Áprilisban gyorsult az euróövezeti infláció éves szinten
Áprilisban gyorsult az infláció az euróövezetben éves szinten – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala kedden.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/05/Kepernyofoto-2023-05-02-12.09.49.png)
Gyorsult az infláció éves szinten
Az Eurostat előzetes adatai szerint áprilisban 7,0 százalékra emelkedett az infláció az euróövezetben a márciusi 6,9 százalékról. Az elemzői várakozások átlagában is 7,0 százalék szerepelt áprilisra.
Az euróövezetben 0,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak áprilisban márciushoz képest, amikor nagyobb, 0,9 százalékos emelkedést jegyeztek fel.
Az energiaárak 2,5 százalékkal nőttek tavaly áprilissal összevetve, míg márciusban 0,9 százalék volt az éves szintű csökkenés. A szolgáltatások árának növekedése 5,2 százalékra gyorsult áprilisban az előző havi 5,1 százalékról.
A nem energiaipari cikkek drágulása ugyanakkor 6,2 százalékra lassult éves szinten a márciusi 6,6 százalékról, az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának emelkedése pedig 13,6 százalékra mérséklődött a márciusi 15,5 százalék után.
Az energia, élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek nélkül az éves maginfláció 5,6 százalék volt áprilisban a várt 5,7 százalék és a márciusi szintén 5,7 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
Törökországban lassult a fogyasztói áremelkedés júniusban
Törökországban éves és havi szinten egyaránt lassult az infláció júniusban.…
Tovább olvasom >Júniusban lassult az euróövezeti infláció
Az elemzői várakozásokkal összhangban lassult az éves infláció az euróövezetben…
Tovább olvasom >Lassult a német infláció júniusban, de az élelmiszerárak még emelkednek
Lassult a németországi infláció júniusban a német szövetségi statisztikai hivatal,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Máté Krisztina: „A fontos dolgokat nem lehet utólag pótolni”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Az üzleti élet szereplői…
Tovább olvasom >Tisztségviselőket választottak az MMSZ-tagok
A Magyar Marketing Szövetség május 15-ei éves közgyűlésén új Elnökséget,…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >