Árgarancia mint marketingeszköz, de büntetés is lehet belőle
Az árgaranciás ajánlatokat előrelátóan kell megfogalmazni, mert a hatóság fellép, ha félreérhető a tájékoztatás.
Az árgarancia lényege az, hogy ha a már megvásárolt árut a
vevő máshol igazoltan olcsóbban is meg tudná venni, a kereskedő a két áru
árának különbözetét részére megtéríti. Ez a garancia egy bizonyos határidőn
belül érvényes – áll definíciószerűen a Jogi Fórum oldalán.
Aligha túlzás azonban azt állítani: annyiféle értelmezése
van az árgaranciának, ahány cég hirdeti. Mivel törvényi meghatározása nincs a
fogalomnak, a gyakorlatban az árgaranciával kapcsolatos félreérthető
tájékoztatás büntethető. Ilyen esetekben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)
Versenytanácsa folytat eljárást, fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás
címén.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >