Áruházláncokkal egyeztetett a tejágazat gondjairól a Vidékfejlesztési Minisztérium
Áruházláncokkal egyeztetett a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) kedden Budapesten, hogy a kibontakozóban lévő tejpiaci válságra közös megoldást találjanak – közölte Budai Gyula, a tárca parlamenti államtitkára a megbeszélés után sajtótájékoztatón.
A tejpiaci ágazat szereplőinek jelentős értékesítési nehézségei miatt a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) április végén a legnagyobb hazai tejtermelőkkel és feldolgozókkal egyeztetett, hogy olyan stratégiát dolgozzanak ki, amely a piaci zavarokat enyhíti – mondta Budai Gyula.
Az államtitkár ismertette: a stratégia fontos része a diszkriminatív árképzés tisztességtelen forgalmazói magatartássá nyilvánítása, az áruházláncokkal történő egyeztetés és kampány indítása a magyar tejtermékek fogyasztása érdekében. Emellett az iskolatej-programban a tejmennyiség növelését, a válságban lévő tejtermelőknek előleg fizetését és élelmiszer-ellenőrzési kampány megindítását említette az államtitkár.
Az üzletláncok képviselői megértették a tejágazattal kapcsolatban megfogalmazott problémákat – jelentette ki Budai Gyula. Elmondta: megállapodtak abban, hogy rendszeressé teszik az egyeztetéseket, héthavonta találkoznak.
Az államtitkár közölte: a belső piacokon kívánnak olyan adminisztratív intézkedéseket hozni, amelyek segítenének abban, hogy a magyar tejtermelők a tejet a feldolgozókon keresztül eljuttathassák a hazai fogyasztókhoz.
Kardeván Endre, a tárca élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára elmondta: rövid időn belül módosítani szeretnék a beszállítókkal szemben alkalmazott tisztességtelen forgalmazói magatartásról szóló törvényt, amelyet több helyen is pontosítanának. Az államtitkár szerint a tervezett módosításokat is jól fogadták az áruházláncok képviselői, hiszen ezek az ő érdeküket is szolgálják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >