Áprilisban tovább nőttek az élelmiszerárak
2020. áprilisban a KSH adatai szerint a fogyasztói árak átlagosan 2,4%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál.
12 hónap alatt, azaz 2019. márciushoz viszonyítva az élelmiszerek ára 8,7%-kal nőtt, ezen belül a sertéshúsé 28,9, a párizsi, kolbászé 22,3, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 15,1, a cukoré 14,1, a szalámi, szárazkolbász és sonkáé 12,5%-kal lett magasabb. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 7,2, ezen belül a dohányáruké 11,1%-kal emelkedett. A járműüzemanyagok ára a jelentősen visszaeső olajárak következtében 22,7%-kal csökkent.
Egy hónap alatt, 2020. márciushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 0,6%-kal mérséklődtek. Az élelmiszerek ára az ilyenkor megszokottnál nagyobb mértékben, átlagosan 1,4%-kal nőtt, amiben a koronavírus-járvány okozta megnövekedett kereslet is szerepet játszott. Az élelmiszereken belül az idényáras élelmiszerek ára (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 6,2, a párizsi, kolbászé 3,5, a csokoládé, kakaóé 3,4, a sertéshúsé és a tojásé 2,8-2,8, a liszté 2,0, a baromfihúsé 1,5%-kal lett magasabb. A szeszes italokért, dohányárukért 0,7%-kal kellett többet fizetni, ez utóbbin belül a dohányáruk 1,5%-kal drágultak. A járműüzemanyagok ára a jelentősen visszaeső olajárak hatására egyik hónapról a másikra 16,4%-kal kisebb lett, így ez az egy termékkör önmagában 1,1 százalékponttal járult hozzá a fogyasztóiár-index egyhavi csökkenéséhez.
2020. január–áprilisban az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak átlagosan 3,9%-kal nőttek. //
Kapcsolódó cikkeink
A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >Az unióban is drágul a tojás
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és…
Tovább olvasom >Emelkedett a könnyű és a nehéz bárány ára is
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) rövid távú előrevetítése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsigó Róbert: érezhetően csökken az alapvető élelmiszerek ára az árrésstop hatására
Az árréstop bevezetésének hatására érezhetően csökken az alapvető élelmiszerek ára…
Tovább olvasom >Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány
Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány, amely az ünnepi időszakon…
Tovább olvasom >Stabilitás, bizalom, együttműködés – üzentek a kormánynak a kiskereskedelmi szereplők
Az árréskorlátozások hosszú távon veszélyeztethetik a beszállítói kapcsolatok stabilitását, miközben…
Tovább olvasom >