Árelőrejelző rendszert vezet be a Walmart
A Walmart célja, hogy a globális mezőgazdasági ellátási lánc szempontjából releváns közép- és hosszú távú klímakockázatoknak ezen eszközzel történő hatékonyabb értékelése révén is erősítse élelmiszer-ellátási láncát. A kiskereskedelmi óriás a Helios AI-szoftverét fogja használni a klímakockázatok elemzésére és a mezőgazdasági termények árának, valamint elérhetőségének előrejelzésére.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
Az együttműködés része a több mint 4600 amerikai üzletében naponta több ezer zöldség-gyümölcs SKU-t kínáló vállalat fenntartható beszerzési törekvéseinek.
Az USDA becslése szerint az élelmiszer-veszteség 30%-a a termelés és a betakarítás során keletkezik, amelyet az időjárás kiszámíthatatlansága is befolyásol.
A Walmarttal folytatott együttműködése mellett a kereskedő éves Open Call versenyét legutóbb megnyerő Helios AI által fejlesztett újabb funkciók között megtalálhatók például egyéves időjárási előrejelzések és testre szabható teljesítménymutatók. A cég azt tervezi, hogy a jövőben az árak idősoros alakulását és árprognózisokat is elérhetővé tesz globális, országos és regionális szinten, lehetőséget biztosítva az árak elemzésére a származási régió, a célállomás, a fajta, a minőség és esetlegesen bio státusz szerint. //
Kapcsolódó cikkeink
Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >PwC Value in Motion: Az AI gazdaságélénkító hatása 2035-ig elérheti a 15%-ot
A PwC legfrissebb kutatása szerint az AI (mesterséges intelligencia) a…
Tovább olvasom >Az SAP újragondolja a vállalati alkalmazások jövőjét: az AI mindenhol jelen lesz
Az SAP idei Sapphire konferenciáján olyan úttörő technológiai fejlesztéseket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >