Átadásra kerültek a HoReCa Hősök 2025 elismerések

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 09. 22. 20:00
🎧 Hallgasd a cikket:

HoReCa Hősök díjjal jutalmazták szeptember 22-én, a Business Days konferencián a szektor válságálló szereplőit.

A díjat 2021-ben alapította a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event Tagozata és a Trade magazin. A szektor azon szereplőit keresték akkor, akiknek a koronavírus-járvány idején sikerült valamilyen különleges megoldással menteni a menthetőt: a kollégákat, a közösséget, a szolgáltatásukat, vagy segítséget nyújtottak másoknak. A két évvel korábban átadott elismerések után, idén ismét azok megoldásaira voltak kíváncsiak a verseny kiírói, akik az elmúlt időszak gazdasági kihívásaira a vállalkozásuk stabilitását erősítő különleges megoldásokkal és új ötletekkel tudtak mások számára is példamutató választ adni.

A kitüntető címre a kétévente meghirdetésre kerülő versenyre maguk az érintettek pályázhatnak, a zsűrizést az MMSZ HoReCa és Event Tagozat tagjai végzik a meghirdetett kategóriákban – és mindez idén is így történt.

2025-ben először kerül átadásra a Menteshelyek.hu Különdíja, amelyet a Sulyom Tájétterem, (L)enni vagy nem enni pályázata nyerte el.

A díjak átadására az FMCG-piac legnagyobb szakmai konferenciáján, az ötnapos Business Days találkozó (businessdays.hu) HoReCa napján, szeptember 22-én, Tapolcán került sor.

„Most, hogy a gazdasági nehézségek egy újabb kihívásokkal teli időszakot jelentettek és jelentenek a HoReCa-szektor szereplőinek, akik sok esetben ismét lehetetlen helyzetbe kerültek átmenetileg, sőt, többük véglegesen, megint érdemes visszatekintenünk, összegyűjtenünk a pozitív példákat

– mondta Bódi Krisztina, a Magyar Marketing Szövetség HoReCa és Event Tagozatának tagozatvezetője.

Az ilyen helyzetben élenjárók elismerésére alapítottuk a Trade magazinnal közösen a HoReCa Hősök díjat négy éve. Ezzel a díjjal szeretnénk megmutatni ötleteiket, követendő tevékenységüket másokkal, és egyúttal gratulálni Nekik sikereikhez.”

„Mára már hagyományossá vált, hogy a Business Days konferencia első napján kiemelt figyelmet szentelünk a HoReCa-szektor aktualitásainak. Exkluzív, erre az alkalomra készített kutatásokkal, szakmai szervezetek beszámolóival, beszállítók, nagykereskedők és a HoReCa-piac szereplőinek részvételével tartjuk találkozónkat minden évben. Külön öröm számunkra, hogy a szektor szinte minden területéről vannak résztvevők, és évről évre egyre nagyobb számban. Külön ünnep számunkra, amikor kétévente a HoReCa Hősöket is köszönthetjük, és gratulálhatunk Nekik ötleteikhez, amelyekkel megkülönböztetik magukat, vendégeik körében erősítik a hely iránti lojalitást, sőt, sokszor gazdasági kihívásokra találnak megoldásokat

– hangsúlyozza Hermann Zsuzsanna, a Business Days konferencia főszervezője és a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője.

A HoReCa Hősök díj 2025 díjazottjai

A HoReCa Hősök díj 2025 díjazottjai: 

Étterem kategória

VM Gasztro Kft.

A Fogadó

A Fogadó Bicske legnagyobb étterme, 1989 óta a város meghatározó vendéglátóhelye. 2021-es tulajdonos- és 2024-es ügyvezetőváltás óta folyamatosan fejleszt, duális képzőközponttá vált, saját flottaautókat vezetett be, és a dolgozók számára élményprogramokat kínál. Aktívan részt vesz a helyi közösségi és kulturális eseményeken, kertjében kutyás versenyek és kiállítások zajlanak. Robotpincérekkel, filmforgatási helyszínként és saját kutyás márkával bővítette szolgáltatásait, miközben helyi termelőktől szerzi be az alapanyagokat, dolgozóinak korlátlan ital- és kávéfogyasztást, valamint napi meleg ebédet biztosít. A Fogadó ma egyszerre vendéglátóhely, közösségi tér és innovatív munkahely, amely példát mutat a szektorban.

Cukrászda kategória

BZB RENT Kft.

Gyógynövény Fagylalt Műhely

A zánkai Gyógynövény Fagylalt Műhely 2023 húsvétján nyílt, karakteres profiljával és a Zánkai Gyógynövény-völgy inspirációjával. A fagylaltokhoz nem használ színezéket, ízfokozót vagy adalékanyagot, így a gyógynövények egyszerűsége és jótékony hatása alakította ki a termék karakterét. Az állandó magas minőség és egészségtudatos alapanyagok révén stabil vendégkör alakult ki, 2024 nyarán Best of Balaton díjat kapott. Az üzlet mérete, kevés munkavállaló szükségessége és minőségi termékei biztos alapot adnak a működéshez. A fagylaltozó ma az egészséges, karakteres desszertélmény és a vendégek elégedettségének szinonimája.

Streetfood kategória

 

Market Store Kft.

Halpatkó

A Halpatkó a magyar hal streetfood újhullámát képviseli, csak magyar édesvízi halakat használva, főként harcsát és pontyot, tengeri import nélkül. Streetfood étteremként újragondolja a magyar klasszikusokat, kiemelkedő passzírozott halászlével és innovatív ételekkel, például harcsával töltött káposztával. Modern vendégélményt biztosít digitális rendelés, érintésmentes fizetés és tablet szerviz révén, miközben 100%-ban magyar alapanyagokból, tudatos beszerzéssel és környezetbarát csomagolással dolgozik. A csapat minden tagja fontos, dolgozóinak étkezést biztosít, közös programokkal és laza hangulattal összetartó közösséget épít, vendégeit kreatív social media kommunikációval és közösségi akciókkal szólítja meg. A Halpatkó nemcsak étterem, hanem élmény és közösség is, ahol a vendégek játszva ismerkedhetnek az édesvízi halak egészségével, frissességével és sokoldalúságával.

Kávézó kategória

Tejmadár

A Tejmadár legnagyobb kihívása a generációs különbségek kezelése és a fiatal munkavállalók hosszú távú megtartása volt, amelyhez játékos, lojalitásalapú „Tejmadár Eggcellent” programot indított a Z-generációs csapat számára. A láthatóság növelése érdekében elsők között alkalmazott AI-t kampány- és ételkollekció-tervezésre, így született a kreatív gasztroinnováció. Hazai gasztromárkákkal összefogva win-win kollab projekteket valósított meg, példát mutatva a szektornak a közösségépítésben. A márkából közösség lett, jótékonysági kezdeményezésekkel, például pink CSR-kampányával is mozgósította a vendégeket. A Tejmadár így egyszerre innovatív, összetartó és társadalmilag felelős márkává vált.

Bár kategória

GDL Moonshine Kft.

Bagoly Bár

A Bagoly Bár 2016 óta működik Gödöllő szívében, 80 m²-ről 110 m²-re bővülve, szoros kapcsolatot ápolva a helyi egyesületekkel, karitatív szervezetekkel és a városvezetéssel, jelenleg a helyi vendéglátóhelyek önkormányzati rendeletének kialakításában is döntő szerepet vállal. 2024-ben a szomszédos fagyizó megvásárlásával és átalakításával bővítette a beltért és a teraszt, duplájára növelve a pultot, miközben Gödöllő legnagyobb csapolt sörválasztékát kínálja. A kínálatot a vendégek ízléséhez igazítja, kávézóval és fagyizóval egészítve ki, rugalmas nyitvatartással és helyi beszállítókkal dolgozva. A Bagoly Bár élőzenés koncertekkel, helyi zenészek fellépési lehetőségével és saját építésű kertibútorokkal teremti meg barátságos, családias hangulatát. A vállalkozás innovációra épít, közösséget formál, és nemcsak szórakozási hely, hanem a városi élet és a vendégek élményeinek meghatározó tere.

Bisztró kategória 

CHEF BEACH Kft.

2023 óta folyamatosan fejleszti konyháját, a hagyományos strandételek mellett egészséges, mediterrán és közel-keleti kínálattal, például rák, tintahal, kagyló, lazac, shawarma, hummus és tabulleh formájában. Alapanyagait helyi és magyar termelőktől szerzi be, például Terra Pannóniától, Csurgódombi Sajtkonyhától és Zamárdi Pajtabolttól. 2024 végén pergolás fedéssel bővítette a teraszt, amely rossz idő esetén is gyönyörű balatoni panorámát biztosít, és növelte a látogatottságot. Gasztronómiai élményét kulturális programok egészítik ki, például jazzestek, borvacsorák, olasz napok és élőzenei estek. Az étterem ma a minőségi strandételek, a helyi alapanyagok és a kulturális programok egységeként kínál komplex élményt a vendégeknek.

Büfé kategória

VM Gasztro Kft. és a Vincotech Hungária Kft.

Vincotech büfé

2024-ben indította el a közös együttműködést a bicskei Kantin életének fejlesztésére. Bevezette a reggeli menüt, egészséges, halas és természetes fűszereket előnyben részesítő napi kínálatot, valamint szerdai fagylaltnapot a nyári hónapokban. Dolgozói számára korlátlan kávét, védőitalt és napi ebédet biztosít, egységes munkaruhát és átlátható, légkondicionált munkateret kínál, miközben az átjárhatóságot a Fogadó telephelyei között is biztosítja. Szelektív hulladékgyűjtéssel, anonim elégedettségméréssel és postaláda-lehetőséggel támogatja a közösségi és fenntartható működést. Emellett a városi rendezvényeken való közös megjelenéssel és a családbarát, rugalmas nyitvatartással erősíti a dolgozói elköteleződést és a brandet.

Rendezvény catering kategória

Budapest Party Service

A Budapest Party Service elkötelezett a fenntartható vendéglátás mellett, a Magyar Élelmiszerbankkal közösen kialakított melegétel-mentési programmal már több mint 50 000 adag ételt juttatott el rászorulóknak. Az együttműködés nemcsak szociális, hanem környezeti szempontból is mérföldkő, csökkentve az élelmiszer-pazarlást, és hazai viszonylatban úttörő kezdeményezésként más szolgáltatókat is inspirált. Rendezvényein a zero waste szemléletet követi, textilmentes büféasztalokkal, szezonális és hazai alapanyagokra épülő menükkel, valamint húsmentes fogásokkal csökkentve az ökológiai lábnyomot. Fenntarthatósága nem trend, hanem felelősség és jövőkép, amelyet minden eseményen következetesen érvényesít.

A menteshelyek.hu különdíjasa:

Sulyom Tájétterem

A Tisza-tó Tájétterme a COVID idején nyitott, azóta is elkötelezetten működik, és a térség gasztroturisztikai értékét erősíti. A Slow Living mozgalom tagjaként bemutatókerttel várja vendégeit, ahol a természet és a tányér kapcsolatát ismerhetik meg. Harmadszor szerepelnek a Dining Guide TOP100-ban, náluk készül az ország 7. legjobb túrógombóca, tagjai a Stílusos Vidéki Éttermiségnek. Folyamatos fejlesztésekkel kínálnak új élményeket, és négylábú barátokat is örömmel fogadnak.

A nyerteseknek gratulálunk!

Magyar Marketing Szövetség HoReCa és Event Tagozatáról

 

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) célja a marketing társadalmi elismertségének biztosítása és a gazdasági életben történő hatékony alkalmazásának elősegítése. Olyan platform, amely a kölcsönös előnyökkel járó összefogás lehetőségét teremti meg a szakma elméleti oktatói, gyakorlati felhasználói és üzleti alkalmazói között.

 

A HoReCa és Event Tagozat a vendéglátásban, a szállodaiparban és a hozzájuk kapcsolódó rendezvényeken közreműködő vállalkozások, szervezetek marketingaktivitásait fogja össze. Feladatának tekinti szakmai és kapcsolati támogatásukat, tevékenységük segítését. Rendszeres ülésein lehetőséget nyújt tagjainak és az ágazat szereplőinek a kapcsolattartásra, a szakmai, piaci információk gyors és hatékony elérésére, valamint pozitív gyakorlat megismerésére.

 

A Trade magazinról

 

A Trade magazin mint az FMCG-piac vezető b2b szaklapja 2026 óta segíti a piaci szereplőket, a gyártói, beszállítói kört, a kis- és nagykereskedőket és a vendéglátóipar szereplőit a legfontosabb üzleti információk közvetítésével. Évente 8 alkalommal megjelenő nyomtatott kiadása az egyetlen auditált lapja a szakmának, amely 20 ezer példányban kerül megjelentetésre lapszámonként. A magazint nem csak nyomtatott formában, de digitálisan is elérik az érdeklődők, amelyet kiegészít a minden munkanap megjelenő ingyenes hírlevél és nagyon sok szakmai rendezvény. További információ a trademagzin.hu oldalon érhető el.

Kapcsolódó cikkeink