Árérzékenységtől a fenntarthatóságig
A fogyasztók árérzékenysége a tisztítószerek kategóriájában is megmutatkozik. Elhagyták a kényelmi termékeket, mint például a törlőkendőket, illetve folyamatosan keresik a kedvező akciókat. Fontos szempont lett a méretgazdaságosság, így a nagyobb kiszerelésű termékek gyakrabban kerülnek be a fogyasztói kosarakba.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A tisztítószerpiac 2023-ban közel 16%-os éves értékbeli növekedést mutatott, amelynek mozgatórugója leginkább a piaci árak emelkedése volt, ugyanis volumenben a kategória minden szegmensében visszaesés tapasztalható.
– A törlőkendő szegmens kivételével minden szegmens két számjegyű értékbeli növekedést mutatott, abszolút értékben pedig a WC-frissítő blokk nőtt a legnagyobbat – avat be Rátkai Nikolett, az Unilever Magyarország Kft. brand managere.
Elmondása szerint az értékesítési csatornák mindegyike erősödött, közülük a legnagyobb mértékű fejlődést a drogéria és a diszkont érte el. Mindkettő a WC-frissítő blokk, illetve a spray szegmenseknek köszönhette pozitív eredményeit. A legkisebb mértékben a hipermarket csatorna nőtt, amelynek kevésbé sikeres számai mögött a törlőkendő szegmens visszaesése áll.
Fenntartható portfólió
Az Unilever Magyarország Kft. számára továbbra is a fertőtlenítőszer szegmens és ezen belül a Domestos márka jelenti a növekedés motorját, ugyanakkor 2023-ban a spray szegmensben is szép növekedést értek el, leginkább a Szavó márkának köszönhetően.
– Az Unilevernél nagy hangsúlyt fektetünk portfóliónk fenntarthatóbbá tételére, ezért a termékeink fejlesztése során megjelennek a természetes eredetű és biológiailag lebomló összetevők, valamint a műanyag hulladék csökkentése érdekében több termékünk elérhető újrahasznosított és újrahasznosítható műanyag csomagolásban – tájékoztat Rátkai Nikolett, aki azt is elárulja, hogy mindezeken túl innovációikkal mindig is igyekeztek választ adni a fogyasztói elvárásokra, illetve trendekre, ez 2024-ben sem lesz másképp.
– Újdonságokkal, megújult termékekkel készülünk a fertőtlenítő, a spray és a WC-blokk szegmensekben is – jegyzi meg a brand manager.
Az ár fontos, de nem az egyetlen szempont
A fogyasztók továbbra is a hatékonyságot tartják elsődlegesnek a tisztítószer kategóriákban.
– Mindemellett itt is megjelentek a tudatosabb fogyasztók, akik a hatékonyság mellett a tisztítószerek összetételét is figyelik, és fontos számunkra, hogy kíméletes anyagokat használjanak otthonaik tisztántartásához, és vannak olyanok is, akik már a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe veszik a termékválasztásnál – fejti ki Kőrösy Gabriella, az AC Marca Hungary Kft. ügyvezetője.
A fogyasztók továbbra is szeretnek akciós áron vásárolni, akár nagyobb kiszerelésű termékeket is, ezért a különböző árengedmények és kuponnapok igen népszerűek.
A tisztítási szokásokra a lakhatási körülmények változása is hatással volt. Rendkívüli módon megnőtt a fogyasztói igény a penészölő szerek iránt, amelynek hátterében a megemelkedett rezsiköltségek és így a kevésbé kifűtött lakóotthonok állnak. Illetve az elmúlt évek lakásfelújítási és lakásvásárlási támogatásainak köszönhetően sok fogyasztó költözött új otthonba, vagy sok fogyasztó otthonába kerültek új és modern felületek, amelyek sok esetben speciális tisztítást igényelnek.
Fókuszban a hatékonyság
Az AC Marca Hungary Kft. Sanytol márkája erőteljes növekedéssel zárta a 2023-as évet.
– Számunkra kiemelten fontos, hogy olyan termékekkel támogassuk a fogyasztókat, amelyek nemcsak a hatékony és teljes körű tisztításra kínálnak megoldást, hanem biztosítják számukra az egészséges környezetet is. Termékeink fertőtlenítő hatása bizonyított, és mindezt klórmentesen és kíméletesen tudják elérni – mondja Kőrösy Gabriella.
Fejlesztéseikben kifejezetten figyelnek a hatékonyságra is, aminek eredményeképpen 2023 évvégén bevezették a hazai piacon is az új megsokszorozott tisztítóerővel rendelkező Sanytol 4Action termékcsaládot.
– Az idei évben a fenntarthatósági céljainkat szem előtt tartva vezetünk be új terméket a piacra. A Sanytol Fertőtlenítő Univerzális Tisztítóspray termékünkhöz hozunk gazdaságos kiszerelésű és fenntartható csomagolású utántöltőt – vetíti előre az ügyvezető. //
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >Fenntartható frissesség
Az ősz beköszöntével nem csupán a természet öltözik új ruhába,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >