Árgarancia mint marketingeszköz, de büntetés is lehet belőle
Az árgaranciás ajánlatokat előrelátóan kell megfogalmazni, mert a hatóság fellép, ha félreérhető a tájékoztatás.
Az árgarancia lényege az, hogy ha a már megvásárolt árut a
vevő máshol igazoltan olcsóbban is meg tudná venni, a kereskedő a két áru
árának különbözetét részére megtéríti. Ez a garancia egy bizonyos határidőn
belül érvényes – áll definíciószerűen a Jogi Fórum oldalán.
Aligha túlzás azonban azt állítani: annyiféle értelmezése
van az árgaranciának, ahány cég hirdeti. Mivel törvényi meghatározása nincs a
fogalomnak, a gyakorlatban az árgaranciával kapcsolatos félreérthető
tájékoztatás büntethető. Ilyen esetekben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)
Versenytanácsa folytat eljárást, fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás
címén.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >