Áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi árbevétel Romániában éves összevetésben
A nyers adatok szerint áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi árbevétel Romániában éves összevetésben – közölte pénteken az Országos Statisztikai Intézet (INS).
A naptárhatással kiigazított adatok szerint az áprilisi kiskereskedelmi forgalom 3,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket. Az elmúlt 13 hónapban ez a legalacsonyabb érték, az egy évvel korábbi 9,3 százalék volt.
A nyers adatok szerint az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalmazásából származó árbevétel stagnált, míg a nem élelmiszer jellegű termékek, illetve az üzemanyagok terén 0,8, illetve 0,4 százalékos volt a növekedés.
A naptárhatással kiigazított adatok szerint az élelmiszerek terén a kiskereskedelmi 0,7 százalékkal csökkent, a nem élelmiszer jellegű termékek, illetve az üzemanyagok terén azonban 6,7, illetve 2,8 százalékkal nőtt.
Márciushoz képest a nyers adatok szerint 1,7, a naptárhatással és szezonalitással kiigazított adatok szerint pedig 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában.
Az év első négy hónapjában a kiskereskedelmi forgalom a nyers adatok szerint 2,7 százalékkal, a naptárhatással kiigazított adatok szerint pedig 3,8 százalékkal nőtt 2024 azonos időszakához viszonyítva.
Kapcsolódó cikkeink
Romániában kevesebb vendég valamivel több éjszakát töltött júniusban a szálláshelyeken, mint tavaly
Júniusban 2,2 százalékkal kevesebb turista szállt meg idegenforgalmi szálláshelyen Romániában,…
Tovább olvasom >Okos bevásárlókocsi rendszert vezetett be a Carrefour Romániában
Új digitális megoldással forradalmasítja a vásárlási élményt a Carrefour Romániában:…
Tovább olvasom >La Cocoș: „Többet kevesebbért” – raktáráruház csak márkáknak!
Sebastian Rennack kiskereskedelmi szakértő alábbi képes összeállításában Románia leggyorsabban növekvő…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >