Árrésstop borzolja a kedélyeket a drogériapiacon

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 09. 19. 11:39
🎧 Hallgasd a cikket:

Hetek óta panaszkodnak a vásárlók, hogy nem tudják beszerezni kedvenc tusfürdőiket és samponjaikat az Yves Rocher magyarországi boltjaiban – írja a Forbes.

A háttérben több tényező is áll: egyrészt a kormány májusban bevezetett intézkedése, amely maximum 15 százalékos árrést enged a drogériáknak bizonyos termékcsoportokban, köztük a testápolók, samponok és dezodorok esetében. Másrészt a francia lánc saját logisztikai problémái, költöző raktárak és megnövekedett szállítási idők is fokozzák a fennakadást.

Az Yves Rocher hazai webshopjában szeptember közepén a legnépszerűbb termékek rendre nem voltak elérhetők, a Facebook-vásárlói csoportban pedig tömeges felháborodást váltott ki, hogy sok rendelés hónapok óta nem érkezett meg. A cég ugyan közleményben jelezte: hosszú távon tervez Magyarországon, de a fennakadások átmenetileg elkerülhetetlenek.

A helyzet nem egyedi: a Rossmann és a DM üzleteiben is érezhető az árrésstop hatása. Előbbi korlátozta a kuponos kedvezmények felhasználhatóságát, utóbbi pedig 20 százalékkal csökkentette a bolti dolgozók óraszámát. Szakértők szerint a nagy láncok még képesek alkalmazkodni, de a kisebb piaci szereplőket komolyabban sújtja a szabályozás.

Szabó László, a Growww Digital társalapítója úgy véli: a legnagyobb kihívás nem is az árrésstop, hanem a vásárlóerő folyamatos csökkenése. Ugyanakkor az online kereskedők igyekeznek csomagajánlatokkal és promóciókkal ellensúlyozni a visszaesést.

Kapcsolódó cikkeink