Árgarancia mint marketingeszköz, de büntetés is lehet belőle
Az árgaranciás ajánlatokat előrelátóan kell megfogalmazni, mert a hatóság fellép, ha félreérhető a tájékoztatás.
Az árgarancia lényege az, hogy ha a már megvásárolt árut a
vevő máshol igazoltan olcsóbban is meg tudná venni, a kereskedő a két áru
árának különbözetét részére megtéríti. Ez a garancia egy bizonyos határidőn
belül érvényes – áll definíciószerűen a Jogi Fórum oldalán.
Aligha túlzás azonban azt állítani: annyiféle értelmezése
van az árgaranciának, ahány cég hirdeti. Mivel törvényi meghatározása nincs a
fogalomnak, a gyakorlatban az árgaranciával kapcsolatos félreérthető
tájékoztatás büntethető. Ilyen esetekben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)
Versenytanácsa folytat eljárást, fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás
címén.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >