Áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi árbevétel Romániában éves összevetésben
A nyers adatok szerint áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi árbevétel Romániában éves összevetésben – közölte pénteken az Országos Statisztikai Intézet (INS).
A naptárhatással kiigazított adatok szerint az áprilisi kiskereskedelmi forgalom 3,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket. Az elmúlt 13 hónapban ez a legalacsonyabb érték, az egy évvel korábbi 9,3 százalék volt.
A nyers adatok szerint az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalmazásából származó árbevétel stagnált, míg a nem élelmiszer jellegű termékek, illetve az üzemanyagok terén 0,8, illetve 0,4 százalékos volt a növekedés.
A naptárhatással kiigazított adatok szerint az élelmiszerek terén a kiskereskedelmi 0,7 százalékkal csökkent, a nem élelmiszer jellegű termékek, illetve az üzemanyagok terén azonban 6,7, illetve 2,8 százalékkal nőtt.
Márciushoz képest a nyers adatok szerint 1,7, a naptárhatással és szezonalitással kiigazított adatok szerint pedig 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában.
Az év első négy hónapjában a kiskereskedelmi forgalom a nyers adatok szerint 2,7 százalékkal, a naptárhatással kiigazított adatok szerint pedig 3,8 százalékkal nőtt 2024 azonos időszakához viszonyítva.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA
Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >