Árukereső.hu: ezt veszik itthon és a régióban a neten kánikula idején
A nyári hőség egyre intenzívebbé válik, és nem csak Magyarországon, hanem az egész régióban is keresik az emberek a lehűlés módjait. A vízpartok, matracok, vízipisztolyok és horgászfelszerelések népszerűsége töretlen, és sokan választják a természetbe való menekülést a forróság elől – derül ki az Árukereső.hu friss adataiból, amit a Pénzcentrum osztott meg.
Az elmúlt három hét keresési adatai szerint a magyar vásárlók körében jelentősen megnőtt a vízben használatos termékek iránti érdeklődés. Például a vízipisztolyok keresése 2,5-szeresére nőtt, míg a matracok iránti érdeklődés 30%-kal emelkedett. Az üdítők és koktélok elkészítéséhez szükséges citromprések iránti kereslet több mint kétszeresére ugrott, míg a gyümölcsprések iránti érdeklődés 80%-kal nőtt.
Növekvő kereslet Magyarországon
A magyar vásárlók 4,5-szer többet kerestek gyereknapszemüvegeket, és érdekes módon a cukor iránti kereslet is 159%-kal emelkedett. A legnagyobb problémát azonban a hőmérséklet jelenti, így nem meglepő, hogy a mobil klímák iránti kereslet több mint hatszorosára, a hagyományos klímák iránti pedig több mint négyszeresére nőtt.
Környező országok trendjei
Csehországban a hordozható légkondicionálók keresése 264%-kal nőtt, míg a ventilátorok iránti érdeklődés 210%-kal emelkedett. A kutyamedencék, léghűtők, szörfdeszkák és horgászbotok is népszerűek voltak.
Szlovákiában a hordozható légkondicionálók iránti kereslet 436%-kal nőtt, míg az evezők, bőröndvédők, hajómotorok és kulacsok is keresettek voltak. A szlovákok leginkább az edzésre fókuszálnak, az étrendkiegészítők iránti kereslet több mint hatszorosára nőtt.
Szlovéniában a gyümölcsprések iránti kereslet 215%-kal, az evezők iránti 191%-kal, a robogók iránti pedig 122%-kal nőtt. A légkondicionálók keresése itt is több mint négyszeresére emelkedett.
Romániában a mobil légkondicionálók keresése több mint tízszeresére nőtt, amit a ventilátorok hatszoros keresletnövekedése követett. A laptophűtők, kártevőirtók, társasjátékok és LEGO-k is népszerűek voltak. A kerti öntözők iránti kereslet közel 30-szorosára nőtt.
Bulgáriában az autókerekek keresése háromszorosára, míg a gőztisztítók és ventilátorok iránti kereslet kétszeresére nőtt. A kempingszékek, evezők és futópadok is keresettek voltak.
Horvátországban a ventilátorok iránti kereslet 367%-kal, a légkondicionálók iránti 358%-kal nőtt. Emellett a párásítók, evezők, kézi mixerek és utazótáskák is népszerűek voltak.
Szerbiában a mobil légkondicionálók keresése 620%-kal nőtt, míg a ventilátorok és medencefelszerelések is keresettek voltak. A horgászbotok, napszemüvegek és gyerekcipők iránti kereslet is jelentősen megnőtt.
Az Árukereső.hu adatai alapján egyértelmű, hogy a teljes régió próbál védekezni a hőség ellen, így vízparton vagy a természetben keresik a lehűlési lehetőségeket. A nyári meleg intenzitásának növekedésével ezek a trendek valószínűleg tovább fognak erősödni.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok fele nem használ naptejet, még a legmelegebb órákban sem
A magyar lakosság csupán 8 százaléka használ fényvédő krémet egész…
Tovább olvasom >A kánikula is hatással lesz az élelmiszerárakra
Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontjának (JRC) júliusi elemzése, amely a…
Tovább olvasom >Rekordeladások az eMAG-nál a kánikula idején: a légkondicionálók és ventilátorok az élen
Az idei nyár legforróbb napjai alaposan megmozgatták az eMAG webáruház…
Tovább olvasom >További cikkeink
5 millió kiló adomány: ebből adott a legtöbbet az Élelmiszerbank
Öt évvel ezelőtt sikerült utoljára annyi lejáratközeli és csomagolási hibás…
Tovább olvasom >Új benzinkutat és shopot nyitott az Auchan
Csepelen új benzinkúttal bővült az Auchan hálózata. Ez az első…
Tovább olvasom >Kutatás: 200 ezer alatt költenénk rá, mégis számít a márka – magyarok és a mobilvásárlás
A magyarok többsége akkor vesz új telefont, ha az előző…
Tovább olvasom >