei a következők:
Élelmiszer kategória
Aranyérem: Magyar Termék Nonprofit Kft. – Tricky Communications Kft.: Spájzolj és nyerj!
Ezüstérem: Nestlé Hungária Kft.: UNO nyereményjáték
Bronzérem: Pick Szeged Zrt.: Tradíció, Minőség, Bizalom. Már 150 éve.
Bronzérem: Lindt&Sprüngli (CEE) s.r.o. Magyarországi Fióktelepe: Lindt Excellence Milk termékcsalád bevezetés
Ital kategória
Aranyérem: Coca-Cola HBC Magyarország Kft. – Rewart Kft.: Nyerj fesztivál élményeket!
Aranyérem: Rewart Kft.: Coca-Cola-Star Wars chatbot-Átható erő, zéró cukor!
Ezüstérem: Coca-Cola HBC Magyarország Kft.: Mango Loco országos promóció Modern Trade csatornában
Bronzérem: Coca-Cola HBC Magyarország Kft.: Kinley fogyasztói promóció
Non-FMCG kategória
Aranyérem: SuperShop Kft. – Spice Communications Kft.: Nyerjen azonnal!
Ezüstérem: Relation Kft.: BaByliss ST495E Steam Pure micro gőzölős hajvasaló-év végi kampány
Kereskedelmi kategória
Aranyérem: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.: SPAR Grillparty Neked
Ezüstérem: Auchan Magyarország Kft.: Kulcs az új lakásodhoz! Nyereményjáték
Ezüstérem: Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.: 15 éves születésnapi promóció
Bronzérem: Allison Advertising Kft. – Rossmann Magyarország Kft.: Rossmann Wellness
Bronzérem: Auchan Magyarország Kft.: Gyűjts digitális matricákat, és vásárolj prémium francia borokat kedvezménnyel!
Online kategória
Aranyérem: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. – Media Dynamics Kft. – Bemind Kft.: Élménykommandó
Ezüstérem: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. – Media Dynamics Kft. – Bemind Kft.: SPAR Anyák napja
B2B kategória
Aranyérem: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. – Super 11 Creative Zrt.: Hungaricool by SPAR
Különdíjasok
Trade magazin különdíj: Rewart Kft.: Dr. Oetker Ristorante – Nyerő Pizza Pillanatok
POPAI különdíj: Pick Szeged Zrt.: Tradíció, Minőség, Bizalom. Már 150 éve.
Trade Marketing Klub különdíj: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.: SPAR Uzsidoboz Program
Minden Pályázónknak szeretettel gratulálunk!
Kapcsolódó cikkeink
Sorsfordító a kétgyermekes anyuka életében a XIXO 10 millió forintos fődíja
Izgalmakkal teli hetek után véget ért a XIXO történetének eddigi…
Tovább olvasom >Freshfel Europe: a promóciós költségvetés csökkentése hatással lehet a zöldség- és gyümölcsfogyasztásra az EU-ban
A Freshfel Europe szerint az Európai Bizottság mezőgazdasági promóciós politikára…
Tovább olvasom >A legendás magyar kocsmakultúra nem lehetne teljes a Soproni nélkül
A Soproni legújabb, országos promóciójában nem akármekkora a tét! Elérkezett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Hatalmas vállalkozói érdeklődés mellett mutatkoztak be az új versenyképességet növelő uniós pályázatok a budapesti kamara tájékoztató fórumán
Több mint egy évtizedes kihagyás után budapesti cégek számára is…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >