Áruszállító járatot indított a Korean Air Budapest és Szöul között
Áruszállító járatot indított a Korean Air Budapest és Szöul között, a dél-koreai légitársaság Boeing 777-esei hetente kétszer, pénteken és vasárnap közlekednek. Az első járat 40 tonna árut szállított.
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára az ünnepélyes járatnyitáson azt mondta, tavaly különleges éve volt a Magyarország és Dél-Korea közötti viszonynak.
A két ország ekkor ünnepelte a diplomáciai kapcsolat felvételének 30. évfordulóját, és Dél-Korea lett a legnagyobb, Magyarországon befektető ország, 2,5 milliárd euró értékben valósultak meg projektek, ez a teljes befektetési állomány közel fele. A kereskedelem harmadával nőtt az egy évvel korábbihoz képest – mondta.
Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a repülőtér a közelmúltban átadott Cargo City árukezelő központtal megalapozta a jövőbeni fejlődést, és segíti őket abban, hogy elérjék céljukat, így Ferihegy a kelet-közép-európai régió első számú áruszállító központja lehet.
Dzsong Szu-Park, a Korean Air helyettes vezetője azt mondta hogy, a lépés tükrözi a két ország közötti kiváló kereskedelmi kapcsolatokat.
A Budapest Airport 2019-ben 135 500 tonna árut kezelt, 7,25 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Januárban kis mértékű növekedést mértek: 10 800 tonna áru haladt át a légikikötőn, 10 tonnával több, mint 2019 januárjában.
A Korean Air korábbi bejelentése szerint május végétől októberig utasszállító járatot is indít Szöul és Budapest között, a cég Airbus A330-asai hetente háromszor közlekednek majd a nyári menetrendi időszakban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Dél-Korea a világ hatodik dermokozmetikai piaca
A piaci versenybe „concept-dermo”, a „dermo-inspirált” és a gyógyszertári, ún.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >