Áruházláncok segítenek a jegybanknak a pénzügyi tudatosság fejlesztésében
Együttműködési megállapodást kötött az MNB öt áruházlánccal – olvasható a kamaraonline.hu-n. A vásárlók így összesen közel 800 kereskedelmi egységben, továbbá a láncok reklámújságjaiból, céges és közösségi internetes oldalairól jutnak hozzá a pénzügyi tudatosságot fejlesztő információkhoz.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja együttműködési megállapodást kötött az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.-vel, a CBA és Príma Áruházlánccal, a MediaMarkt áruházlánccal, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-vel és a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése érdekében. Az áruházláncok társadalmi felelősségvállalási stratégiájuk keretében vesznek részt a programban – írja közleményében a jegybank.
Az együttműködés során az MNB és az áruházláncok – az év egészében, illetve egy-egy időszaki fogyasztóvédelmi kampányához kötődően – pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató kiadványokat (így az MNB Pénzügyi Navigátor füzetét) tesznek elérhetővé az ország közel 800 kereskedelmi egységében, illetve kihelyezett plakátokkal, táblákkal hívják fel a figyelmet a vásárlási helyszíneken a pénzügyi tudatossághoz kötődő üzenetekre. Több áruházlánc emellett online oldalain, közösségi médiafelületein, illetve saját terjesztésű újságjaiban, kiadványaiban is közvetíti az ügyfelek számára hasznos pénzügyi, fogyasztóvédelmi üzeneteket.
A jegybank idén a húsvéti időszakban lakossági kampány keretében hívja fel a figyelmet a bevásárlóközpontok segítségével a háztartási pénzügyi tervezés, a felelős hitelfelvétel és a tudatos hitelkártya-használat fontosságára, illetve a fogyasztási hitelek, gyorskölcsönök jellemzőire. A kiadások megtervezésével elkerülhetők a fizetési nehézségek, rendszeres megtakarítással pedig a nem várt, nagyobb összegű költségek is fedezhetők.
Az MNB gyorsfelmérése szerint 2016-ban a legnagyobb hazai kereskedelmi áruházakban havi több mint 12 ezer fogyasztási hitelszerződést közvetítettek a vezető hazai hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások ügynökei. A fogyasztási hitelek volumene és az új szerződések darabszáma folyamatosan nőtt az elmúlt időszakban.
A jegybank ezt követő nyár eleji kampányának témája az utazáshoz kötődő pénzügyek – (utas)biztosítások, bankkártyák, pénzváltási tudnivalók – lesznek, míg az őszi iskolakezdési figyelemfelhívó akció a diákok pénzügyeivel kapcsolatos fontos fogyasztói információkat összegzi. Az MNB idei év végi kampánya a „karácsonyi” hitelek és a (gépjármű)biztosítások jellemzőit világítja meg – ugyancsak az áruházláncok segítségével.
A pénzügyi tudatosság fejlesztését, mint célkitűzést a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) által 2010-ben és 2015-ben elvégzett pénzügyi kultúra kutatási eredményei is indokolják. A 30 országban elvégzett felmérés szerint hazánk felnőtt lakosságának egy része nem kellő körültekintéssel tervezi pénzügyeit, s a fontosabb döntések előtt sem tájékozódik alaposan.
Kiderül az is, hogy a megkérdezettek csupán kevesebb mint fele rendelkezik pénzügyi célokkal, s tervez tudatosan előre a nyugdíjas évekre, lakáscélra vagy a gyermekek iskoláztatására. Mindez arra mutat rá, hogy a pénzügyi tudatosság fejlesztése során az alapvető pénzügyi információk mellett a mindennapi életben hasznos tudnivalók átadása is fontos, lehetőleg a fogyasztók minél szélesebb köréhez eljutva. (kamaraonline.hu)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a nyuszi mellé pénzügyi tudatosság is kerülhet a kosárba
A húsvét az egyik olyan alkalom, amelyet gyerekünnepnek is nevezhetünk,…
Tovább olvasom >Még mindig hasít a zöld hitel
A vállalati zöld hitelek piaca 2025-ben is dinamikusan nő, miközben…
Tovább olvasom >MNB-igazgató: magasabb inflációt és magasabb gazdasági növekedést vár a jegybank idén
Februárban elérte az infláció a csúcsát, 2025-ben átlagosan 4,5-5,1 százalék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >