Árat emel Japánban a Suntory októbertől
A japán italóriás Suntory 2025. október 1-jétől áremelést hajt végre hazai piacán, miután a gyártási és logisztikai költségek emelkedése miatt megnövekedett kiadásokat már nem tudja tovább „lenyelni”. A Suntory Beverage & Food közleménye szerint a változások minden Japánban forgalmazott terméket érintenek, különösen a PET-palackos és dobozos kiszereléseket.
A PET-palackos italok ára 6-25%-kal, míg a dobozos termékeké 10-24%-kal nőhet, bár a vállalat nem részletezte, hogy konkrétan mely termékei lesznek érintettek – számolt be a The Drinks Business.
A Suntory közleményében hangsúlyozta: továbbra is elkötelezett a technológiai fejlesztések, a termelékenység növelése és a fogyasztók számára új értéket hordozó biztonságos, megbízható és kiváló minőségű termékek biztosítása mellett.
Japán gazdasága számos kihívással – a népesség elöregedésével, a munkavállalók számának csökkenésével és a szociális kiadások emelkedésével – kell, hogy szembenézzen. Az ország külgazdasági helyzetét tovább nehezíti az Egyesült Államok által kivetett 24%-os importvám, amely súlyosan érinti a japán exportot.
A Suntory már korábban is kénytelen volt árat emelni, például 2024 októberében whisky-termékei esetében. Akkor a cég vezérigazgatója, Takeshi Niinami úgy fogalmazott: a márkák prémium megítélésének erősítésére van szükség annak érdekében, hogy a vásárlók hajlandók legyenek magasabb árakat is elfogadni.
Kapcsolódó cikkeink
Rizskrízis Japánban: vészhelyzeti import és szabályozási fordulat a stabil árakért
Japánban a rizsárak egy év alatt közel a duplájára emelkedtek,…
Tovább olvasom >„Most a fermentált alapanyagok a kedvenceim”
Sorozatunkban ezúttal Kolozs Attila, a Heinemann munkatársa, a Suntory márkanagykövete beszélt munkájáról,…
Tovább olvasom >Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >