Áruveszteség-csökkentő megoldás
A francia Groupement Les Mousquetaires, mely olyan márkákat képvisel, mint az Intermarché, Netto és Bricomarché, AI-alapú megoldást vezet be az önkiszolgáló kasszáknál (SCO) történő csalások csökkentésére. A Diebold Nixdorf Vynamic® Smart Vision I Shrink Reduction technológiájának sikeres tesztelését követően a kereskedő most arra készül, hogy azt az egész cégcsoport üzleteiben bevezesse.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
Az új rendszer valós időben elemzi a vásárlók viselkedését, és észleli, ha egy tételt nem szkenneltek be, ha az áruk egymásra kerültek, vagy ha a vásárló fizetés nélkül távozik. Hiba esetén a vásárlót a monitoron keresztül figyelmezteti, és az eladók is értesítést kapnak mobiltermináljukon.
A projekt bevezetésével a vállalat jelentős előrelépést tett az önkiszolgáló kasszák körüli veszteségek csökkentésében. Az első teszteredmények alapján a hibás tranzakciók száma 3%-ról 1% alá csökkent, és a pénztárosok által végzett beavatkozások száma is 15%-kal esett vissza, így a folyamatok gördülékenyebbé váltak. //
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >