Áprilisban 14,2 százalékra nőtt az éves infláció Csehországban
Áprilisban 14,2 százalékra gyorsult az éves infláció Csehországban a márciusi 12,7 százalékról; ennél magasabb inflációt legutóbb 1993 decemberében mértek, 18,2 százalékost – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal Prágában.
Az inflációt legnagyobb mértékben a lakhatási költségek, az energia, valamint az élelmiszerek árainak emelkedése befolyásolta. A drágulás üteme meghaladta a pénzügyi elemzők várakozásait, az előrejelzések általában valamivel 13 százalék feletti áremelkedést jósoltak. Az áprilisi adatok és a gazdaság helyzetének alakulása alapján a cseh jegybank arra számít, hogy a következő egy-két hónapban 15 százalék fölé emelkedhet a csehországi infláció.
Az áram 30,1 százalékkal, a gáz 44,2 százalékkal, a meleg víz és a fűtés 17,5 százalékkal drágult, a lakbérek 4,5 százalékkal emelkedtek. A drágulás minden esetben magasabb volt a márciusinál. Emelkedtek az élelmiszerárak is: a kenyér több mint 20 százalékkal, a vaj 31,6 százalékkal, a cukor 26 százalékkal, a tojás 14 százalékkal drágult. A vendéglői ételek ára 19,5 százalékkal volt magasabb, mint egy éve.
A ruházat 21,4 százalékkal, a lábbeli 15,2 százalékkal drágult.
A cseh termékek kiviteli árai átlagban 13,2 százalékkal, az importáruké pedig 19,2 százalékkal növekedtek.
Havi összehasonlításban áprilisban 1,8 százalékkal emelkedtek az árak. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >