Árversenyben a Biedronka

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 31. 09:52
🎧 Hallgasd a cikket:

Lengyelország legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője, a portugál Jerónimo Martins tulajdonában álló Biedronka továbbra is alacsony árakkal kíván versenyezni, miközben kénytelen elviselni a növekvő működési költségeket – közölte a cég pénzügyi igazgatója.

Ana Luisa Virginia szerint a lengyel élelmiszer-kereskedelmi piacon rendkívül kiélezett a verseny, és a Biedronka célja, hogy ne hárítsa teljes mértékben az inflációs terheket a vásárlókra. Ehelyett az értékesítés növelésével próbálják tompítani az emelkedő költségek hatását. A stratégia eddig eredményesnek bizonyult: a Biedronka EBITDA-marzsa szeptemberre 7,9%-ra nőtt az előző évi 7,7%-ról, míg a Jerónimo Martins csoporté 6,8%-ra emelkedett.

A Biedronka jelenleg 3829 üzlettel rendelkezik Lengyelországban, és idén nettó 99 új egységet nyitott. A kereskedő 2025 végére összesen 130-150 új üzlettel kívánja bővíteni hálózatát. A cég már Szlovákiában is jelen van: a márciusi első üzletnyitás óta jelenleg már nyolc boltot működtet a vállalat, melyek számát az év végére legalább 50-re kívánja növelni.

A Jerónimo Martins harmadik negyedéves nettó nyeresége közel 15%-kal, 214 millió euróra nőtt, míg az árbevétel 8%-kal, 9,14 milliárd euróra emelkedett. A részvények értéke ennek hatására megugrott, bár a cég továbbra is óvatosan nyilatkozik a lengyel piac jövőjéről.

Kapcsolódó cikkeink