Átadták az első okos értékesítési pontot, az Auchan GO-t Budapesten
Április 10-én megnyílt az Auchan Magyarország új, innovatív kereskedelmi egysége, az első Auchan GO, amely Újbudán, a Bikás parkban található, és az albertfalvai Auchan hipermarket támogatásával üzemel.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
Az új üzletformátum mindössze 18 m²-es, 0/24-es nyitvatartással funkcionál, és könnyűszerkezetes kivitelben készült, amit szinte bárhol fel lehet állítani. A személyzet nélküli okos értékesítési pont a GDPR-szabályok betartásával egy AI-alapú kamerarendszerrel és súlyérzékelő polcrendszerrel működik. OkAuchan applikációval lehet belépni az automatizált egységbe, és az applikáción keresztül az egész vásárlás lebonyolítható. A fizetés is ezen keresztül történik, tehát bankkártyát sem kell hozzá használni, viszont azt előzetesen regisztrálni kell az applikációban.
A hazánkban újdonságnak számító modell a lakókörnyezethez igazodva három fő célcsoportra koncentrál, és nekik megfelelően alakították ki a választékot. A parkot és a játszóteret használó családosoknak elsősorban gyerekeknek szánt harapnivalót, kekszeket és frissítőket kínálnak, a sportolóknak izotóniás italokat és energiaszeleteket, a közelben lakóknak pedig alapvető élelmiszereket. Természetesen az ételintoleranciával küzdők is találnak számukra fogyasztható termékeket az Auchan GO-ban. Alkoholt és más korhatárhoz kötött árucikkeket viszont nem árulnak, de a kedvelt saját márkás termékek itt is megjelennek, ami plusz értéket és exkluzivitást ad az üzletnek, ahol összesen 420-féle termék található a speciális, súlyérzékelő polcokon.
– Ez az új formátum az Auchan Magyarország számára is egy érdekes kísérlet, amivel tesztelni kívánjuk ezt a 0/24 órában gyors és egyszerű kisbevásárlásra alkalmas értékesítési egységet – mondta Vincze Géza, az Auchan Magyarország ügyvezető igazgatója. – Érdekesség, hogy ezzel az Auchan lesz Magyarországon az egyedüli kereskedelmi lánc, amelynek egyszerre lesz a legkisebb (18 m²) és a legnagyobb (Dunakeszi Auchan, több mint 15 000 m²) értékesítési pontja az országban. Ez jól tükrözi azt a törekvésünket, hogy a jövőben minden vásárlói igényre és helyzetre próbáljunk megoldást hozni.
Az Auchan technológiai partnere a Kende Retail Operation Kft., egy innovatív tech startup, amelynek célja, hogy a legmodernebb technológiák, köztük a mesterséges intelligencia, a modern kamerarendszerek és a polcokon elhelyezett súlyszenzorok segítségével új szintre emelje a vásárlási élményt.
– Cégünk számára kiemelten fontos az innováció, a kereskedői és vásárlói igényekhez történő folyamatos alkalmazkodás. Örülünk annak, hogy az Auchan Magyarország elsők között látta meg az automatizált kereskedelemben rejlő lehetőségeket, és büszkék vagyunk rá, hogy ennek megvalósításában minket választott partnerének. Hiszünk abban, hogy ez a partnerség egyúttal egy új korszakot nyit a kiskereskedelemben, ahol a vásárlás gyorsabb, kényelmesebb, és ahol a legmodernebb technológia találkozik a fogyasztói igényekkel – mondta Székács Tibor, az üzletboxot, berendezést és vele együtt a technológiát biztosító Kende Retail Operation Kft. ügyvezető igazgatója. //
Kapcsolódó cikkeink
Parázs helyzet
Az elmúlt évek inflációs hatása és az alapvető szükségletek drasztikus…
Tovább olvasom >Mantova: Olasz ízorgia, fűszerekkel
A Fratelli Mantova BBQ termékcsalád új szintre emeli a grillezést. Egész évben, akár grillsütő…
Tovább olvasom >További cikkeink
MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
Megjelent a Trade magazin legújabb, 2025/5. száma, amelynek bővített digitális…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >