Átadták a 2025-ös Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 09. 23. 23:47
🎧 Hallgasd a cikket:

A Magyar Termék védjegyhasználói a jelenlegi gazdasági körülmények között is képesek stabilan navigálni, és fogyasztóik számára a tőlük megszokott megbízhatóságot nyújtani. A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin által közösen alapított Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj a kereskedelmi láncok magyar termékek iránti elkötelezettségét és kiemelkedő munkáját díjazza. A 2025. évi elismerést Dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára adta át az alapítókkal együtt, az FMCG szakma legnagyobb hazai rendezvényén, a Business Days konferencián. 

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2025 verseny díjazottjai

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat alapítói 2018-ban azzal a céllal hozták létre, hogy általa elismerjék a Magyarországon tevékenykedő üzletláncok értékteremtő munkáját, amellyel segítik a magyar termékek piacra jutását. A díj ezzel együtt arra kívánja ösztönözni a kereskedelmi hálózatokat, hogy lehetőségeikhez mérten minél szélesebb körben támogassák a Magyar Termék védjegyes áruk jelenlétét polcaikon, kommunikációjukban. 

A rangos elismerést – amelynek fővédnöke dr. Nagy István agrárminiszter – minden évben az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyeket használó cégek szavazatai és verseny munkacsoport értékelése alapján a legeredményesebben járult hozzá a közös célok eléréséhez. A védjegyhasználók a saját tapasztalataikra hagyatkozva mondanak véleményt, ám a pontozásnál objektív kritériumokat vesznek alapul. Az ő szavazataikat egészítik ki a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai zsűri által leadott voksok. Az értékelésnél többek között figyelembe veszik, hogy mekkora volt a Magyar Termék védjegyes áruk forgalma az adott üzletláncban, mennyire voltak sikeresek a kereskedelmi cég védjegyes termékeket népszerűsítő promóciói, illetve mennyire voltak elégedettek a védjegyhasználók a hálózatban rendelkezésre álló felületekkel, egyéb lehetőségekkel, amelyek termékeik promócióját szolgálták. A díj első helyezettje természetesen a legmagasabb pontszámot elérő társaság.

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj első helyezésén 2025-ben két üzletlánc, a CBA Kereskedelmi Kft. és a PENNY Market Kft. osztozik. A zsűri ugyancsak pontazonossággal két ezüstérmest hirdetett: a dobogó második fokán idén az Auchan Magyarország Kft. és a METRO Kereskedelmi Kft. foglalhat helyet. Míg a bronzérmes ezúttal a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. lett.

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2025 verseny győztese megosztottan a CBA Kereskedelmi Kft.:

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője, Gyelán Zsolt, a CBA elnökhelyettese, Noszlopy Zoltán beszerzési igazgató, Benedek Eszter, a Magyar Termék ügyvezetője

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2025 verseny győztese megosztottan a PENNY Market Kft.:

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője, Kazatsay Eszter a PENNY kommunikációs igazgatója, Benedek Eszter, a Magyar Termék ügyvezetője

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2025 verseny ezüstérmese megosztottan az Auchan Magyarország Kft.:

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője, Balázs Ildikó, az Auchan vállalati kapcsolatok igazgatója, Benedek Eszter, a Magyar Termék ügyvezetője

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2025 verseny ezüstérmese megosztottan a METRO Kereskedelmi Kft.:

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője, Dr. Kápolna Beáta a METRO beszerzési igazgatója, Benedek Eszter, a Magyar Termék ügyvezetője

A szakmai elismerések mellett ebben az évben is kiosztották a Magyar Termékekért Vásárlói Nívódíjat, amelyről most is maguk a fogyasztók döntöttek. 2025 júniusában végzett online kutatáson összesen 8258 fő vett részt, és a válaszadók 28,8 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a SPAR üzleteiben találja meg a legkönnyebben a Magyar Termék védjegyes árukat. Ezzel a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. immár harmadszor vívta ki magának a vásárlók elismerését, és nyerte el a Magyar Termékekért Vásárlói Nívódíjat.

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2025 verseny bronzérmese és a Vásárlói nívódíjasa a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.:

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője, Várkonyi Krisztina, a SPAR beszerzési cégvezetője, Benedek Eszter, a Magyar Termék ügyvezetője

Dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára a Business Days konferencián elmondta: „A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj értéke abban rejlik, hogy egyszerre ismeri el a kereskedelmi láncok és a hazai gyártók közös munkáját. Ez az elismerés azt üzeni, hogy a magyar termékek támogatása nemcsak gazdasági, hanem közösségi érdek is”. Hozzátette: „A díj bizonyítja, hogy a kereskedelem aktív szerepvállalásával erősödik a hazai élelmiszeripar, és ezzel minden magyar fogyasztó nyer”.    

 A Magyar Termék védjegyhasználók közösségének páratlan összetartó erejét méltatta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, kiemelve, hogy ma már mintegy 250 vállalat közel 6000 terméke viseli magán védjegyeik valamelyikét. Ezek a cégek évente összesen 4700 milliárd forint árbevételt könyvelhetnek el, és 48 ezer munkavállalót foglalkoztatnak. Arra is felhívta a figyelmet, hogy legfrissebb reprezentatív kutatásuk szerint a vásárlók több mint 90 százaléka ismeri a Magyar Termék védjegyeket, és a vizsgált jelölések közül ezeket tartja a leghitelesebbnek. Ráadásul a válaszadók háromnegyede rendszeresen tesz védjegyes terméket a kosarába. Mindez azt jelenti, hogy a Magyar Termék védjegy továbbra is a legmegbízhatóbb iránytű a vásárlók számára, kapaszkodó a gyártóknak és kereskedőknek, hidat képez a piaci szereplők között.

„Miközben nap mint nap azt tapasztaljuk, hogy rendre újabb és újabb légörvények keletkeznek előttük, e díj és a kiemelkedő teljesítményt felmutató díjazottak bizonyítják, hogy igenis lehet stabilan navigálni. Bár nem válhat mindenki díjazottá, de mindenki része a közös sikernek. A Magyar Termék védjegyekkel fémjelzett partnerség azt mutatja, hogy még vakrepülésben is – amely az idei Business Days konferencia címe – meg lehet találni a jó irányt, és van előttünk biztonságos leszállópálya is. És ami a legfontosabb: közösen újra és újra képesek vagyunk felszállni” – fogalmazott a tematikára utalva Benedek Eszter.    

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője az idei díjátadó kapcsán elmondta: „Büszkén állok a díjazottak mellett a színpadon, mert hiszem, hogy ennek, az immár 7 évvel ezelőtt közösen alapított díjnak az akkori gondolata és célja révbe ért. Minden díjazott a maga lehetőségeit figyelembe véve jelentősen támogatta 2024-ben a magyar termékek piaci jelenlétét, amivel hozzájárultak ahhoz, hogy a hazai élelmiszeripar és a hazai márkák a nehezebb gazdasági környezetben is sikeresen szerepeljenek. Örülök, hogy idén is ki tudjuk emelni a beszállítói vélemények alapján a legjobb partnerségeket, és a vásárlók véleménye alapján a számukra a magyar termékek szempontjából legtöbbet nyújtó és leggondosabbnak tartott üzletláncot”.

Kapcsolódó cikkeink