Átadták a 7. K&H családi vállalatok kiválósági díjat
A családi cégek a rendszerváltás óta számos válságon sikeresen túljutottak, köszönhetően annak a szemléletmódnak, ami a rövid távú érdekek helyett a hosszú távú tervezést, a kollégák és ügyfelek megtartását, valamint a folyamatos fejlesztéseket helyezi a középpontba. Ennek a generációkon átívelő gondolkodásmódnak az elismerése és megőrzése a gazdaság szempontjából is lényeges. Hetedik alkalommal adták át a K&H családi vállalatok kiválósági díjat azoknak a hazai cégeknek, akik a családi értékek megőrzése mellett kiemelkedő teljesítményt mutatnak hosszú távú stratégia, innováció, sikeres generációváltás és fenntarthatósági programok megvalósításában.
Átadták az idei K&H családi vállalatok kiválósági díjakat annak a nyolc magyarországi családi cégnek, akik hosszú távú stratégiájukkal, innovációjukkal, sikeres generációváltásukkal és fenntarthatóság törekvéseikkel kiemelkedő teljesítményt nyújtottak az elmúlt évben.
„A családi tulajdonú vállalatoknak meghatározó szerepük van a gazdaságban: a KPMG European Family Business Barometer 2019-es felmérése alapján a cégek mintegy 70 százaléka ilyen vállalat. Hazai szinten az Opten nyilvántartása szerint több mint 200 000 családi jellegű vállalkozás van, így a foglalkoztatás egy jelentős része is ezeknek a cégeknek köszönhető. A K&H ezért évek óta kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy erősítse a hazai családi vállalkozások hosszú távon fenntartható működését és értékeik megőrzését – ezzel ugyanis a gazdaság stabilitását és növekedését támogatjuk”
– mondta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője a 7. K&H családi vállalatok kiválósági díj átadóján.
A környezetvédelmi fenntarthatóság irányába is elindultak a családi cégek
A hazai családi cégek nagyrésze a rendszerváltozás után jött létre vagy került újra családi tulajdonba. Az elmúlt több mint 30 évben tehát már számos nehéz időszakot és különböző válságot átéltek, mégpedig sikeresen, legtöbbször a családi tulajdon megtartásával. Ez többnyire annak a példamutató vállalati kultúrának köszönhető, ami a rövidtávú üzleti érdekek helyett a munkatársak és ügyfelek megtartását és a folyamatos fejlesztéseket helyezi előtérbe.
„A most díjazott legjobb gyakorlatok azt mutatják, hogy a családi vállalati értékek közé már a környezeti fenntarthatóság is bekerült. Ez a saját működésből eredő környezetszennyezés és energiafelhasználás csökkentése vagy a fogyasztók számára készült termékek csomagolásmentes megoldása mellett a munkavállalók képzését és ösztönzését is magába foglalja”
– hangsúlyozta Ékes Ákos a nyertesek bemutatásakor.
A K&H családi vállalatok kiválósági díj 2022-es díjazottjai:
„Innováció” kategória:
DYNTELL Magyarország Kft.
Procontrol Elektronika Kft
„Sikeres hosszú távú stratégia” kategória:
Bergmann Könyvelő Iroda Pénzügyi Szolgáltató Kft.
CLEARTEX Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Környezetvédelmi fenntarthatóság kategória:
CE Glass Üveg-és Gépipari Zrt.
Trans-Sped Logisztikai Szolgáltató Központ Kft.
„Sikeres generációváltás” kategória:
Esztergomi Szerszámgépgyár Kft.
TUTTI Élelmiszeripari Kft.
Kapcsolódó cikkeink
A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak…
Tovább olvasom >K&H: a magyar vállalatok késéssel, de követik a globális AI-alkalmazási trendeket
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható. – Magyarországon…
Tovább olvasom >Alacsonyabb a hazai karbonkibocsátás a nyugati átlagnál
A K&H Csoport és az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) által kifejlesztett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >