Átadásra kerültek a HoReCa Hősök 2023 elismerések
HoReCa Hősök díjjal jutalmazták szeptember 25-én, a Business Days konferencián a szektor válságálló szereplőit.
A díjat 2021-ben alapította a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event Tagozata és a Trade magazin. A szektor azon szereplőit keresték akkor, akiknek a koronavírus-járvány idején sikerült valamilyen különleges megoldással menteni a menthetőt: a kollégákat, a közösséget, a szolgáltatásukat vagy segítséget nyújtottak másoknak. Idén, a kétévente meghirdetésre kerülő versenyben azok megoldásaira voltak kíváncsiak, akik az elmúlt időszak gazdasági kihívásaira tudtak mások számára is példamutató megoldásokkal előállni.
A kitüntető címre maguk az érintettek pályázhattak, a zsűrizést az MMSZ HoReCa és Event Tagozat tagjai végezték a meghirdetett kategóriákban.
A díjak átadására az FMCG-piac legnagyobb szakmai eseményén, az ötnapos Business Days konferencia (businessdays.hu) HoReCa napján, szeptember 25-én, Tapolcán került sor.
„Most, hogy a gazdasági nehézségek egy újabb kihívásokkal teli időszakot jelentetek és jelentenek a HoReCa szektor szereplőinek, akik sok esetben ismét lehetetlen helyzetbe kerültek átmenetileg, illetve többük véglegesen is, megint érdemes visszatekintenünk, összegyűjtenünk a pozitív példákat”
– mondja Bódi Krisztina, a Magyar Marketing Szövetség HoReCa és Event Tagozatának tagozatvezetője.
„Az ilyen helyzetben élenjárók elismerésére alapítottuk a Trade magazinnal közösen a HoReCa Hősök díjat két éve. Ezzel a díjjal szeretnénk megmutatni ötleteiket, követendő tevékenységüket másokkal, és egyúttal gratulálni Nekik sikereikhez.”
„Mára már hagyományossá vált, hogy a Business Days konferencia első napján kiemelt figyelmet szentelünk a HoReCa szektor aktualitásainak. Exkluzív, erre az alkalomra készített kutatásokkal, szakmai szervezetek beszámolóival, gyártók, nagykereskedők és a HoReCa-piac szereplőinek részvételével tartjuk találkozónkat minden évben. Külön öröm számunkra, hogy a szektor szinte minden területéről vannak résztvevők, és évről évre egyre nagyobb számban. Külön ünnep számunkra, amikor kétévente HoReCa Hősöket is köszönthetünk, és gratulálhatunk Nekik ötleteikhez, amellyel megkülönböztetik magukat, vendégeik körében erősítik a hely iránti lojalitást, vagy akár gazdasági kihívásokra találnak megoldásokat”
– hangsúlyozza Hermann Zsuzsanna, a Business Days konferencia főszervezője és a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője.
A HoReCa Hősök díj 2023 díjazottjai:
VakVarjú étteremcsalád hat egysége a kezdetek óta a felejthetetlen vendégélményre törekszik. Az elmúlt évek gazdasági kihívásai ellenére ezen hitvallásukból változatlanul megmaradt, a pozitív vendégélmény megteremtése – aminek lényeges eleme az állandó-, és magas minőség, illetve a vendégközpontú kiszolgálás – a mai napig legfontosabb alapelvük. Hisznek benne, hogy minden vendégünknek törzsvendégélmény jár, függetlenül attól, hány alkalommal találkoztak vele egy évben. Áraikkal és választékukkal is arra törekszenek, hogy minél többeknek megadhassák továbbra is az étterembejárás élményét. Különböző időszakos kezdeményezéseikkel is igyekeznek minél többeket megszólítani. Ilyen az évente két alkalommal megrendezett „MobilOFF, ÉlményON” mobilmentes hét, amelyben, ha az étkezés végéig egyetlen mobiltelefon sem kerül elő az asztalnál, ajándékba adják a gyerekmenüt a család 14 éven aluli gyermekeinek. A VakVarjú #szeretetszolgálat elindításával pedig 2020 óta pénzbeli- és ételadományokkal segítik célzottan egy-egy terület jótékonysági szervezetét.
Halásztelek közösségi központjának szánták a VakVarjú étteremcsaládhoz tartozó, 2022 telén megnyitott Dobay Cukrászdát. Ezért is különösen ügyeltek az ár-érték arányra, így a cukrászdát a kisgyerekes családok, az egyetemisták, a nyugdíjasok, de az öltönyös üzletemberek is magukénak érezhessék. A helyi találkozóponttá válás egyik kulcsa a széles hideg és meleg reggeli kínálat, saját pékségük és a cukrászda – könyvsarkuk ihlette – Kávé, süti, irodalom című programsorozata, melynek vendégei voltak eddig Grecsó Krisztián író és Bernáth József séf. Az évszakokhoz igazodva folyamatosan változó kínálattal, mentes desszertjeinkkel és kézműves fagylaltokkal szolgálják ki az igényeket. Négyzet alakú tortáik a vendégek nagy kedvencei, hiszen tetszőleges méretben rendelhetőek. A cukrászda minden szegletét már most is átjáró családias hangulatot tovább fogja erősíti annak a „kisház” megnyitása, amiben különböző gyermekrendezvények és kézműves workshopok kapnak majd otthont.
Az üzlet kapuja 2021.08.10-én nyitott meg a mentesen és tudatosan étkezők előtt. Folyamatos fejlesztésekkel, újdonságokkal hónapról hónapra a vállalkozás ismertsége és pénzügyi stabilitása nő. Nem túlélte az elmúlt közel két évet, hanem gyorsan reagált és reagál most is a piac változásaira, a vendégeivel folyamatos személyes kontaktban van. Nyitás után 9 hónappal már fagyizó funkcióval is bővült az üzlet, és rá hat hónapra már sütibolt is lett. 2023. év elején a saját márkával az Enikővel MENTESEN-nél lépett piacra, a márkacsalád – amely a Mentes Törődés nevét kapta. Mindegyik igazi prémium kényeztetés a mentes piacon. Így sikerült -a túlélés helyett- az üzlet fennállása óta a legkiemelkedőbb forgalmú hónapokat elérnie. Ebben az évben további új saját márkás termékekkel örvendeztetni meg vendégeit.
A 2022-es év felújításaként a szálloda étterme új burkolatot kapott. A padló járólapjait vinyl burkolatra cserélték, az étterem székeinek huzatait és függönyeit cserélték. Azt követően a földszinten a teljes padlóburkolat, a recepció és a bárpult újult meg. A recepciós pult, illetve a mögötte található fal naturális faburkolatot kapott. LOXONE házfelügyeleti rendszert használnak, amely nagymértékben segít mérni és szabályozni az üzemeltetést. Növelik az energiahatékonyságot a kollegáikkal együttműködve, például a hőmérséklet szabályozás, felesleges fényforrások kiiktatása. HACCP figyelembevételével új logisztikai megoldásokat találtak, eredménye a hűtők darabszámának csökkenése. Wellness részlegükben a nyitvatartási időt rugalmasan kezelik (foglaltság függvényében). A változtatások 35-40%-os gáz és megközelítőleg 10% elektromos áram megtakarítást eredményeztek.
A hévízi Hotel Európa Fit**** superior 23 éves fennállása alatt folyamatos az innováció és a termékfejlesztés. A pandémia, valamint az ukrán háború következtében kialakult válsághelyzetek a nehézségek mellett új lehetőségeket is teremtettek számukra. Az elmúlt évek történései megtanították, milyen fontos a gyors reagálás, a megfelelő lépések megtétele, hogy legyen továbbra is elegendő számú és magas költésű vendégkör, valamint szakmailag felkészült lojális munkavállalói bázis, amely továbbra is biztosíthatja a stabil működésüket és fejlődésüket. Optimalizálták a munkafolyamataikat, szervezetet fejlesztettek, újra definiálták az értékesítési csatornáikat. A külföldi tour operátorok mellett a közvetlen vendégszerzés és az online csatornák felé koncentrálták az erőforrásaikat. Büszkék arra, hogy szolgáltatásaik palettáját az elmúlt időszakban tovább bővítették, nagyszabású felújításokat és energetikai beruházásokat végeztek több mint 1,4 milliárd Ft értékben.
Johnny’s Bistro történetében igen sokáig a fejlődés volt a mérvadó, hiszen két saját éttermük (Diósd, Buda) mellett létrehoztak 2 franchise-t is (Siófok, Veszprém) A Koronavírus azonban igen komoly nyomott hagyott üzleti életükben 2020-2022-ig. Az emberek nagy része áttért a házhoz rendelésre, aminek arányát a járvány megszűnése, és a jó idő sem tudott mérsékelni. A helyszíni fogyasztás és a vendégélmény növelése érdekében, 2023 tavaszán egy új kampányt indítottak el saját éttermeikben. Olyan versenyeket találtak ki, ami több fős csapatokat mozgat meg, ezáltal olyan vendégeket is elcsábítottak, akik még nem hallottak róluk. Idén volt az első Hamburger Torta Evőversenyük, mely annyira sikeres volt, hogy májusban második kört kellett tartaniuk. A versenyzők mellett szurkolók is eljöttek, akik a program után szintén fogyasztottak. További események: sörivó-, csirkeszárny evő-, milkshake ivó-, hamburger torta evőverseny, valamint sörkóstoló vacsora. A gyermekek részére rajz versenyt szerveznek.
A La Téne alapítása épp a Covid járvánnyal egy időben, 2021 tavaszán indult. A filozófiájuk az volt, hogy megpróbálják a legmagasabb minőséget megtartani minden helyzetben, ha kell elvitelre Séta Sütiként, karácsonyi kiszállítással, budapesti POP UP üzlet nyitásával, egész éves balatoni vendéglátással. A szolgáltatást pedig szerették volna önazonos, személyes kommunikációval összekötni. Olyan partneri kapcsolatokat kerestek, akikkel termék és szellemiség szintjén is tudnak kapcsolódni. Azt szerették volna megmutatni, és azon dolgoznak harmadik éve töretlenül, hogy bármilyen gazdasági helyzet is jön, olyan őszinte kapcsolatot tudnak kialakítani a vásárlóikkal, ami a legerősebb megtartó erő lehet számukra – és ezáltal a La Téne számára is.
Az alap koncepciójuk, hogy a legjobbak és legőszintébbek szeretnének lenni abban, amit csinálnak! A Covid első és második hulláma között nyitottak 2021. október 15-én, akkor amikor mindenki azt mondta, hogy NE! Természetesen a zárás alatti időszakban senkit nem bocsájtottak el és a lehetőségeikhez mérten a társüzletükben a Mad Scientist sörfőzdében is adtak munkát a házhozszállításon kívül. Amint megnyitottak és jöttek a magyar vendégek, már tudták, hogy nem lesz elég az, amivel indultak. Több kell és más kell. Kraft kell és hazai! Utcakiállításokat szerveztek Madhouse Street Gallery néven. Kultúra és a természetvédelem támogatása és ennek fontosságára a figyelem felhívása már elengedhetetlen a mai világban. Állandó eseménysorozatuk a Budapest Beer Weekend szakmai napja, ahol a virág különböző pontjairól érkeznek sörfőző mesterek és barátaik. Létrehozták a Craft Beer Budapest eseménysorozatot, amibe bevontak 8 másik helyi Beer bisztrót és vándortúrára sarkalták az embereket pontgyűjtő füzettel. A közösség építés, a környezetben élőkkel a jó viszony ápolása és a magyar Kraft termékek bemutatása az üzlet célja a jövőben is.
Ebben az időszakban a logisztika és az általános belső feladatok ellátása nem volt egyszerű, így rengeteg időt fordítottak a saját, belső fejlesztésű rendszerük optimalizálására. A rendszer fejlesztésével sikerült egyszerűsíteni a folyamataikat, s gyakorlatilag minden folyamat átláthatóvá és ellenőrizhetővé vált. A megváltozott igényekre reagálva új fogásokkal bővítették étlapunkat, bevezettek árban megfizethetőbb halas ételeket. Az utóbbi időszakban is igyekeztek vendégeikkel folyamatosan tartani a kapcsolatot social media felületeiken is. Hálásak vendégeiknek és munkatársaiknak is, akik lehetővé tették, hogy átvészeljék ezt a rendkívül megterhelő időszakot. A Halpatkó nem csak egy halas hely, a Halpatkó a szívügyük.
Az egykori Diósdi Halsütő „Legendás Diósdi Halsütő” néven új nyitással indult újra 2021-ben. Az eddig eltelt 2 éves időszak alatt sok fejlesztés történt, de az igazi áttörést az jelentette, hogy az egyszemélyes mikrovállalkozás gazdája, Zsuffa Péter felismerte, az individuális gasztronómia megvalósítható. Ennek lényege, hogy minden mindig frissen készül, és minden sütési paraméter a vevő igényei szerint valósul meg. A nem kis többletmunkával, figyelemráfordítással járó, talán kissé hercehurcás folyamat végén viszont egy nagyon elégedett vevő, és egy sikerére méltán büszke szolgáltató látszik.
A nyerteseknek gratulálunk!
Kapcsolódó cikkeink
Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >