Árgarancia mint marketingeszköz, de büntetés is lehet belőle
Az árgaranciás ajánlatokat előrelátóan kell megfogalmazni, mert a hatóság fellép, ha félreérhető a tájékoztatás.
Az árgarancia lényege az, hogy ha a már megvásárolt árut a
vevő máshol igazoltan olcsóbban is meg tudná venni, a kereskedő a két áru
árának különbözetét részére megtéríti. Ez a garancia egy bizonyos határidőn
belül érvényes – áll definíciószerűen a Jogi Fórum oldalán.
Aligha túlzás azonban azt állítani: annyiféle értelmezése
van az árgaranciának, ahány cég hirdeti. Mivel törvényi meghatározása nincs a
fogalomnak, a gyakorlatban az árgaranciával kapcsolatos félreérthető
tájékoztatás büntethető. Ilyen esetekben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)
Versenytanácsa folytat eljárást, fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás
címén.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >