Átadták a Szerencsi Bonbon Kft. beruházását
A hazai tulajdonú vállalkozások folyamatos erősödésével csökken Magyarország kiszolgáltatottsága, ami kellő stabilitást biztosít a nemzetgazdaság számára – hangsúlyozta a tárca közleménye szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Szerencsen.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/03/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-03-23-23.40.35-1024x667.png)
Szijjártó Péter
A tárcavezető a Szerencsi Bonbon Kft. beruházásának átadásán kiemelte, hogy a családi cég 600 millió forintos fejlesztését az állam 282 millió forinttal támogatta, amiért cserébe a társaság kötelezettséget vállalt a 130 fős dolgozói állománya megtartására.
A projekt keretében új, 2300 négyzetméteres üzemcsarnok épült, illetve összevonták és fejlesztették a cég szerencsi telephelyeit.
Szijjártó Péter beszédében fontosnak nevezte a régi márka megerősítését, és úgy vélekedett, hogy a „fiatalkorunkból ismert magyar brandek újjáéledése a nemzeti öntudatunknak és büszkeségünknek is jót tesz”.
A fejlesztés kapcsán pedig rámutatott, hogy a magyar élelmiszeripar a „legsikeresebb napjait éli”, amiben a csokoládégyártásnak is nagy szerepe van. Arról is beszámolt, hogy az utóbbi másfél évtizedben egymás követték a különböző válságok, azonban a kormány sikeres gazdaságpolitikájának köszönhetően a nehézségek ellenére is egyre-másra jönnek létre a munkahelyeket teremtő beruházások.
„Az elmúlt időszak bebizonyította, hogy amikor összefogtunk, akkor nem volt számunkra lehetetlen”
– fogalmazott, hozzátéve, hogy a tavalyi rekordév volt a magyar gazdaság szempontjából.
A miniszter emlékeztetett, hogy a járvány idején megindított beruházásösztönzési program keretében 1434 vállalat fejlesztését támogatták, és a kedvezményezettek körülbelül 80 százaléka magyar tulajdonú cég volt. Mint kijelentette, ez is mutatja, hogy a gazdaság „nemzeti lába” egyre erősebb szerepet játszik, s a hazai tulajdonban lévő vállalkozások adják a nemzetgazdaság lelkét.
Kapcsolódó cikkeink
Állnak a vártán a csokimárkák
Derekas áremelkedés, amelyet nem túl nagy mennyiségi visszaesés kísért tavaly:…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >