Átadták a Givaudan makói aromagyárát
Átadták a svájci központú Givaudan új ízesítőanyag-gyárát Makón, a 130 millió eurós beruházással felépített üzemben jelenleg kétszázan dolgoznak, a termelés felfutásával a létszám a jövő év végére háromszázra nő.
Gilles Andrier vezérigazgató az MTI-nek szerdán elmondta: a cég eddigi legnagyobb zöldmezős beruházásának helyszínéül a termelési hagyományok, valamint a fejlesztéshez rendelkezésre álló megfelelő ipari terület miatt választották Makót. Emellett a Szegedi Tudományegyetemen folyó színvonalas élelmiszer-ipari képzésnek köszönhetően a dolgozók felkészültsége is kiváló – tette hozzá.
A sós ízesítőanyag gyártás a Givaudan egyik leggyorsabban növekvő tevékenységi területe, a cég erősíteni szeretné jelenlétét az egészségipari és wellness termékek területén, valamint bővíteni pozícióit a fejlődő piacokon. Mindezekben fontos szerep hárul majd a makói üzemre – közölte a szakember.
A termelés felfutásával a makói gyár foglalkoztatotti létszáma a jelenlegi kétszázról 2013 végére háromszázra nő, az üzem létrehozása a partnereken keresztül azonban jóval több embernek ad munkát. A Givaudan Budapesten létrehozza pénzügyi szolgáltató központját is száz dolgozóval – mondta a vezérigazgató.
Karkas Mihály gyárigazgató a 23 hektáros telken felépült 50 ezer négyzetméteres üzemet bemutatva elmondta, a 40 ezer tonna éves kapacitású gyárban 2500 különféle alapanyagból mintegy 5 ezer fajta félkész és készterméket állítanak elő.
A magas szinten automatizált technológia lehetővé teszi a legszigorúbb higiéniai és élelmiszer-biztonsági szabályok betartását – tudatta a szakember.
A makói gyár termékeivel a vevők nem találkozhatnak a boltok polcain, a cég vevői a különböző élelmiszer-előállító cégek. A Maros-parti városból az európai, közel-keleti és afrikai régió kilencven országába, több mint kilencszáz partnerüknek szállítanak majd. A Givaudan piacvezető a globális illat- és ízesítőanyag iparágban. 2011-ben a cégcsoport forgalma elérte a 3,9 milliárd svájci frankot, alkalmazotti létszáma több mint 8900, negyven országban működik leányvállalata. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >