Árukereső.hu: ezt veszik itthon és a régióban a neten kánikula idején
A nyári hőség egyre intenzívebbé válik, és nem csak Magyarországon, hanem az egész régióban is keresik az emberek a lehűlés módjait. A vízpartok, matracok, vízipisztolyok és horgászfelszerelések népszerűsége töretlen, és sokan választják a természetbe való menekülést a forróság elől – derül ki az Árukereső.hu friss adataiból, amit a Pénzcentrum osztott meg.

Az egész régió nyári mókákra rendezkedett be
Az elmúlt három hét keresési adatai szerint a magyar vásárlók körében jelentősen megnőtt a vízben használatos termékek iránti érdeklődés. Például a vízipisztolyok keresése 2,5-szeresére nőtt, míg a matracok iránti érdeklődés 30%-kal emelkedett. Az üdítők és koktélok elkészítéséhez szükséges citromprések iránti kereslet több mint kétszeresére ugrott, míg a gyümölcsprések iránti érdeklődés 80%-kal nőtt.
Növekvő kereslet Magyarországon
A magyar vásárlók 4,5-szer többet kerestek gyereknapszemüvegeket, és érdekes módon a cukor iránti kereslet is 159%-kal emelkedett. A legnagyobb problémát azonban a hőmérséklet jelenti, így nem meglepő, hogy a mobil klímák iránti kereslet több mint hatszorosára, a hagyományos klímák iránti pedig több mint négyszeresére nőtt.
Környező országok trendjei
Csehországban a hordozható légkondicionálók keresése 264%-kal nőtt, míg a ventilátorok iránti érdeklődés 210%-kal emelkedett. A kutyamedencék, léghűtők, szörfdeszkák és horgászbotok is népszerűek voltak.
Szlovákiában a hordozható légkondicionálók iránti kereslet 436%-kal nőtt, míg az evezők, bőröndvédők, hajómotorok és kulacsok is keresettek voltak. A szlovákok leginkább az edzésre fókuszálnak, az étrendkiegészítők iránti kereslet több mint hatszorosára nőtt.
Szlovéniában a gyümölcsprések iránti kereslet 215%-kal, az evezők iránti 191%-kal, a robogók iránti pedig 122%-kal nőtt. A légkondicionálók keresése itt is több mint négyszeresére emelkedett.
Romániában a mobil légkondicionálók keresése több mint tízszeresére nőtt, amit a ventilátorok hatszoros keresletnövekedése követett. A laptophűtők, kártevőirtók, társasjátékok és LEGO-k is népszerűek voltak. A kerti öntözők iránti kereslet közel 30-szorosára nőtt.
Bulgáriában az autókerekek keresése háromszorosára, míg a gőztisztítók és ventilátorok iránti kereslet kétszeresére nőtt. A kempingszékek, evezők és futópadok is keresettek voltak.
Horvátországban a ventilátorok iránti kereslet 367%-kal, a légkondicionálók iránti 358%-kal nőtt. Emellett a párásítók, evezők, kézi mixerek és utazótáskák is népszerűek voltak.
Szerbiában a mobil légkondicionálók keresése 620%-kal nőtt, míg a ventilátorok és medencefelszerelések is keresettek voltak. A horgászbotok, napszemüvegek és gyerekcipők iránti kereslet is jelentősen megnőtt.
Az Árukereső.hu adatai alapján egyértelmű, hogy a teljes régió próbál védekezni a hőség ellen, így vízparton vagy a természetben keresik a lehűlési lehetőségeket. A nyári meleg intenzitásának növekedésével ezek a trendek valószínűleg tovább fognak erősödni.
Kapcsolódó cikkeink
A jégkrémre egyre inkább desszertként tekintenek a fogyasztók
A meteorológusok szerint megint forró nyárra készülhetünk, amivel indul a…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >Komolyan készül a nyárra a Lidl és az Aldi is
A Lidl és az Aldi is nagy nyári ruházati akcióval…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >