Áruveszteség-csökkentő megoldás

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 02. 20. 15:52

A francia Groupement Les Mousquetaires, mely olyan márkákat képvisel, mint az Intermarché, Netto és Bricomarché, AI-alapú megoldást vezet be az önkiszolgáló kasszáknál (SCO) történő csalások csökkentésére. A Diebold Nixdorf Vynamic® Smart Vision I Shrink Reduction technológiájának sikeres tesztelését követően a kereskedő most arra készül, hogy azt az egész cégcsoport üzletei­ben bevezesse.

A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.

Az új rendszer valós időben elemzi a vásárlók viselkedését, és észleli, ha egy tételt nem szkenneltek be, ha az áruk egymásra kerültek, vagy ha a vásárló fizetés nélkül távozik. Hiba esetén a vásárlót a monitoron keresztül figyelmezteti, és az eladók is értesítést kapnak mobiltermináljukon.

A projekt bevezetésével a vállalat jelentős előrelépést tett az önkiszolgáló kasszák körüli veszteségek csökkentésében. Az első teszteredmények alapján a hibás tranzakciók száma 3%-ról 1% alá csökkent, és a pénztárosok által végzett beavatkozások száma is 15%-kal esett vissza, így a folyamatok gördülékenyebbé váltak. //

Kapcsolódó cikkeink