Áprilisban 2,9 százalékra gyorsult az éves infláció Csehországban
Áprilisban 2,9 százalékra gyorsult az éves infláció Csehországban a márciusi 2 százalékról – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal hétfőn Prágában.
Az infláció elemzők által várt növekedését elsősorban az élelmiszerek, az alkoholos italok és az üzemanyagok árának emelkedése befolyásolta. Havi összehasonlításban a drágulás 0,7 százalékos volt.
A termékek árai áprilisban 1,4 százalékkal, a szolgáltatásoké pedig 5,3 százalékkal emelkedtek – mutatott rá Pavla Sedivá, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón.
A meghatározó élelmiszerekből a liszt 19 százalékkal, a hús 4, százalékkal, a tej 11,4 százalékkal, a tojás pedig 15,5 százalékkal volt olcsóbb mint egy éve. Az árcsökkenések mértéke áprilisban alacsonyabb volt, mint az előző hónapokban – jegyezte meg Pavla Sedivá. Ezzel szemben a zöldség ára 2,4 százalékkal, a csokoládéé több mint 9 százalékkal, az üdítőitaloké pedig 5,4 százalékkal nőtt.
A statisztikusok szerint az árszint emelkedésére ismét alapvető befolyással voltak a háztartási kiadások. A lakbérek 7,2 százalékkal, az áram 12 százalékkal, a fűtés és a meleg víz 2,8 százalékkal drágult. A földgáz ára viszont 5,8 százalékkal csökkent.
Az alkoholos italokért áprilisban 10,4 százalékkal, a dohánytermékekért 7,1 százalékkal kellett többet fizetni, az üzemanyagok 8,4 százalékkal drágultak. A vendéglői étkezésért 8 százalékkal, a szállasokért 9 százalékkal kértek többet.
Kapcsolódó cikkeink
Colliers: a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése folytatódott az első negyedévben
Az első negyedévben folytatódott a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése: a…
Tovább olvasom >Érdekes eredménye van az alkohol- és egyéb drogfogyasztási szokásokról szóló felmérésnek
Európában a fiatalok között a cseh tizenöt-tizenhat éveseknek van a…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >