Arena Plaza: növekedésben a márkás divattermékek és az igényes shoppingolás piaca
Egyre nagyobb a fogyasztói kereslet a vezető divatmárkák piacán: a válság alatt és azt követően is, öt év óta folyamatosan nő az Arena Plaza látogatottsága. A statisztikák alapján, az egyetlen bevásárlóközpontban összpontosuló legszélesebb nemzetközi divatkínálat alkalmanként közel 2 órányi nézelődésre és válogatásra, emellett még több vásárlásra sarkall bennünket. Ugyanitt a piaci átlag 2,5-szeresét, több mint 13.000 forintot hagyunk a kasszáknál egy-egy alkalommal. A piacvezető Arena Plaza a legnagyobb nemzetközi márkák jelenléte mellett a folyamatos megújulásnak köszönheti az eredményeit. Az áruházban nemrég fejeződött be a közel 30 üzletet érintő teljes átalakítás: többek között kétszintesre bővült a H&M és a Zara, újdonságként H&M Home részleg és új Massimo Dutti, valamint Lakatos Márk első prémium vintage boltja szélesíti a kínálatot – derült ki azon a háttérbeszélgetésen, amit az Arena Plaza hétéves születésnapja és rekordméretű megújulása alkalmából tartottak.
Bár a hazai kiskereskedelmi forgalom erősödése a KSH adatai szerint csupán egy éve kezdődött, az Arena Plaza látogatottsága a változó gazdasági környezet ellenére is, már 2009 óta folyamatosan, évente 8-10 százalékkal nő. A vásárlók célirányosan jönnek, többet vásárolnak és sok időt töltenek az Arena Plazában – derül ki a GfK kutatásából. Az adatokból jól látszik, hogy az Arena nemcsak Budapest, hanem a régió bevásárlóközpontja is, hiszen a látogatók 17%-a Pest megyéből, közel negyede még távolabbról érkezik. A bevásárlóközpontok közül a látogatók az Arenában töltik a legtöbb időt, ami 100 percet jelent, ezalatt a piaci átlag 2,5-szeresét, több mint 13.000 forintot költenek el. A vásárlók leginkább divatcikkekre, ruhára, cipőre vadásznak, de egyre többen ülnek be egy étterembe vagy néznek meg egy jó filmet az ország legnagyobb mozikomplexumában.
„Az Arena Plaza az első számú fővárosi és regionális divatcélpont. Az áruház igényes közönsége jellemzően nem „plázázni”, hanem vásárolni jön az Arenába. Mindig is magas volt, de az elmúlt években tovább nőtt azok aránya, akik a legkülönbözőbb beszerzésekkel térnek haza áruházunkból. Sőt, az eladási adatok azt mutatják, a prémium márkák iránt is egyre nagyobb a kereslet. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján tovább szélesítjük kínálatunkat, ezért idén tavasszal minden eddiginél nagyobb átalakításba kezdtünk, melynek eredményeit a vásárlók a közelmúltban már birtokba is vehették” – mondta el a beszélgetésen Balla Erna, az Arena Plaza igazgatója.
Kéz a kézben a nemzetközi trendekkel: teljes megújulás, új márkák, még nagyobb üzletek
Tavasszal indult és nemrég fejeződött be a hétéves Arena Plaza történetének legnagyobb átalakítása. Összhangban a nemzetközi trendekkel és a hazai vásárlók igényeivel a megújulás célja az volt, hogy minden eddiginél szélesebb kínálatból, még több exkluzív márkából, még modernebb környezetben vásárolhassanak a bevásárlóközpont látogatói.
• A közel 30 üzletet érintő átalakítások eredményeként a prémium márkák sora a Massimo Duttival bővült, így októbertől 600 m2-es üzletben találhatjuk meg az elegáns darabokat.
• A H&M áruháza kétszintesre nőtt és teljesen megújult: a svéd divatóriás egyik legnagyobb, 2500 m2-es üzlete Magyarország legújabb H&M Home részlegével várja a vásárlókat.
• Az átalakítás során a Zara is duplájára nőtt, az egyik legnagyobb kétszintes, 2600 m2-es áruházzal büszkélkedhet az Arena Plazában.
• Megnyílt a Style Republic, az ország legnépszerűbb stylistja, Lakatos Márk egyedülálló üzlete, mely prémium vintage kollekciójával tovább színesíti az Arena divatkínálatát.
A megújulás során nemcsak a választék bővült: összhangban a nemzetközi trendekkel, a márkák egyre nagyobb területeket foglalnak el, méghozzá a lehető legfrissebb, legmodernebb designnal. Könnyebbséget jelent a vásárlás során az üzletek tematikus elrendezése is: az egyedülálló koncepció szerint az Arena Plazában egymás közelében találjuk meg az egy szegmensbe tartozó – például utcai divatot, cipőt, fehérneműket kínáló – boltokat. A bővülő kínálat még jobban áttekinthető és összehasonlítható, a kedvenceket még könnyebben választhatják ki a vásárlók.
„A forgalmi adatok alapján a ruha-, cipő- és fehérneműüzletek mellett egyre népszerűbbek a kikapcsolódási lehetőségek és az éttermek, kávézók is. Célunk, hogy az Arena Plaza továbbra is Magyarország vezető divatközpontja legyen. Még nagyobb választékkal, új márkákkal, még igényesebb, inspirálóbb környezetben, ugyanakkor színvonalas szórakozási lehetőséggel is várjuk vásárlóinkat”– mondta el a megújulás kapcsán Balla Erna.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >