Aranypéntek újratöltve – Üvegtigris módra
Idén áprilistól Üvegtigris-bőrbe bújva indult újra a Dreher Sörgyárak Zrt. Arany Ászok márkájához kötődő Aranypéntek kampány, amely az elmúlt évben nem csak a brand, hanem a Horeca szektor számára is megújulást hozott. A folyamatosan csökkenő vendéglátóhelyi sörözés negatív piaci trendjének megfordítását sikeresen célzó – kommunikációs és trade marketing elemekből álló –aktivitás idén kreatív és online fronton erősít. A kampány teljes körű kivitelezését a Human Telex Reklámügynökség végezte.
Hosszú időn át tartó visszaesés után 2011-ben először sikerült a sörértékesítést növelni a májustól szeptemberig tartó szezonban az előző esztendőhöz képest. Az összesen mintegy 105 milliárd forintos piacon azonban 2008-hoz viszonyítva tavaly még így is mintegy 15 százalékkal alacsonyabb – 61 liter – volt az egy főre jutó éves fogyasztás. A Nielsen kutatóintézet adatai alapján számolt értékbeli 7, és mennyiségi 6 százalékos kiskereskedelmi piacnövekedéshez a kedvező időjárási feltételek mellett tavaly hozzájárult a kibővített ízesített sör kategória térnyerése, valamint a söripari szereplők erőteljes kezdeményezései.
Az idén áprilistól újrainduló Arany Ászok Aranypéntek kampány egy a piacon egyedülálló volumenű és karakterű programként jelent meg 2011-ben. A Dreher Sörgyárak Zrt. májustól-októberig tartó, több mint 2300 vendéglátó egységet bevonó aktivitásnak nagy szerep jutott abban, hogy a sör szegmens a Horeca szektorban – több évnyi negatív hullám után – több mint 5 százalékos növekedést produkált az elmúlt esztendőben. A piackutató adatai szerint a vendéglátóhelyeken az Arany Ászok lett a legnépszerűbb csapolt sör a szezonban. Az Aranypénteket vizsgálva az Ipsos felmérései szerint az egyébként otthonülők egyharmada választotta a vendéglátóhelyi fogyasztást az otthonival szemben a kampányidőszakban. A megkérdezettek 58 százaléka mondta, hogy többször iszik csapolt sört mint korábban, 42 százalékuk pedig azt állította: többet jár sörözőbe, mióta tart az aktiváció.
„Az Arany Ászok kutatásai alapján történt becslés szerint több százezer ember vett részt az Aranypéntek aktivációban. Egy ilyen nagyszabású, viselkedésváltoztatást kiváltó program elsődleges célja nem az azonnali nyereség, hanem a jövőbe való befektetés. Vendéglátós partnereinkkel közös célunk, hogy a fogyasztók visszatérjenek a sörözőkbe ” – emelte ki a Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója.
A sörgyár a 2012-es szezonban is fenntartja eddigi márkaüzenetét – miszerint a péntek az egész heti teljesítmény után az Elismerés Napja, amikor mindenki megérdemeli a megbecsülést –, melyet a jelentős kedvezményt rejtő „pohár áráért korsó” ajánlattal kombinál.
„Ennek közvetítésére idén az Üvegtigris mozifilm népszerű karakterei hivatottak. A szereplők – Lali, Gaben, Csoki, és a fel-feltűnő kekec vevő – rövid jeleneteiből álló tv-spot sorozatból végül egy kisebb történet kerekedik ki. Az egészen szeptemberig tartó aktiváció kommunikációs palettáját emellett online, rádió- és lokálisan célzott citylight-kampány gazdagítja, és továbbra is nagyon erős az eladáshelyi reklámmegjelenés” – emelték ki a Human Telex Reklámügynökség kreatív csapatának tagjai, Bayer Ákos, ügyfélkapcsolati igazgató, Balogh M. Miklós vezető art director és Nagy László, vezető szövegíró.
Hozzátették: a csatlakozó több ezer Horeca egység számára nem csak az erős médiajelenlét fontos, hanem az is, hogy a legkisebb sörözőnek is rendelkezésére állnak a POS-reklámanyagok. Ezen kívül a szélesebb közönség elérésnek érdekében online fronton erősítettek. Az aranypentek.hu honlap – melyet tavaly több mint 50 000 ember vett igénybe – mellett idén további online megjelenésekre és az aktív közösségi médiahasználatra helyezik a hangsúlyt.
„Idén arra törekedtünk, hogy a múlt évben már megkedvelt aktivációt a szó szoros értelmében életre keltsük. Erre a szerepre az Üvegtigris mozifilm szereplői tökéletesek, hiszen szatirikus, de szerethető formában adják át az Aranypéntek üzenetét” – mondták az Aranypéntek kampány kreatív csapatának tagjai, Bayer Ákos, a Human Telex Reklámügynökség ügyfélkapcsolati igazgatója, Balogh M. Miklós vezető art director és Nagy László, vezető szövegíró.
Az Arany Ászok márka a filmtrilógiát már a kezdetektől fogva támogatta, a szponzorációs kapcsolat ilyen irányú kiaknázására pedig mi sem ad jobb alapot, mint hogy az Üvegtigris egész cselekménye egy Horeca egység köré épül. Csak egy probléma adódott, hogy Lali, a főszereplő nem tart csapolt sört. Sőt, karaktere – aki visszahúzódott a világ folyásától – valószínűleg nem is fog beállni a sorba és egykönnyen csatlakozni bármilyen akcióhoz.
„Fontos szempont volt a márka és a mozi alkotói számára is, hogy az Üvegtigris alapvető értékeit megtartsuk, és éppen ezzel erősítsük az Arany Ászok imázsát. Ezért született meg az az üzenet, hogy már mindenki csatlakozott az Aranypéntekhez, csak éppen Lali nem. Ennek helytelenségéről azonban a többiek igyekeznek őt meggyőzni. A kreatív megoldásokért és hiteles párbeszédekért nagyon sok köszönhető a főszerep megformálása mellett rendezőként és forgatókönyvíróként is közreműködő Rudolf Péternek, valamint Búss Gábor Olivérnek és a színészeknek” – tették hozzá a Human Telex munkatársai.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >