Aranyérmes és Champion-díjas bor a Lidl polcain

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 06. 19:42
🎧 Hallgasd a cikket:
A Lidl Magyarország nemcsak kiváló minőségű borokat kínál vásárlóinak, hanem már több mint egy évtizede azon dolgozik, hogy a magyar borok és borászatok ne csak a hazai vásárlók körében, hanem nemzetközi szinten is elismerést kapjanak.
A vállalat már több mint tíz évvel ezelőtt indította el a „Lidl a magyar beszállítókért” programját, azon belül pedig a „Lidl Wine Expo Hungary” rendezvénysorozatot, hogy támogassa a magyar borok népszerűsítését, és a belföldi értékesítés növelése mellett a külpiacokra jutásban is segítse a hazai borászatokat. Ennek eredményeként 2024-ben mintegy 235 millió palack magyar bor fogyott, melynek közel fele külföldön talált gazdára, támogatva ezzel a hazai borkultúra nemzetközi elismertségének növekedését.

Együttműködés a hazai borászatokkal

A Lidlben az összes hazai borrégió borait megtalálják a vásárlók polcokon. A vállalat szoros együttműködésben áll neves borászatokkal, valamint kisebb családi és kézműves pincészetekkel, és aktívan támogatja őket az értékesítésen felül a fejlődésben és a termékfejlesztésben is. 2024-ben közel 29 millió palack magyar bor értékesítéséhez járult hozzá a hazai és a külföldi piacokon. Így a méltán híres magyar nedűket nemcsak itthon, hanem további 14 európai országban Lidl-áruházak polcairól emelhetik le a vásárlók, ami további fejlődést jelent a borászatok számra.

Stabil kereslet, változó trendek

Az áruházlánc borból és pezsgőkből származó forgalma az elmúlt másfél év során stabil növekedést mutatott, a termékpaletta bővítésének és a fogyasztói trendekhez való gyors alkalmazkodásnak köszönhetően. A vásárlók körében ugyanis egyértelműen nőtt az érdeklődés a könnyed, illatos borok, valamint a pezsgők, gyöngyözőborok és boralapú koktélok iránt. A vörösborok iránti kereslet nemzetközi szinten csökkent, de továbbra is stabil közönsége van az olyan karakteres bornak, mint az Egri Bikavér.

A Lidl-áruházakban egyedülálló, ugyanakkor kiváló ár-érték arányú borokkal találkozhatnak a vásárlók. Az áruházlánc meghatározott szakmai szempontok alapján állítja össze bor- és pezsgőkínálatát, miközben követi a piaci igényeket. Az elmúlt időszakban külön figyelmet fordított a pezsgők és gyöngyözőborok szortimentjének bővítésére, így már a Chardonnay és Furmint alapú gyöngyöző és habzóborok mellett olyan nemzetközi italkülönlegességek is elérhetőek a Lidl-áruházakban, mint a Prosecco és a Cava, kielégítve ezáltal is a különböző ízlésvilággal rendelkező vásárlók igényeit. A boralapú italok és gyümölcsborok térnyerésére reagálva ezek a termékkategóriák ma már az állandó kínálat részét képezik. Az akciós kínálatban azonban olyan tételek is megtalálhatóak a polcokon, mint a különleges minőségű gyümölcsborok, melyeknél a bor visszaédesítése gyümölccsel történik.

A diszkontlánc kiváló minőségű borai több nívós elismerésben is részesültek az elmúlt évek során. Legutóbb a Lidl saját márkás borát, a Feind Irsai Gyöngyözőbort jutalmazták aranyéremmel az Országos Borversenyen, míg a VinAgora borversenyen a Champion díjat nyerte el. A polcokon megtalálható például a Villányi Syrah is, ami a 2024-es Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyen érdemelte ki az aranyérmet. Az áruházlánc saját házasítású bora, a tokaji Dereszla Pincészet hordós érlelésű furmintja és a Dereszla Brut pezsgő kapott aranyérmet tavaly a nemzetközi VinAgora versenyen.

A Lidl továbbra is stratégiai fontosságúnak tartja a magyar bor szerepét, és elkötelezett aziránt, hogy a minőségi termékeket elérhetővé tegye minden borrajongó számára – határon innen és túl. (x)

Kapcsolódó cikkeink