Árgarancia mint marketingeszköz, de büntetés is lehet belőle

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 05. 02. 00:00

Az árgaranciás ajánlatokat előrelátóan kell megfogalmazni, mert a hatóság fellép, ha félreérhető a tájékoztatás.

 Az árgarancia lényege az, hogy ha a már megvásárolt árut a
vevő máshol igazoltan olcsóbban is meg tudná venni, a kereskedő a két áru
árának különbözetét részére megtéríti. Ez a garancia egy bizonyos határidőn
belül érvényes – áll definíciószerűen a Jogi Fórum oldalán.

Aligha túlzás azonban azt állítani: annyiféle értelmezése
van az árgaranciának, ahány cég hirdeti. Mivel törvényi meghatározása nincs a
fogalomnak, a gyakorlatban az árgaranciával kapcsolatos félreérthető
tájékoztatás büntethető. Ilyen esetekben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)
Versenytanácsa folytat eljárást, fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás
címén.

 

Kapcsolódó cikkeink