Árverseny mellett innováció biztosíthatja a háztartási papírárugyártók jövőjét
Az elmúlt években a papírtörlő a legdinamikusabban fejlődő szegmens a háztartási papíráruk piacán. A kimagasló növekedést a korábban használatos rongyról és egyéb tisztítóeszközökről való folyamatos papírra való áttérés, és a felhasználási módok egyre szélesedő köre okozza. A száraz törlőkendők piacán pillanatnyilag a nagytekercses törlőkendők növekedése a legnagyobb, tudtuk meg Hunwald Zsuzsától, az SCA – a Zewa márka gyártójának– marketingkoordinátorától. A toalettpapírral ellentétben ebben a szegmensben nem a rétegszám a legfontosabb jellemző, hanem a lapszám, a nedvszívó képesség, a küllem és a kihagyhatatlan puhaság. A fogyasztók számára a megfelelő ár-érték arány elengedhetetlen, de nem szívesen vesznek rossz minőséget.
A száraz papírtörlő kategóriájának fejlesztésében aktív szerepet vállal a Forest Papír Kft. Kecskeméti Attila marketingvezető-helyettes véleménye szerint a kategórián belül főleg a jobb minőségű, illetve a valamilyen valós hozzáadott értéket tartalmazó termékek fejlődésére lehet számítani. A gazdasági helyzet miatt az alsó kategóriában (első áras termékek, PL-termékek alsó szegmense) stagnálás vagy visszaesés várható, mivel ezt a kategóriát nagyobb lemondás nélkül tudják leépíteni, helyettesíteni a költségeiket visszavágni kénytelen fogyasztók.
– Cégünk elsősorban a belső magos, egy tekercses multifunkcionális törlők – ezt a kategóriát mi vezettük be a hazai fogyasztói piacra –, és a 3 rétegű hagyományos törlők fejlesztésére törekszik, mert itt látunk nagyobb perspektívát – nyilatkozza Kecskeméti Attila.
Nedves papíráruk nagy potenciállal
Az amerikai vagy a német piac takarítási szokásait vizsgálva kiderül, hogy bőven van potenciál a folyadékkal előre átitatott termékekben. Alátámasztja ezt, hogy mindkét megszólaló cég rendelkezik nedves toalettpapírral.
A Forest Papír Kamilla Prémium nedves toalettkendője a család minden tagja számára teljes tisztaságot és tökéletes frissességet biztosít.
A Zewa a toalettpapírok piacát bővítette az új Zewa Fresh nedves toalettpapírral, ami visszazárható-tetős csomagolásával egy korábbi piaci rést töltött be. Jó ár-érték arányának köszönhetően a frissesség és a tisztaság mindenki számára elérhetővé válik.
Innováció felsőfokon
A kereskedelmi márkák szerepe a háztartási papíráruk esetében valószínűleg már közel van az elérhető maximumhoz, így jelentős további piacszerzésre nem számítanak a vállalatok. Úgy vélik, a gyártói márkás termékek megtartása az üzletláncoknak is érdeke, mivel a termékkategória innovációja itt valósul meg. Természetesen az igazán sikeres megoldások idővel átkerülnek a kereskedelmi márkákhoz is, de igazi újítások eddig nem jelentek meg rögtön kereskedelmi márkás köntösben, aminek az az oka, hogy a kereskedők nem vállalják a kockázatot, ami egy jelentősebb újítás bevezetésével jár.
A Zewa 2008-ban új illatmentes, hófehér toalettpapírt vezetett be Zewa Deluxe Pure White néven.
A ma divatos wellness-spa életérzést támogatja a Zewa Softis Aromathera, a gyártó új aromaterápiás papír zsebkendője.
A cég a konyhai törlők piacán sem maradt adós az újdonsággal, 2008-ban került a boltok polcaira a Zewa Wish&Weg design 2in1, amely a kiváló nedvszívó képességű Wish&Weg termékcsalád legújabb, nagy kiszerelésű tagja. A változatos, szalvétamintájú törlőkendő nemcsak praktikus, de egyben a konyha dísze is.
A Forest Papír Kft. tavaly elindított egy nagy teljesítményű, speciális préselési technológiát alkalmazó tekercses termékeket feldolgozó gépsort.
– Teljesen megújítottuk a tekercsestermék-választékunkat; mind a közép-, mind a prémium kategóriában a hazai piacon egyedülálló termékekkel jelentünk meg, amelyhez magát a csomagolást is megváltoztattuk – számol be az elmúlt év feladatairól Kecskeméti Attila.
A szalvétapiacon, ahol a termék árával párhuzamosan azok esztétikuma, mintázata is azonos súllyal esik latba a fogyasztói választásnál, lényegesen kedvezőbb helyzetben vannak a gyártói márkák, mint a papírtörlők piacán.
– Ennek köszönhető, hogy cégünk változatos és népszerű nyomatmintáival néhány év alatt piacvezetővé vált Magyarországon – mondja a marketingvezető-helyettes.
Erős-Hajdu Szilvia
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >