Árbevételét és nyereségét is növelte a Lego magyarországi leányvállalata
Nettó árbevételét mintegy 11 százalékkal, nyereségét pedig 13 százalékkal növelte tavaly a Lego Manufacturing Kft. – közölte a dán társaság nyíregyházi leányvállalata az MTI-vel. A Lego-csoport 85 éves fennállása óta a legmagasabb bevételt könyvelhette el 2016-ban.
Közleményük szerint a nyírségi megyeszékhelyen működő gyár árbevétele a 2015-ös 29 milliárd 692 millió forintról 32 milliárd 969 millió forintra nőtt 2016-ban. Adózott eredménye a két évvel ezelőtti 694,4 millió forintról 788,6 millió forintra nőtt, ami csaknem megegyezik a 2014-es adatokkal.
A kft. mérlegfőösszege is növekedett, ami 2015-ben 90,2 milliárd, 2016-ben pedig 100,4 milliárd forintot tett ki, az átlagos foglalkoztatotti létszám 1948 volt.
A Lego-csoport globális adatai szerint a 2016-os évet tekintve a nettó bevétel 6 százalékkal nőtt, 37,9 milliárd dán koronára a 2015-ben elért 35,8 milliárd koronához képest (1 dán korona 41,33 forint).
Az üzleti eredmény 2016-ban 12,4 milliárd, 2015-ben pedig 12,2 milliárd korona volt, ami éves összevetésben 1,7 százalékos növekedés. Az éves nettó nyereség 9,4 milliárd koronára nőtt, szemben a 2015-ben elért 9,2 milliárd koronával.
A dán világcég tavaly több mint 335 új terméket dobott piacra, 2,9 milliárd koronát fektetett ingatlanba és a gyártókapacitás fejlesztésébe, beleértve ebbe egy új kínai gyár felépítését is. A Lego-csoportnak 2015 végén 17 294 munkavállalója volt, a vállalathoz tavaly 1760 új dolgozó csatlakozott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mattel saját építőkocka-márkával száll versenybe a Legóval
A Mattel bejelentette, hogy Észak-Amerikában új építőkocka-márkát dob piacra Mattel…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >Életnagyságú LEGO villamos Budapest utcáin
Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >