Átadták a 7. K&H családi vállalatok kiválósági díjat
A családi cégek a rendszerváltás óta számos válságon sikeresen túljutottak, köszönhetően annak a szemléletmódnak, ami a rövid távú érdekek helyett a hosszú távú tervezést, a kollégák és ügyfelek megtartását, valamint a folyamatos fejlesztéseket helyezi a középpontba. Ennek a generációkon átívelő gondolkodásmódnak az elismerése és megőrzése a gazdaság szempontjából is lényeges. Hetedik alkalommal adták át a K&H családi vállalatok kiválósági díjat azoknak a hazai cégeknek, akik a családi értékek megőrzése mellett kiemelkedő teljesítményt mutatnak hosszú távú stratégia, innováció, sikeres generációváltás és fenntarthatósági programok megvalósításában.
Átadták az idei K&H családi vállalatok kiválósági díjakat annak a nyolc magyarországi családi cégnek, akik hosszú távú stratégiájukkal, innovációjukkal, sikeres generációváltásukkal és fenntarthatóság törekvéseikkel kiemelkedő teljesítményt nyújtottak az elmúlt évben.
„A családi tulajdonú vállalatoknak meghatározó szerepük van a gazdaságban: a KPMG European Family Business Barometer 2019-es felmérése alapján a cégek mintegy 70 százaléka ilyen vállalat. Hazai szinten az Opten nyilvántartása szerint több mint 200 000 családi jellegű vállalkozás van, így a foglalkoztatás egy jelentős része is ezeknek a cégeknek köszönhető. A K&H ezért évek óta kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy erősítse a hazai családi vállalkozások hosszú távon fenntartható működését és értékeik megőrzését – ezzel ugyanis a gazdaság stabilitását és növekedését támogatjuk”
– mondta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője a 7. K&H családi vállalatok kiválósági díj átadóján.
A környezetvédelmi fenntarthatóság irányába is elindultak a családi cégek
A hazai családi cégek nagyrésze a rendszerváltozás után jött létre vagy került újra családi tulajdonba. Az elmúlt több mint 30 évben tehát már számos nehéz időszakot és különböző válságot átéltek, mégpedig sikeresen, legtöbbször a családi tulajdon megtartásával. Ez többnyire annak a példamutató vállalati kultúrának köszönhető, ami a rövidtávú üzleti érdekek helyett a munkatársak és ügyfelek megtartását és a folyamatos fejlesztéseket helyezi előtérbe.
„A most díjazott legjobb gyakorlatok azt mutatják, hogy a családi vállalati értékek közé már a környezeti fenntarthatóság is bekerült. Ez a saját működésből eredő környezetszennyezés és energiafelhasználás csökkentése vagy a fogyasztók számára készült termékek csomagolásmentes megoldása mellett a munkavállalók képzését és ösztönzését is magába foglalja”
– hangsúlyozta Ékes Ákos a nyertesek bemutatásakor.
A K&H családi vállalatok kiválósági díj 2022-es díjazottjai:
„Innováció” kategória:
DYNTELL Magyarország Kft.
Procontrol Elektronika Kft
„Sikeres hosszú távú stratégia” kategória:
Bergmann Könyvelő Iroda Pénzügyi Szolgáltató Kft.
CLEARTEX Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Környezetvédelmi fenntarthatóság kategória:
CE Glass Üveg-és Gépipari Zrt.
Trans-Sped Logisztikai Szolgáltató Központ Kft.
„Sikeres generációváltás” kategória:
Esztergomi Szerszámgépgyár Kft.
TUTTI Élelmiszeripari Kft.
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország bízik az AI-ban
Miközben a mesterséges intelligencia (AI) világszerte egyre nagyobb hatással van…
Tovább olvasom >K&H: mennyivel nőttek a megélhetési költségek – “vallottak” a középkorú magyarok
A kiadások növekedésének üteme enyhült, de a magyarok túlnyomó többsége…
Tovább olvasom >Lóska Gergelyt nevezték ki a K&H informatikai és innovációs vezetőjének
A K&H Bank 2025. július 14-től részben új szervezeti felállásban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >