Árelőrejelző rendszert vezet be a Walmart
A Walmart célja, hogy a globális mezőgazdasági ellátási lánc szempontjából releváns közép- és hosszú távú klímakockázatoknak ezen eszközzel történő hatékonyabb értékelése révén is erősítse élelmiszer-ellátási láncát. A kiskereskedelmi óriás a Helios AI-szoftverét fogja használni a klímakockázatok elemzésére és a mezőgazdasági termények árának, valamint elérhetőségének előrejelzésére.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
Az együttműködés része a több mint 4600 amerikai üzletében naponta több ezer zöldség-gyümölcs SKU-t kínáló vállalat fenntartható beszerzési törekvéseinek.
Az USDA becslése szerint az élelmiszer-veszteség 30%-a a termelés és a betakarítás során keletkezik, amelyet az időjárás kiszámíthatatlansága is befolyásol.
A Walmarttal folytatott együttműködése mellett a kereskedő éves Open Call versenyét legutóbb megnyerő Helios AI által fejlesztett újabb funkciók között megtalálhatók például egyéves időjárási előrejelzések és testre szabható teljesítménymutatók. A cég azt tervezi, hogy a jövőben az árak idősoros alakulását és árprognózisokat is elérhetővé tesz globális, országos és regionális szinten, lehetőséget biztosítva az árak elemzésére a származási régió, a célállomás, a fajta, a minőség és esetlegesen bio státusz szerint. //
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Új korszak hajnalán: így készülnek a kiadók a „Google Zero” világára
A Google keresőfelületeinek átalakulása, a mesterséges intelligencia térnyerése és a…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >