Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a magyar borok hazai és külpiaci népszerűsítése, valamint az értékesített mennyiség növelése mellett.
Hazánk piacvezető élelmiszer-kiskereskedelmi lánca a „Lidl a magyar beszállítókért” programjának részeként kiemelten kezeli a magyar borok népszerűsítését, és a belföldi értékesítés növelése mellett a „Lidl Wine Expo”-n keresztül a külpiacokra jutásban is segíti a hazai borászatokat.
A 10 év alatt elért eredmények egyértelmű sikerről tanúskodnak, hiszen a vállalat az elmúlt egy évtized alatt több mint 200 millió palack magyar bor értékesítéséhez járult hozzá a hazai és a külföldi Lidl-áruházakban, így 2014-hez képest ötszörösére növelte az eladott palackszámot. Tehát a Lidl nemcsak a hazai borászatok és pincészetek, hanem a teljes borágazat fejlődéséhez jelentős mértékben hozzájárult.
„A borértékesítés egyike azon sikereinknek, amire rendkívül büszkék vagyunk. A rendezvénysorozat kezdete óta több mint 90 milliárd forint realizálódott hazai beszállítóinknál. A kezdeti 6 millió palackkal szemben pedig 2023-ban már közel ötször annyi, mintegy 29 millió palack magyar bor értékesítéséhez járultunk hozzá itthon és külföldön összesen. Említésre méltó az is, hogy míg a program indításakor Európa-szerte 6 országba jutottak el a kiváló minőségű és ár-érték arányú palackos magyar borok, addig tavaly már közel háromszor annyi, összesen 17 országban voltak megtalálhatóak a kiváló magyar italok” – közölte Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs cégvezetője.
A Lidl Wine Expo kulcsszerepet játszik abban, hogy a magyar borok versenyképesek maradjanak a nemzetközi piacon. Az elmúlt évtizedben több mint 100 millió palack magyar bor került a külföldi Lidl-áruházak polcaira, melyek közül a legnépszerűbbek borfajták a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér. A vállalat az export révén további lehetőségeket teremt a hazai borászatok számára, hogy tovább fejlődjenek és bővítsék piaci jelenlétüket világszerte.
A magyar borkultúra és a hazai borágazat melletti elköteleződését bizonyítják a Lidl Magyarország a borágazat több neves versenyén elért kiemelkedő eredmények és elnyert díjak, melyek egyben a vállalat innovációit és törekvéseit is elismerik: az áruházlánc saját márkás bora, a Feind Irsai Gyöngyözőbor, amit az idei Országos Borversenyen aranyéremmel jutalmaztak, vagy a Villányi Syrah, ami a 2024-es Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyen érdemelte ki az aranyérmet. Legutóbb pedig a nemzetközi VinAgora versenyen a Lidl saját házasítású bora, a tokaji Dereszla Pincészet hordós érlelésű furmintja és a Dereszla Brut pezsgő kapott aranyérmet.
Közeledve az ünnepekhez egyre erőteljesebb forgalom várható a borpiacon is. Az áruházlánc állandó kínálatában elérhető széles szortimenten felül az év végéhez közeledve különleges tételekkel is megtalálhatnak majd a vásárlók a polcokon. Ilyenkor a fókusz elsősorban az ünnephez kapcsolódóan a pezsgő és habzóborokon, illetve a komolyabb, karakteresebb vörösborokra irányul. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >Bekuckózós élmény a novemberi hűvös napokra!
Megérkezett a limitált kiadású Mizo narancsos-csoki ízű tejital! Nincs is melengetőbb…
Tovább olvasom >Felelős csomagolás, fenntartható jövő
Az FMCG szektor csomagolásainak szerepe messze túlmutat a termékek védelmén…
Tovább olvasom >További cikkeink
memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Fenntartható innovációk a műanyagipar élvonalában
A BS Plastic Kft. több mint két évtizede bizonyítja, hogy…
Tovább olvasom >